LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Portiek verlichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Rjmtaz

Portiek verlichting

Ongelezen bericht door Rjmtaz »

Hallo,
ik zit met een probleem.

Ik ben al meer dan een jaar met mijn woningstichting (Woonplus Schiedam) aan het mailen over portiekverlichting.
Het zit namelijk zo:
De portiekverlichting staat geschakeld op de straatverlichting.
Nu het s'avonds eerder donker wordt maar de straat verlichting nog steeds op zomertijd staat ingeschakeld moet ik dus in het donker/schemering de trap af.
Ons portiek bestaat uit 3 woonlagen en alleen beneden in het trappenhuis zit een lichtschakelaar.
De woningstichting vindt het te duur om op iedere woonlaag een schakelaar te plaatsen (wat overigens vroeger wel bij andere portieken met dezelfde woonindeling in de buurt is gedaan).
Tevens zit ik met het probleem dat sommige woningen verkocht zijn en dus heb ik te maken met een VVE .
Moet ik mij hierbij gewoon neerlegen (misschien in de toekomst wel letterlijk als ik of iemand uit mijn gezin in het donker van de trap afval)
of heeft iemand van u een tip wat ik verder nog kan ondernemen.

Groet,
R. Scholte

Remster

Re: Portiek verlichting

Ongelezen bericht door Remster »

De woningstichting vindt het te duur om op iedere woonlaag een schakelaar te plaatsen (wat overigens vroeger wel bij andere portieken met dezelfde woonindeling in de buurt is gedaan).
Een suggestie die je misschien aan de woningstichting en/of de vve kunt voorleggen is gebruik te maken van draadloos schakelmateriaal. Dit maakt het namelijk vele malen goedkoper om aan te leggen.
Hierbij wordt één zgn. schakelactor geplaatst in de lasdoos boven/achter het armatuur. Op elke verdieping wordt een plakschakelaar met zender geplaatst. De Kosten blijven dan beperkt tot max. een euro of 150,- aan materiaal (gerenommeerd merk, bv. moeller xcomfort)+ een uur arbeidsloon van een installateur.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

of een lamp met een bewegingssensor. licht als het nodig is, geen licht als het niet nodig is. zou dat iets zijn om voor te stellen?

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Rjmtaz volgens mij is verlichting in het trapportaal verplicht misschien effe bouw en woningtoezicht bellen, succes.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Neem een zaklamp mee.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

sjoegel schreef:Neem een zaklamp mee.
nou ja wat een onzin

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »