LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging huur na overlijden, woningbouwver. is profiteur!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Opzegging huur na overlijden, woningbouwver. is profiteur!

Ongelezen bericht door witte angora »

De opzichter kan natuurlijk geen beslissing voor de nieuwe huurder nemen...

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

't Zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet waarom er na twee maanden nog niks concreets uitgekomen is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:'t Zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet waarom er na twee maanden nog niks concreets uitgekomen is.
Ik wel, denk ik. Uiteraard had de wbv veel eerder op zoek naar een nieuwe huurder gekund. Maar je zult ze de kost moeten geven die een woning accepteren, dan nog verder kijken, en de acceptatie (met behoud van hun punten uiteraard) alsnog cancelen omdat ze iets beters kunnen/willen krijgen. Dat levert alleen maar extra werk op.

Vandaar dat men pas vlak voor het opleveren van de woning met een nieuwe huurder aan komt zetten. Dan is het kijken, accepteren, en volgende week tekenen. De kandidaat-huurder heeft dan veel minder tijd om zich te bedenken.

De wbv wil zelf zoveel mogelijk aansluitend verhuren, met zo min mogelijk werk.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Jolijn schreef:'t Zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet waarom er na twee maanden nog niks concreets uitgekomen is.
Op praat alsof de woningbouwvereniging op dit punt een verplichting heeft aan de oude huurder.
Dat is natuurlijk niet het geval.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@witteangora. Er hoeft helemaal niet gewacht te worden totdat de woning opgeleverd is.
@gerland. Nee, klopt, er is helemaal geen verplichting, niks, noppes, nada, als een huurder zich aan de opzegtermijn houdt en dan de woning oplevert zoals gevraagd, is het klaar . Dan kan de wbv de woning gewoon ook niet verder verhuren of verkopen.
De verwachting is, als oude en nieuwe huurder tijdig met elkaar in contact komen, dit voor hen beiden gunstig kan zijn, er een vlotte doorstroming is. enz., maar daar hoeft de wbv zich niet aan te storen, waarom zouden ze?

Jolijn 23 apr 2013 10:17
Je hebt (bijna) geen rechten, het interesseert de woningbouw echt geen ene mallemoer.
Ze kunnen hooguit een excuus maken voor het feit dat ze pas zo laat geadverteerd hebben.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef: Ik wel, denk ik. Uiteraard had de wbv veel eerder op zoek naar een nieuwe huurder gekund.
Wanneer de wbv op zoek gaat naar een nieuwe huurder is totaal niet relevant. Het betreft hier een issue tussen TS en WBV. TS zegt de huur op per een bepaalde datum, en de WBV mag daarna zelf weten wat te doen met de woning. Na de huuropzegging stopt het verhaal.

Alcedo65

Ongelezen bericht door Alcedo65 »

gerland schreef: En ik had liever gehad dat een maand geleden die beste opzichter had gezegd er alles maar uit te slopen omdat we anders dit risico zouden lopen.

Dat heeft die beste opzichter toch gedaan?
Nee beste Gerland, de opzichter zei letterlijk dat we nog even niets hoefden te doen en dat er gezien de vraag om dit soort woningen al snel een nieuwe huurder zou zijn ...
gerland schreef:Wat u ermee doet is uw keuze, uw verantwoordelijkheid ook.
Dat u 'dit risico' loopt, was natuurlijk, los van de opmerkingen van de opzichter, al lang bekend.
Het risico werd door de opzichter gewoon weggewoven. En aangezien hij meer ervaring heeft op dit gebied ben ik daar op goed vertrouwen van uit gegaan. Je mag me van "goed-vertrouwen" beschuldigen maar niet dat ik willens en wetens risico's neem en daar nu anderen de schuld van in de schoenen loop te schuiven. En ik vraag een klein beetje begrip voor onze situatie. We hebben een hele zware tijd achter de rug, je hebt geen idee. Als ik voldoende energie en kracht had gehad was het huis al gestript en wel kaal opgeleverd (jammer dan voor de volgende bewoner). Het is zo makkelijk oordelen als je alleen maar verstandelijk hoeft te beredeneren en geen enkele emotie voelt.

Feit is dat de woningbouwvereniging vandaag weer niets heeft laten horen ondanks de toezegging die ze me gisteren (alweer) deden. Sinds 3 april weten ze al precies wie er allemaal belangstelling voor deze woning heeft ... pas op 15 april hebben ze de eerste mensen de woning laten zien, allemaal hadden ze belangstelling, het is nu 23 april ... ik begrijp niet dat het zo lang duurt en dat maakt me machteloos.
Heb me d'r overigens maar bij neergelegd dat het dus nóg een extra maand huur gaat kosten (volgende maand vakantiegeld tenslotte) en een aantal vrije dagen (heb ik nu toch niet meer nodig voor vakantie als ik zo makkelijk van m'n vakantiegeld af kom) om het huis te strippen. Jammer van het geld en de tijd, maar ik begrijp dat ik volkomen machteloos sta. Dikke pech.

O en laat mijn moeder erbuiten alsjeblieft ...

Alcedo65

Ongelezen bericht door Alcedo65 »

GJvdZ schreef:... en de WBV mag daarna zelf weten wat te doen met de woning. Na de huuropzegging stopt het verhaal.
Ja wijze les geleerd, ook een dure ...
Ik heb nu zelf geen ouders meer dus de kans op herhaling is wat klein geworden.
Maar mocht ik ooit weer van doen krijgen met een wbv dan weet ik wat me te doen staat ...

prisma64

Ongelezen bericht door prisma64 »

als ik het helemaal goed begrijpt moet u nu nog steeds de huur van de woning voldoen ondanks dat de huur is opgezegd,

vreemd ik heb 2 jaar geleden een flat gehuurd en heb daar diverse veranderingen in gedaan die ten goede
kwamen van de woning , huur opgezegd per eerst volgende maand en ik kon alles incl vloerbedekking laten liggen het heeft 3 maanden geduurd voor er een nieuwe huurder inkwam en ik heb vanaf dat mijn huur is opgezegd helemaal niks meer hoeven te betalen.

had de nieuwe huurder spullen niet over willen nemen had ik een maand de tijd om woning leeg te halen.

Gesloten