LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] plaatsing moederhaard
-
plaatsing moederhaard
Ik woon in een huis van Woonstad Rotterdam, zonder cv of moederhaard, alleen een kacheltje in de huiskmr. Heel koud kan ik je zeggen.
Nu is mijn buurvrouw 1 portiek verder, gelijk naast mij, verhuisd en wat zie ik tot mijn vreugde; woonstad plaatste een moederhaard met radiatoren. Ik ben er meteen op af gegaan en na verschillende verzoeken en 1 klacht inzake het niet reageren komt vandaag na 2mnd hun antwoord. Verzoek is afgewezen omdat bij een cv installatie(geld niet bij mij)een speciaal rookgasafvoer geplaatst moet worden. Zoals gezegd; geldt niet voor mijn aanvraag want ik wil moederhaard en dan heb je radiatoren, leidingen en een haard nodig;that's it volgens mij. Ten tweede; de woning wordt binnen 10 jaar gesloopt.Het feit dat er een moederhaard geplaatst wordt in het zelfde pand, woning en portiek vlak naast mij; Dan kunnen ze mij toch eigenlijk niet weigeren. Waarom de ene nieuwe huurder wel en de huurder waar ze al 3jaar aan verhuren niet? Heb ik gelijk? Welke stappen nu te nemen?
Nu is mijn buurvrouw 1 portiek verder, gelijk naast mij, verhuisd en wat zie ik tot mijn vreugde; woonstad plaatste een moederhaard met radiatoren. Ik ben er meteen op af gegaan en na verschillende verzoeken en 1 klacht inzake het niet reageren komt vandaag na 2mnd hun antwoord. Verzoek is afgewezen omdat bij een cv installatie(geld niet bij mij)een speciaal rookgasafvoer geplaatst moet worden. Zoals gezegd; geldt niet voor mijn aanvraag want ik wil moederhaard en dan heb je radiatoren, leidingen en een haard nodig;that's it volgens mij. Ten tweede; de woning wordt binnen 10 jaar gesloopt.Het feit dat er een moederhaard geplaatst wordt in het zelfde pand, woning en portiek vlak naast mij; Dan kunnen ze mij toch eigenlijk niet weigeren. Waarom de ene nieuwe huurder wel en de huurder waar ze al 3jaar aan verhuren niet? Heb ik gelijk? Welke stappen nu te nemen?
Re: plaatsing moederhaard
Huurders betalen ook niet allemaal dezelfde huurprijs voor vergelijkbare woningen.baardagaam schreef:Het feit dat er een moederhaard geplaatst wordt in het zelfde pand, woning en portiek vlak naast mij; Dan kunnen ze mij toch eigenlijk niet weigeren. Waarom de ene nieuwe huurder wel en de huurder waar ze al 3jaar aan verhuren niet?
-
Volgens mij is er wel een afvoer nodig voor de rookgassen. Geen idee hoe het bij jou is gesteld, maar de schoorsteen moet er wel geschikt voor zijn.baardagaam schreef:Verzoek is afgewezen omdat bij een cv installatie(geld niet bij mij)een speciaal rookgasafvoer geplaatst moet worden. Zoals gezegd; geldt niet voor mijn aanvraag want ik wil moederhaard en dan heb je radiatoren, leidingen en een haard nodig;that's it volgens mij.
Dat ene kacheltje, is dat jou eigendom trouwens? Je zou dan ook eens voor een grotere kunnen kijken, tweedehands is dat best nog wel betaalbaar.
vogels schreef: Omdat ze bij de nieuwe huurder de huur fors omhoog kunnen gooien.
Kan bij TS , voor CV komt er altijd huursverhoging.
Die huurverhoging compenseert in 10 jaar nooit de investeringen. Zeker niet wanneer er bouwkundige aanpassingen moeten plaatsvinden. TS zal vast wel toestemming krijgen om op eigen kosten (zonder huurverhoging) een moederhaard te installeren...ciske schreef:vogels schreef: Omdat ze bij de nieuwe huurder de huur fors omhoog kunnen gooien.
Kan bij TS , voor CV komt er altijd huurverhoging.
-
Die "de woning wordt over 10 jaar gesloopt" is een smoes om maar niet te hoeven plaatsen. Wat is jouw huur en de huur (ongeveer) als de woning nu zou vrijkomen?
-
Ik kan me inderdaad een woning in Zwolle herinneren. Toen ik er in kwam, stond hij al 15 jaar op de nominatie om gesloopt te worden. Dat heeft toen nog 15 jaar geduurd. Maar er is al die tijd niets meer aan die woningen gedaan.
Idem dito hier in het dorp, een bepaalde wijk, uiteindelijk is besloten de slechtste woningen te slopen, en de iets minder slechte te renoveren.
'Over 10 jaar' zegt gewoon helemaal niets.
Idem dito hier in het dorp, een bepaalde wijk, uiteindelijk is besloten de slechtste woningen te slopen, en de iets minder slechte te renoveren.
'Over 10 jaar' zegt gewoon helemaal niets.
-
bedankt voor alle reacties.
ik heb al vermeld een eventuele huurverhoging te accepteren,bij voorbaat. Dit weegt nooit op tegen het gasverbruik en alle ellende van kou in de wintertijd.(en dat armoedige koude gevoel vindt ik nog het ergste!!!)
Ik heb begrepen van een instantie dat als het huis zeker niet binnen de 5 jaar gesloopt gaat worden dat een woningbouw verplicht is tot groot onderhoud. (??)Er is voor de winter nog buiten geverfd met stellingen en al; raamkozijnen zijn vervangen....
Van de week ga ik dus stappen ondernemen dmv bouwpolitie/huurcomissie.Welke ik precies moet hebben weet ik niet maar ik ga de strijd absoluut aan.
Er worden nl 2 redenen aangegeven voor de weigering;
in geval van plaatsing cv moet er van alles gebeuren in het afvoerkanaal; bij mij betreft het een moederhaard/radiatoren en leidingen in huis. Er hoeft niets in de afvoerpijp te gebeuren!
Sloop binnen 10 jaar; dat is nog maar de vraag en niet relevant. Tijdsduur is te lang voor er echt gesloopt gaat worden! Huizen worden verlopig nog verhuurd zonder vermelding van sloop. Alleen de plannen liggen er, meer niet. Dus er zijn 2 niet relevante redenen gegeven;Dat ze er geen zin in hebben qua kosten;ok, maar niet mijn probleem!
Dus op naar info en hulp van derden en strijden maar voor een warme winter in 2013.
Als iemand een tip heeft;altijd welkom!!!!
ik heb al vermeld een eventuele huurverhoging te accepteren,bij voorbaat. Dit weegt nooit op tegen het gasverbruik en alle ellende van kou in de wintertijd.(en dat armoedige koude gevoel vindt ik nog het ergste!!!)
Ik heb begrepen van een instantie dat als het huis zeker niet binnen de 5 jaar gesloopt gaat worden dat een woningbouw verplicht is tot groot onderhoud. (??)Er is voor de winter nog buiten geverfd met stellingen en al; raamkozijnen zijn vervangen....
Van de week ga ik dus stappen ondernemen dmv bouwpolitie/huurcomissie.Welke ik precies moet hebben weet ik niet maar ik ga de strijd absoluut aan.
Er worden nl 2 redenen aangegeven voor de weigering;
in geval van plaatsing cv moet er van alles gebeuren in het afvoerkanaal; bij mij betreft het een moederhaard/radiatoren en leidingen in huis. Er hoeft niets in de afvoerpijp te gebeuren!
Sloop binnen 10 jaar; dat is nog maar de vraag en niet relevant. Tijdsduur is te lang voor er echt gesloopt gaat worden! Huizen worden verlopig nog verhuurd zonder vermelding van sloop. Alleen de plannen liggen er, meer niet. Dus er zijn 2 niet relevante redenen gegeven;Dat ze er geen zin in hebben qua kosten;ok, maar niet mijn probleem!
Dus op naar info en hulp van derden en strijden maar voor een warme winter in 2013.
Als iemand een tip heeft;altijd welkom!!!!
Binnen 10 jaren sloop?
In Scheveningen gingen er 8 jaar oude kunststof kozijnen en nieuwe keuken bij het vuil omdat de wijk toch gesloopt werd.
Maar in andere stad op 120 Km afstand is na beloftes na 18 jaren eindelijk gerenoveerd.
Dus niets geen zekerheid dat het 10 jaren zal duren.
Het nadeel van de sloopplannen is dat U vermoedelijk een gebruikte kachel zal plaatsen en oude radiatoren om het betaalbaar te houden.
Dat kan een gevaarlijke kachel zijn dus niet zo slim.
In vele wijken waar sloop plannen zijn komen vaak ongelukken voor wegens ondeugdelijke kachels.
Verder is het vrijwel zeker dat na sloop er een woning met C V ketel geleverd zal worden dus hoe kom je de oude kachel weer kwijt?
Het beste is een gebruikte zoeken met aankoopbon zodat je weet dat je geen oude rommel koopt uit een wijk die gesloopt gaat worden.
Dan krijg je iets wat snel weg moet en zij hebben er niets meer aan.
Eventueel kun je ook een gevel kachel monteren die goedkoper is en alleen een doorvoer in de muur en gasleiding.
Dat is vaak makkelijker en goedkoper dan Moederhaard met radiatoren.
Ook meestal beter regelbaar.
In Scheveningen gingen er 8 jaar oude kunststof kozijnen en nieuwe keuken bij het vuil omdat de wijk toch gesloopt werd.
Maar in andere stad op 120 Km afstand is na beloftes na 18 jaren eindelijk gerenoveerd.
Dus niets geen zekerheid dat het 10 jaren zal duren.
Het nadeel van de sloopplannen is dat U vermoedelijk een gebruikte kachel zal plaatsen en oude radiatoren om het betaalbaar te houden.
Dat kan een gevaarlijke kachel zijn dus niet zo slim.
In vele wijken waar sloop plannen zijn komen vaak ongelukken voor wegens ondeugdelijke kachels.
Verder is het vrijwel zeker dat na sloop er een woning met C V ketel geleverd zal worden dus hoe kom je de oude kachel weer kwijt?
Het beste is een gebruikte zoeken met aankoopbon zodat je weet dat je geen oude rommel koopt uit een wijk die gesloopt gaat worden.
Dan krijg je iets wat snel weg moet en zij hebben er niets meer aan.
Eventueel kun je ook een gevel kachel monteren die goedkoper is en alleen een doorvoer in de muur en gasleiding.
Dat is vaak makkelijker en goedkoper dan Moederhaard met radiatoren.
Ook meestal beter regelbaar.