Goede morgen,
Ik zit in een redelijke k•t situatie, namelijk:
Ik ben 2 jaar geleden verhuis naar een particulier huurhuis in het centrum, het was een achterstallig pand maar met mooie potenties. Dus ik een me huisgenoot hebben er 2 maanden geklust (kosten ong rond de 3000 euro pp). De huurbaas was in het begin redelijk over primaire benodigdheden zoals een eigen cv. En hij vraagt er een hele lage huur voor. (450 ex voor een huis met 2 woonkamers 2 slaapkamers en groot dakterras in de stad).
Nu hebben we in november en december zonder werkende CV gezeten. Die cv staat in het pand onder ons wat niet in gebruik is. Heel vervelend dus. We zouden een eigen cv krijgen, en we zouden het zelds zelf regelen. Maar toen de huurbaas hoorde dat het rond de 2000 euro zou kosten (bij zijn aannemer zou het 4000 kosten) krabbelde hij terug en liet alleen de cv benede repareren.
Na een paar keer ook afgesloten te zijn van het stroom, terwijl we gewoon gwl per maand aan de huurbaas betaalde. De vriendelijke band met de o zo leuke huurbaas was er dus niet meer.
En daarom wil IK van het huis af, ook omdat ik nu in aanmerking kom voor een sociale huurwoning.
Maar mijn huisgenoot wil het huis niet uit, en mijn nichtje zou evt naar dat huis willen verhuizen. Alleen me huubaas heeft het huurcontract op mijn naam staan, en ik weet niet waarom maar hij wil het contract niet op de naam van me huisgenoot en ook niet van me nichtje. Hij zegt nu dat hij het wil verkopen als ik eruit ben.
Wat zou ik kunnen doen om het huis te kunnen behouden voor me vriend en nichtje?
Als ik me bij de gemeente uitschrijf bij dit huis en inschrijf bij het nieuwe huis wat zijn daar de gevolgen van?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Particulier huurhuis behouden.
Re: Particulier huurhuis behouden.
En, is er een mogelijkheid om bij 2 woningen ingeschreven te staan? Of is het mogelijk om, terwijl je niet in het contract staat om je alsnog bij de gemeente in te schrijven?
je hoeft niet ingeschreven te staan op een adres om dat pand te mogen huren en het huurcontract wat er loopt te laten doorlopen.
Als ik jou was zou ik ook even nakijken wat er in je contract staat mbt. onderhuren en als dat mag, je huisgenoot (en nichtje?) laten onderhuren. Dan kunnen zij blijven zitten.
Ik weet zelf alleen niet wat dit voor gevolgen heeft voor je sociale huurwoning, want deze constructie kan dat wel lastiger maken... Maar ik denk dat anderen op dit forum je dat wel kunnen en willen vertellen
Als ik jou was zou ik ook even nakijken wat er in je contract staat mbt. onderhuren en als dat mag, je huisgenoot (en nichtje?) laten onderhuren. Dan kunnen zij blijven zitten.
Ik weet zelf alleen niet wat dit voor gevolgen heeft voor je sociale huurwoning, want deze constructie kan dat wel lastiger maken... Maar ik denk dat anderen op dit forum je dat wel kunnen en willen vertellen
Heel erg bedankt voor de info.
Maar als ik me bij de woning uitschrijf, krijgt me huurbaas daar bericht over?
En voor me nieuwe woning maakt het niet veel uit, het word een contract voor tijdelijke duur. Over 3 jaar komt er nieuwe fundering en dan moet ik daar weer uit.
En kan ik evt bij allebij de woningen ingeschreven staan?
Maar als ik me bij de woning uitschrijf, krijgt me huurbaas daar bericht over?
En voor me nieuwe woning maakt het niet veel uit, het word een contract voor tijdelijke duur. Over 3 jaar komt er nieuwe fundering en dan moet ik daar weer uit.
En kan ik evt bij allebij de woningen ingeschreven staan?
-
je huurbaas krijgt geen bericht als jij je laat overschrijven naar het nieuwe adres.
het is helaas niet mogelijk om op beide adressen ingeschreven te staan.
het is helaas niet mogelijk om op beide adressen ingeschreven te staan.
Dus het is mogelijk om het huurhuis te behouden en me daar bij uit te schrijven? En dan me contract wel te behouden, terwijl ik me bij een nieuwe woning inschrijf en dus een nieuw contract aanga.
Is het niet redelijk illigaal als ik 2 woningen huur en dat ik in de ene woon en het andere huis doorverhuur?
Is het niet redelijk illigaal als ik 2 woningen huur en dat ik in de ene woon en het andere huis doorverhuur?
Zoals al eerder gezegd: dat hangt af van wat in het huurcontract staat. Als je niet mag onderverhuren is het niet volgens het contract dat je hebt met de verhuurder. Als je wel mag onderverhuren is het geen probleem, zolang je de huur maar op tijd betaald.Bashrlm schreef:Dus het is mogelijk om het huurhuis te behouden en me daar bij uit te schrijven? En dan me contract wel te behouden, terwijl ik me bij een nieuwe woning inschrijf en dus een nieuw contract aanga.