Ik huur bij portaal.
Op een goede dag wordt ik gebeld op mijn mobiele (niet geregistreerde nummer) gebeld op mijn voicemail door EnergieService Amsterdam met de mededeling of ik maar terug wilde bellen. Omdat er verder niks gezegd werd heb ik daar natuurlijk niet op gereageerd. Ik ken die club niet. Daarna kwam er een brief. Ik dacht dat het ging om agressieve verkooptechnieken en heb de brief dicht retour gezonden en vermeld dat ik er niet van gediend ben. Daarna werd ik weer gebeld nu met ingesproken bericht.
Het zou gaan om mijn boiler, die wilden ze komen weghalen.
De schrik slaat me om het hart. toen ik in de woning ging wonen 2 jaar geleden werd me verteld dat men niet kon vertellen wie de eigenaar van de boiler was, alleen dat de vorige bewoonster dat ook niet wist en daar 10 jaar heeft gewoond.
Hoe komen zij aan mijn naam en adres EN telefoonnummer?
Ze willen de boiler weghalen. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil graag de boiler laten hangen.
De vorige bewoonster die 10 jaar op dit adres heeft gewoond heeft nooit wat betaald voor de boiler...ik vraag me af wat mijn rechten zijn in deze zaak.
Wat kan ik doen om normaal te kunnen blijven douchen zonder zelf zomaar ineens een boiler te moeten gaan aanschaffen?
S
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Portaal en Energie Service Amsterdam
-
-
Re: Portaal en Energie Service Amsterdam
De boiler.
Ik denk toch dat dit een zaak is tussen Portaal en die boilereigenaar.
Immers, u huurt het huis inclusief, dus ook met die warmwatervoorziening.
Die energiemaatschappij is dus bij de verkeerde aan de bel aan het trekken.
Desondanks dat zou ik alleen verder communiseren met Portaal zelve en deze een aangetekende brief met bericht van ontvangst sturen waarin u meedeelt dat toen u de woning ging huren ervan uit mocht gaan dat die boiler behoorde tot het geheel van de woning.
Dat derhalve Portaal deze zaak moet oplossen en indien dit kennelijk niet mogelijk is dat Portaal voor een vervangende boiler of een andere vorm van warmwatervoorziening moet zorgen.
Schrijf ook dat u géén partij bent in deze.
Onderteken in dit geval toch nog maar "Met vriendelijke groet;"
Succes gewenst met dit geval.
Grootvader
Ik denk toch dat dit een zaak is tussen Portaal en die boilereigenaar.
Immers, u huurt het huis inclusief, dus ook met die warmwatervoorziening.
Die energiemaatschappij is dus bij de verkeerde aan de bel aan het trekken.
Desondanks dat zou ik alleen verder communiseren met Portaal zelve en deze een aangetekende brief met bericht van ontvangst sturen waarin u meedeelt dat toen u de woning ging huren ervan uit mocht gaan dat die boiler behoorde tot het geheel van de woning.
Dat derhalve Portaal deze zaak moet oplossen en indien dit kennelijk niet mogelijk is dat Portaal voor een vervangende boiler of een andere vorm van warmwatervoorziening moet zorgen.
Schrijf ook dat u géén partij bent in deze.
Onderteken in dit geval toch nog maar "Met vriendelijke groet;"
Succes gewenst met dit geval.
Grootvader
-
Re: Portaal en Energie Service Amsterdam
Toen ik de woning betrok werd me wel gezegd dat de boiler door de verhuurder moest worden geregeld.
Mijn verwarming gaat via blokverwarming en daar betaal ik de woningbouwvereniging voor. De boiler is voor warm douchewater en warm keukenwater.
Vrienden van mij die ook bij Portaal huren moesten ook zelf voor een keukengeiser zorgen.
Ik heb nooit teruggebeld naar deze club dus kan makkelijk zeggen dat ik mn voicemail nooit heb afgeluisterd oid mocht er echte heibel van komen.
Het is een kleine boiler van 50 liter die in de avond opwarmt maar ook een tijdstip overdag aanslaat. Het is net genoeg om te douchen en haren te wassen en af te wassen en dan is het water op. Echter als ik moet gaan betalen voor deze bouler zou ik een betere willen die ik manueel kan bijverwarmen en alleen in de nacht opwarmt.
Ik denk dat er een soort van opruimwoedde is ontstaan bij de ESA waardoor alle oude contracten zijn bekeken. Echter als de vorige eigenaar al nooit betaald heeft en dus minimaal 12 jaar geleden is dat er iemand wat gehuurd heeft dan had ik gehoopt dat ze de boel afgeschreven en vergeten zouden hebben.
Ik heb Portaal aangeschreven en verschillende zaken aangegeven. Even afwachten
S.
Mijn verwarming gaat via blokverwarming en daar betaal ik de woningbouwvereniging voor. De boiler is voor warm douchewater en warm keukenwater.
Vrienden van mij die ook bij Portaal huren moesten ook zelf voor een keukengeiser zorgen.
Ik heb nooit teruggebeld naar deze club dus kan makkelijk zeggen dat ik mn voicemail nooit heb afgeluisterd oid mocht er echte heibel van komen.
Het is een kleine boiler van 50 liter die in de avond opwarmt maar ook een tijdstip overdag aanslaat. Het is net genoeg om te douchen en haren te wassen en af te wassen en dan is het water op. Echter als ik moet gaan betalen voor deze bouler zou ik een betere willen die ik manueel kan bijverwarmen en alleen in de nacht opwarmt.
Ik denk dat er een soort van opruimwoedde is ontstaan bij de ESA waardoor alle oude contracten zijn bekeken. Echter als de vorige eigenaar al nooit betaald heeft en dus minimaal 12 jaar geleden is dat er iemand wat gehuurd heeft dan had ik gehoopt dat ze de boel afgeschreven en vergeten zouden hebben.
Ik heb Portaal aangeschreven en verschillende zaken aangegeven. Even afwachten
S.