Hallo,
Nadat ik de huur heb opgezegd van mijn gehuurde appartement (particuliere huur) heb ik deze week de opleveringsinspectie gehad. Bij deze inspectie is gebleken dat de afzuigkap in de keuken niet meer functioneert, de verhuurder geeft me nu 1 week de tijd om dit op te lossen zo niet worden de kosten hiervan met de waarborgsom verrekent. Nu vraag ik me af als dit wel mag, aangezien normaal gesproken de reparatie kosten van dit soort zaken toch voor de verhuurder komen ?
Het betreft een huurcontract van na 2003.
Iemand enig idee of de verhuurder mij hier voor aansprakelijk mag stellen ?
Alvast bedankt
Rob.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplevering huurwoning
Re: Oplevering huurwoning
Op basis van deze informatie zou ik zeggen dat het voor rekening van de verhuurder komt. Wat staat er in je huurcontract?
Inbouwapparatuur van keukens wordt doorgaans aangemerkt als onroerende aanhorigheid van de woning. Die inbouwapparatuur wordt dan met de woning verhuurd door de verhuurder. Reparatie van een kapotte inbouwkoelkast is dan voor rekening van de verhuurder.
Dit komt voor rekening van de verhuurder. Of om bovengenoemde reden (inbegrepen in de huur) of omdat ervoor betaald wordt via de servicekosten.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
In het huurcontract staat er niets over, wel word er verwezen naar de algemene huurvoorwaarden (2003).
Bedankt voor de snelle antwoorden, hopelijk kom ik er uit met de verhuurder..
In het huurcontract staat er niets over, wel word er verwezen naar de algemene huurvoorwaarden (2003).