LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Originele staat tuin van huurwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
grezly

Originele staat tuin van huurwoning

Ongelezen bericht door grezly »

Binnen afzienbare tijd gaan wij vertrekken uit onze huurwoning.
Nu is er een eerste inspectie geweest vanuit de woningbouw en is alles 'goedgekeurd' behalve onze voor- en achtertuin.
Onze achter tuin was namelijk een grote stenen vlakte de voortuin was een tuin waar het onkruid 'okselhoog' stond (met een eigen gemaakte inrit, losse stenen in het zand gegooid, door de vorige bewoner). Dit hebben wij eruit gehaald en een laag grind op gelegd.
In de achter tuin hebben wij twee borders gemaakt met enkele stukjes gras. Nu moet van de woning bouw alles terug in originele staat, echter betwisten wij dit omdat deze aanpassing, zoals de woningbouw dit vaak noemt, waardeverhogend is.

Ik was benieuwd of bovenstaande beredenering klopt, of dat echt alles in 'originele' staat terug moet.

ciske

Re: Originele staat tuin van huurwoning

Ongelezen bericht door ciske »

Grind uit de voortuin moet je wel weghalen, over de achterkant vind ik vreemd . Als het er goed uitziet zie ik daar geen enkele reden voor.

Ga eens lang het juridisch loket.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Die grindbak moet inderdaad leeg, aan de achterzijde moet een bestraat/betegeld deel zijn, meestal direct achter de woning waar de mogelijkheid is om een tuinstoel neer te zetten bij zomerdag. Dit verschilt natuurlijk per woningbouwvereniging, check de site of je huurcontract eens.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

waardeverhogend
Vertel? Als huurder ben je verplicht je tuin redelijk netjes te onderhouden. Daar valt ook de aanleg onder.

ciske

Waar staat dat TS de tuin niet netjes heeft?

grezly

Ongelezen bericht door grezly »

Ik heb de tuin inderdaad netjes bijgehouden, en het is een grote vooruitgang met hoe wij de tuin aantroffen toen wij erin trokken...

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Meestal is de regel dat er een goed pad moet zijn van de voordeur naar de stoep en van de achterdeur naar de schuurdeur en achteruitgang.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Er is vaak meer onenigheid over de staat van de tuin dan van de woning zelf... Wij vertrokken 6 jaar geleden uit een huurhuis waar wij ook, toen wij er in trokken, alleen maar puin en onkruid aantroffen. Echt huizenhoog. Waarom de vorige eigenaar dat niet had moeten opruimen hebben ze nooit verteld. Wij hebben ALLES leeggetrokken en een prachtige tuin aangelegd, met terras en pad naar de schuur en mooie borders.
Moest dus ALLEMAAL er uit! Gelukkig hadden wij toen aardige buren die geholpen hebben want zij wilden die mooie stenen wel hebben. Maar belachelijk is het wel.
Ik heb er van geleerd dat als we nu verhuizen - inmiddels al weer 2 keer - wij van de tuin een foto maken zodra we in het huis trekken. Goed bewaren die foto zodat je later kan laten zien hoe het was.
Sterkte!

witte angora

ciske schreef:Waar staat dat TS de tuin niet netjes heeft?
Dat is niet wat ik zeg. De TS zegt dat ze de waarde van de woning verhoogd heeft. En dan reageer ik met: hoezo waardeverhoging, je tekent er voor dat je de tuin netjes onderhoudt. Een netjes onderhouden tuin heeft niets met waardeverhoging te maken.

ciske

zoals de woningbouw dit vaak noemt, waardeverhogend is.
TS zegt alleen maar na, wat de wbv staat te roepen.

witte angora

In de achter tuin hebben wij twee borders gemaakt met enkele stukjes gras. Nu moet van de woning bouw alles terug in originele staat, echter betwisten wij dit omdat deze aanpassing, zoals de woningbouw dit vaak noemt, waardeverhogend is.
De TS herhaalt alleen het woord 'waardeverhogend'. Maar ze trekt zelf de conclusie dat haar manier van onderhoud waardeverhogend is. De wbv denkt er blijkbaar anders over, anders was er geen verschil van mening.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:
waardeverhogend
Vertel? Als huurder ben je verplicht je tuin redelijk netjes te onderhouden. Daar valt ook de aanleg onder.
Zo lang je je eigen straat maar schoonveegt.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

tenormin schreef:
witte angora schreef:
waardeverhogend
Zo lang je je eigen straat maar schoonveegt.
de hele straat????
beide kanten?????
inclusief de rijbaan??????
ook onder de auto's???????
inclusief de hondedrollen????????

was ik maar in een korte doodlopende steeg gaan wonen!!!!!!!!!

ciske

ruud_a schreef: de hele straat????
beide kanten?????
inclusief de rijbaan??????
ook onder de auto's???????
inclusief de hondedrollen????????

was ik maar in een korte doodlopende steeg gaan wonen!!!!!!!!!
:lol: :lol:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, en ik vergat ook nog dat de voortuin weer in de oorspronkelijke staat, dus okselhoog, onkruid moet staan. En natuurlijk niet de hondendrollen, die lagen er en moeten dus ook terug.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

tenormin schreef:de hondendrollen, die lagen er en moeten dus ook terug.
Ik zou dan wel de plastic variant kiezen. Dit i.v.m. het waardeverhogende effect.

Gesloten