Hallo,
Ik heb een opzegtermijn van 2 maanden. Moet het dan per se per de eerste? Daar staat namelijk niets over in het contract. Ik zou nl liever per de 15e opzeggen, anders gaan er bijna 3 maanden overheen.
bvd
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen per de eerste?
-
Re: Opzeggen per de eerste?
Als het goed is gaat het niet om kalendermaanden. Normaal gesproken kun je dus per de 15e opzeggen, of desnoods vandaag al. Wat je maar wilt.
Ik heb zelf net vorige maand de huur opgezegd van ons oude appartement, en dat kon iedere (werk)dag van de maand, en daar tellen ze gewoon een maand (in mijn geval) bij op. Bied de verhuurder gedurende de hele maand woningen aan? Dan is het waarschijnlijk bij u ook het geval. Anders even bellen naar hun, of het sowieso zo snel mogelijk opzeggen...
-
Beste,
Verhuurders gaan qua beleidsregels elk op een eigen wijze te werk dus informeer bij uw verhurder of kijk op de website daarvan. Meestal vermelden zij de regel op de website. U kunt per dag opzeggen. Alleen de opzegtermijn kan maximaal een maand bedragen en niet zoals u aangeeft twee maanden, daarmee hoeft u geen genoegen te nemen.
Verhuurders gaan qua beleidsregels elk op een eigen wijze te werk dus informeer bij uw verhurder of kijk op de website daarvan. Meestal vermelden zij de regel op de website. U kunt per dag opzeggen. Alleen de opzegtermijn kan maximaal een maand bedragen en niet zoals u aangeeft twee maanden, daarmee hoeft u geen genoegen te nemen.