LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overlast
-
Overlast
Hoi ik heb een vraagje, ik woon in een straat met wat eerst allemaal huurhuizen waren van een pensioenfonds. Dit fonds heeft besloten om alle huizen die vrij te komen te verkopen. Hierdoor staan er nu veel huizen leeg en zijn er twee verkocht helaas precies links en rechts van mij. De ene is doorverhuurd aan Polen (er zitten er momenteel 10 in een vijfkamer woning) met de hele dag door overlast van dronkenschap, illegale drugshandel, strippen van auto's etc. Rechts is een Marokkaanse meneer die al een aantal maanden "aan het verbouwen is"en dat het liefst doet tussen 20.00 en 3 uur s'nachts. Praten helpt niet, want wij Nederlanders 'zeuren' volgens hem. Aangifte gedaan bij politie, gemeld bij gemeente, zelfs hypotheekbank ingeschakeld bij de Polen aangezien er niet verhuurd mag worden bij een particuliere hypotheek maar helaas. Niets helpt.
Omdat mijn woongenot totaal weg is, vraag ik me af of ik de verhuurder of een van mijn buren aansprakelijk kan stellen voor de overlast? Weet iemand hier iets over?
Omdat mijn woongenot totaal weg is, vraag ik me af of ik de verhuurder of een van mijn buren aansprakelijk kan stellen voor de overlast? Weet iemand hier iets over?
Re: Overlast
Mischien even je gemeente tippen over het feit dat er zoveel
Polen langs je in het huis zitten wat officieel niet mag.
Vaak moeten ze een toestemming hebben van gemeente om kamers te verhuren.
Polen langs je in het huis zitten wat officieel niet mag.
Vaak moeten ze een toestemming hebben van gemeente om kamers te verhuren.
-
Heb ik gedaan, er is zelfs een ambtenaar langs geweest, en die zegt niets te kunnen doen omdat het een particuliere eigenaar betreft. Ook de hypotheekverstrekker heb ik aangeschreven, die hebben mij zelfs laten weten dat het niet mag, en dat zij de eigenaar hebben aangeschreven, alleen zit die meneer in het zonnetje in Turkije en heeft er lak aan. Volgens de hypotheekverstrekker is de onteigeningsprocedure erg kostbaar en langdurig en doen ze er daarom, zolang de hypotheek tijdig wordt betaald, niets aan
Dit mag dus ook niet. Kan je een buurtagent uitnodigen om eens 's avonds laat te komen luisteren? Ik dacht dat 't na 23:00 stil moest zijn.Missydynamite schreef: Rechts is een Marokkaanse meneer die al een aantal maanden "aan het verbouwen is"en dat het liefst doet tussen 20.00 en 3 uur s'nachts.
-
Huur je zelf? In dat geval kun je je verhuurder inschakelen.
Wat kan de verhuurder extra doen tegen de buren, die niet van de verhuurder huren? Die 2 woningen ernasst zijn verkocht en dus particulier eigendom.
-
mischien kan die je een ander huis aanbieden, want je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind! tis erg maar waar .Fiesiekus schreef:Wat kan de verhuurder extra doen tegen de buren, die niet van de verhuurder huren? Die 2 woningen ernasst zijn verkocht en dus particulier eigendom.
-
Ook die optie is geprobeerd, en zij werken niet mee, zij verkopen alle huizen die leegkomen, en hebben geen andere huizen meer voor de verhuur helaas. Bovendien heb ik een gehandicapte autistische zoon die erg gehecht is aan zijn omgeving, het is erg moeilijk om met hem te verhuizen.
Daarom vraag ik me ook af of ik via desnoods via de rechter iets af kan dwingen, bijvoorbeeld een verlaagde huursom o.i.d. omdat ik nu gewoon niet meer normaal kan wonen.
Daarom vraag ik me ook af of ik via desnoods via de rechter iets af kan dwingen, bijvoorbeeld een verlaagde huursom o.i.d. omdat ik nu gewoon niet meer normaal kan wonen.
Missydynamite schreef:
Wat heb je aan een verlaagde huursom als je geen woongenot meer hebt?
Sta je niet ingeschreven bij een woningstichting?
-
met een verlaagde huursom word je leef omgeving niet beter. ook met het oog op je zoon lijkt het mij beter om daar weg te gaan, heben ze geen woningen in een andere wijk ,mischien dicht bij de wijk waar je nu zit.
-
hoe kan het dat je in een ander topic zegt dat je je huis gekocht hebt ? dit topic heb je geopend op 19 januarie jl.
manondoris schreef:hoe kan het dat je in een ander topic zegt dat je je huis gekocht hebt ? dit topic heb je geopend op 19 januarie jl.
Missydynamite schreef: Re: Woekerkrediet Interbank - 19 jan 2011 19:07
ja maar dat is nu het hele probleem, ik ben de kostwinner en heb dus maar een inkomen, het huis hebben wij destijds kunnen kopen met alleen mijn salaris, de bank wil de hypotheek niet met 50.000 ophogen, door de nieuwe regels, omdat we een gezin met vier personen zijn.
Wat is het nu Missydynamite, huur of koopwoning, hier geef je aan een huurwoning in een ander topic geef je aan dat je in een koopwoning woont ???Missydynamite schreef:
-
Goh wat een leuke reacties. Maar voor iedereen: Inmiddels wonen wij dus helaas in een huurhuis, mede doordat wij door de hoge aflossing aan de Interbank de kosten niet meer konden ophoesten van de renovatie van de voorgevel die gezamenlijk gedaan moest worden. We hebben verkocht met verlies. Daarna zijn we hier in een huurwoning terecht gekomen, mede doordat mijn zoon al een verhuizing achter de rug heeft wil ik niet dat hij er nog een moet doormaken. Toen wij hier kwamen wonen was het een leuke rustige straat die in een paar maanden in een nachtmerrie is veranderd.
Maar in ieder geval bedankt.
Maar in ieder geval bedankt.
-
is natuurlijk heel vervelend allemaal maar ik maak er een beetje uit op dat je nu een maand of 2 gehuurd zit. is in mijn ogen te kort om echt een goed beeld te krijgen van je buren. de marokaanse buurman zal echt een keer uitgeklust zijn, en van de polen heb je straks mischien ook minder last die mogen hier maar 3 mnd zijn en dan moeten ze weer terug. hier in de straat hebben we ook een huis vol gehad en ze leven inderdaad anders als wij . maar het zijn wel vriendelijke mensen waar je gewoon een gesprek mee aankunt. mischien moet je het nog even de tijd gunnen.
-
Het feit dat de naastgelegen woningen koopwoningen zijn hoeft op zich niet een probleem te zijn.
Je kunt de gemeente vragen (en eisen) op te treden tegen de overtreding van het (illegaal) laten bewonen (c.q. illegaal verhuren) van de woning aan 10 Polen. De gemeente kan (en moet) optreden en kan dit ook doen op grond van de wet c.q. de apv en kan bijvoorbeeld een dwangsom opleggen aan de eigenaar van die woning of zelfs bestuursdwang toepassen en de Polen (al dan niet na eventueel noodzakelijke rechterlijke tussenkomst) uit de woning laten zetten.
De klussende buurman is op zich een probleem dat je enkel bij de politie en gemeente kunt melden in de hoop dat zij optreden. Zelf zou je ook een procedure kunnen starten, waarbij je op verbeurte van een dwangsom de rechter vraagt om die buurman te verbieden op dergelijke tijden lawaai te maken, maar daar zitten natuurlijk wel weer (kosten)risico's aan en de verstandhouding met je buurman zal er niet beter op worden.
Het lijkt me ook verstandig je klachten neer te blijven leggen bij je eigen verhuurder, aangezien ook zij in moeten staan voor jouw woongenot en zo nodig (ook) voor jouw rechten op moeten komen.
Je kunt de gemeente vragen (en eisen) op te treden tegen de overtreding van het (illegaal) laten bewonen (c.q. illegaal verhuren) van de woning aan 10 Polen. De gemeente kan (en moet) optreden en kan dit ook doen op grond van de wet c.q. de apv en kan bijvoorbeeld een dwangsom opleggen aan de eigenaar van die woning of zelfs bestuursdwang toepassen en de Polen (al dan niet na eventueel noodzakelijke rechterlijke tussenkomst) uit de woning laten zetten.
De klussende buurman is op zich een probleem dat je enkel bij de politie en gemeente kunt melden in de hoop dat zij optreden. Zelf zou je ook een procedure kunnen starten, waarbij je op verbeurte van een dwangsom de rechter vraagt om die buurman te verbieden op dergelijke tijden lawaai te maken, maar daar zitten natuurlijk wel weer (kosten)risico's aan en de verstandhouding met je buurman zal er niet beter op worden.
Het lijkt me ook verstandig je klachten neer te blijven leggen bij je eigen verhuurder, aangezien ook zij in moeten staan voor jouw woongenot en zo nodig (ook) voor jouw rechten op moeten komen.
-
De APV kan inderdaad meer aanknopingspunten bieden om handhavend op te treden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeentelijke_verordening
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeentelijke_verordening
-
bedankt incassodeskundige ik heb opnieuw een klacht ingediend bij de gemeente en geeist dat ze optreden tegen de overlast. Kijken wat er gebeurd. Ook heb ik inmiddels contact gehad met mijn verhuurder, vervelende alleen is dat dit niet Pensioenfonds zelf is maar MVGM makelaars, de beheerders van de huizen. Zij zeggen niets te kunnen doen,ook al veroorzaken zij indirect deze overlast omdat zij de huizen te koop zetten.
Tja de verstandhouding met de buurman is inmiddels al tot het nulpunt gedaald dus dat maakt niet uit, inmiddels zijn alle mensen uit ons blok het zat, naast deze meneer zitten namelijk nog twee huizen, bewoond door bejaarde mensen, en die hebben ook inmiddels klachten ingediend bij de wijkagent dus even afwachten hoe dit gaat lopen.
Voor degene die mij uitgepluist hebben het geschil met Interbank is inmiddels ingediend bij de Financiele ombudsman, zij blijven bij hun standpunt dat zij de hoge rente in rekening mogen brengen, maar wilden wel een regeling treffen dat ik minder moest betalen maar daar heb ik niets aan, dan blijft het openstaande saldo gelijk. Dus zodra ik een uitspraak heb zal ik dit vermelden.
Tja de verstandhouding met de buurman is inmiddels al tot het nulpunt gedaald dus dat maakt niet uit, inmiddels zijn alle mensen uit ons blok het zat, naast deze meneer zitten namelijk nog twee huizen, bewoond door bejaarde mensen, en die hebben ook inmiddels klachten ingediend bij de wijkagent dus even afwachten hoe dit gaat lopen.
Voor degene die mij uitgepluist hebben het geschil met Interbank is inmiddels ingediend bij de Financiele ombudsman, zij blijven bij hun standpunt dat zij de hoge rente in rekening mogen brengen, maar wilden wel een regeling treffen dat ik minder moest betalen maar daar heb ik niets aan, dan blijft het openstaande saldo gelijk. Dus zodra ik een uitspraak heb zal ik dit vermelden.
-
in iedergeval heel veel succes, het is heel belangrijk om fijn te kunnen wonen.