LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overlast van verwarde buurman
overlast van verwarde buurman
Graag zou ik jullie advies willen hebben
zoon 4 en half jaar geleden heb ik deze woning via de woningbouw gekregen dit was volgens een hun een speciale woning
omdat ik speciale 'zorg' nodig heb ben ik dus deels afhankelijk van zulke woningen
Maar ht is al 4 en half jaar ellende ik heb namelijk een buurman die dwangmatige handelingen MOET doen en in zijn wereld leeft
dit levert zeer veel problemen op meneer is hele dagen maar vooral nacht druk met het controleren van deuren en ramen etc en helaas gaat dit best hard handig
staat hij sommige nachten te janken als een weerwolf
of andere nachten staat hij aan je deur omdat de aliens komen en je moet maken dat je weg komt
buurbemiddeling wijkagent woningbouw niemand wil of kan me helpen
meneer is niet voor rede vatbaar valt vaak niet mee te praten
verhuizen wil ook maar niet lukken maar hier blijven wonen is eigenlijk ook geen optie omdat ik me niet veilig voel en geen oog dicht doe met al dat kabaal
jullie tips ideën
allemaal bedankt
zoon 4 en half jaar geleden heb ik deze woning via de woningbouw gekregen dit was volgens een hun een speciale woning
omdat ik speciale 'zorg' nodig heb ben ik dus deels afhankelijk van zulke woningen
Maar ht is al 4 en half jaar ellende ik heb namelijk een buurman die dwangmatige handelingen MOET doen en in zijn wereld leeft
dit levert zeer veel problemen op meneer is hele dagen maar vooral nacht druk met het controleren van deuren en ramen etc en helaas gaat dit best hard handig
of andere nachten staat hij aan je deur omdat de aliens komen en je moet maken dat je weg komt
verhuizen wil ook maar niet lukken maar hier blijven wonen is eigenlijk ook geen optie omdat ik me niet veilig voel en geen oog dicht doe met al dat kabaal
jullie tips ideën
allemaal bedankt
Re: overlast van verwarde buurman
ga in ieder geval een dossier bijhouden, tijdstippen en data noteren van de voorvallen, probeer bewijslast te vergaren, geluid/beeldopnamen van de overlast bijvoorbeeld. Alleen op basis van uw verhaal zullen verdere stappen nagenoeg onmogelijk zijn. Staat uw buurman ook onder behandeling? Eventueel daar een melding achterlaten van zijn gedrag thuis. Maar verreweg het belangrijkste bij burenoverlast is bewijsvoering, en die ligt toch echt bij de klager.cindy334 schreef:Graag zou ik jullie advies willen hebben
jullie tips ideën
allemaal bedankt
Ja, maar als ts de enige is die meldt, gebeurt er nog niks mee. Ze willen altijd meldingen van meerdere mensen. Dus lieve ts, probeer hulp te krijgen hierbij van je buren!
Ik wens je sowieso veel sterkte hiermee. Het is niet niks.
Ik wens je sowieso veel sterkte hiermee. Het is niet niks.
Staat de man aan je deur te bellen midden in de nacht dan zou ik gewoon de politie bellen. En telkens opnieuw als deze overlast in nachtelijke uren maakt. Het kan toch niet zo zijn dat iemand welke geestelijk in de war is jaren achter elkaar het woongenot kan verzieken zonder dat er iets aan gedaan kan worden.
Het argument "het kan toch niet zo zijn dat" wordt meestal gebruikt als het juist wél zo is. Dit soort zaken zijn zó moeilijk aan te pakken...BL2 schreef:Het kan toch niet zo zijn dat iemand welke geestelijk in de war is jaren achter elkaar het woongenot kan verzieken zonder dat er iets aan gedaan kan worden.
Dit dus! Helemaal mee eens.Miepje1 schreef:Dus lieve ts, probeer hulp te krijgen hierbij van je buren! Ik wens je sowieso veel sterkte hiermee. Het is niet niks.
-
In 2014 kreeg ik met iets vergelijkbaars te maken. Verschrikkelijk. Het is/was beleid van Pameyerstichting om zo maar ellendelingen tussen goedwillende burgers in een woning te plaatsen, zonder welke kennisgeving/overleg/handreiking. Schandalig werd ik door Politie/Woonstad Rotterdam/gemeentelijke overlastmeldingen in de steek gelaten.
Hoe is dat verder verlopen??muziekruit2 schreef:In 2014 kreeg ik met iets vergelijkbaars te maken....
Moneyman schreef:BL2 schreef:Het kan toch niet zo zijn dat iemand welke geestelijk in de war is jaren achter elkaar het woongenot kan verzieken zonder dat er iets aan gedaan kan worden.[/quote]
Het argument "het kan toch niet zo zijn dat" wordt meestal gebruikt als het juist wél zo is. Dit soort zaken zijn zó moeilijk aan te pakken...Dit dus! Helemaal mee eens.Miepje1 schreef:Dus lieve ts, probeer hulp te krijgen hierbij van je buren! Ik wens je sowieso veel sterkte hiermee. Het is niet niks.
Ik ben het wel met deze persoon eens, gewoon elke keer bellen , dan moeten ze toch komen. Moet je zien hoe vervelend zij dat zelf dan gaan vinden.
Zeker ook de tip van jou , zorgen dat de andere buren meedoen in klagen.
Maak met me smart phone geluids opname, en dan pas politie bellen, je moet bewijzen hebben, ook als ze niet komen en volgende keer wel.
Met meerdere opnames en vraag buren aan de andere zijde hetzelfde of slapen zij overal doorheen?
Oordoppen in nacht is niet leuk maar jou aangepaste woning is nog groter verhuis probleem dan normale huur woningen waar het al lastig is.
Met meerdere opnames en vraag buren aan de andere zijde hetzelfde of slapen zij overal doorheen?
Oordoppen in nacht is niet leuk maar jou aangepaste woning is nog groter verhuis probleem dan normale huur woningen waar het al lastig is.
-
IK (ging ongeveer 6X naar Woonstad met zo'n 30 meldingen op papier. Omdat niets veranderde ging ik zelf naar Pameyer/overlastmeldingen v.d. gemeente/politie. Dus ''garantie van je ''woongenot'' werd genegeerd. Kreeg ik per brief (2015): ''(voornoemde) instanties hebben zich toch met Uw zaak bezig gehouden? (Ja, daar moest ik wel zelf achter aan!) Wat jammer dat U daar niet tevreden over bent.'' Toen ik de overlastgever op straat aansprak viel hij mij aan, stompte op mijn gezicht en bedreigde mij met een fietsketting terwijl ik hard weg liep. De politie kwam na 2 keer bellen, nam de buurman mee voor gesprek, maar mijn aangifte werd op de zelfde dag (zonder goed getuigenverhoor) geseponeerd. De overlast-buurman kon daar dus gewoon blijven wonen en ik keek nog enkele maanden schielijk wie er op straat was voor ik zelf naar buiten ging. I.v.m. renovatie was ik verplicht in 2015 te verhuizen (naar een duurdere woning). Van mij duurde het korter dan 4 jaar; vreselijk voor ''stofzuigertje'' en alle andere slachtoffers: je bent helaas gewoon aan de wolven overgeleverd.chrisd1 schreef:Hoe is dat verder verlopen??muziekruit2 schreef:In 2014 kreeg ik met iets vergelijkbaars te maken....
-
Probeer weg te komen uit deze woning Cindy. Dat is het beste. Kan helaas meepraten over deze problematiek. Sta je al ingeschreven als woningzoekende? Meteen doen! Het beleid is er op gericht om de gestoorde overlastpleger in zijn woning te laten zitten. Ben zelf verhuisd om dit soort ellende. Met dank aan woningcorporatie De Alliantie. Hun trukendoos om gewone huurders onheus te bejegenen, te intimideren en in het pak te naaien is zeer goed gevuld. Zodra de "medewerker sociaal beheer" in beeld komt, had je al weg moeten zijn.
Bob Schurkjens schreef:Probeer weg te komen uit deze woning Cindy. Dat is het beste. Kan helaas meepraten over deze problematiek. Sta je al ingeschreven als woningzoekende? Meteen doen! Het beleid is er op gericht om de gestoorde overlastpleger in zijn woning te laten zitten. Ben zelf verhuisd om dit soort ellende. Met dank aan woningcorporatie De Alliantie. Hun trukendoos om gewone huurders onheus te bejegenen, te intimideren en in het pak te naaien is zeer goed gevuld. Zodra de "medewerker sociaal beheer" in beeld komt, had je al weg moeten zijn.
Waarom als ik vragen mag?
-
Het antwoord staat al in mijn verhaal.
Als de daders (van overlast) een probleem hebben, daders daardoor beschermd worden, en degenen die de overlast ervaren voortdurend het nakijken hebben, dan zit in het begin van deze reactie, voor de tweede komma, misschien wel de oplossing van dit probleem.
Bob Schurkjens schreef:Het antwoord staat al in mijn verhaal.
Dit bedoel je?
[bHun trukendoos om gewone huurders onheus te bejegenen, te intimideren en in het pak te naaien is zeer goed gevuld.][/b]