LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Potentiele verhuurder laat niets van zich horen
Potentiele verhuurder laat niets van zich horen
Ruim twee weken geleden heb ik met een makelaar een huurwoning bezichtigd die ik graag wil huren. Na enige telefoontjes naar de makelaar en aandringen van mijn kant kreeg ik te horen dat de eigenares van het pand graag met mij wilde kennismaken. Er weer heen gegaan (reistijd in totaal bijna 2 uur), de kennismaking ging goed en ik kreeg sterk de indruk dat de zaak beklonken was - de eigenares gaf mij al tips waar ik boodschappen kon doen enz. Een paar dagen geleden heb ik de eigenares rechtstreeks gebeld om te bevestigen dat ik het huis graag wil huren en wat kreeg ik te horen? "Ik moet nog met de rest van mijn familie overleggen, daar ben ik nog niet aan toegekomen" - ik ben hier nu bijna 3 weken mee bezig, en het is 1,5 week na dat kennismakingsgesprek. Ik heb nog steeds niet gehoord hoe of wat. De makelaar zegt dat de eigenares een positieve indruk van mij had, en hij zou mij terugbellen, wat niet gebeurd is. Wat is de beste manier om druk uit te oefenen zodat ik eindelijk eens weet of dit doorgaat of niet? Helaas heb ik nog geen andere mogelijkheid (lees: huurwoning) gevonden om hen mee om de oren te slaan. En die makelaar zou nog de helft van een maand huur krijgen ook als het doorgaat...
Re: Potentiele verhuurder laat niets van zich horen
Dat is al voldoende druk. Verder kan je niets doen. Meer druk en het gaat niet door omdat je te opdringerig bent.XXpat schreef:En die makelaar zou nog de helft van een maand huur krijgen ook als het doorgaat...
-
- Contacteer:
Rim69 schreef:Dat is al voldoende druk. Verder kan je niets doen. Meer druk en het gaat niet door omdat je te opdringerig bent.XXpat schreef:En die makelaar zou nog de helft van een maand huur krijgen ook als het doorgaat...
Zou ik ook zijn op deze manier. Doet me aan die marktplaats reclame denken...je gaat akkoord en vervolgens hoor je niks meer.
Die verhuurster had van te voren moeten overleggen met dr familie en niet achteraf of dit moeten meedelen, lijkt mij niet meer dan fatsoenlijk.
Een andere woning vinden zou een mooi pressiemiddel zijn, tsja je wilt zaken doen of niet.
@ Teunbosseman: helemaal mee eens. Dit zijn Marktplaatspraktijken van deze verhuurder. Ik ga er nu van uit dat het feest niet doorgaat, maar ze krijgt nog wel een brief van mij waarin ik beleefd maar duidelijk zal zeggen wat ik hiervan vind. Dank voor je reactie!
-
- Contacteer:
XXpat schreef:@ Teunbosseman: helemaal mee eens. Dit zijn Marktplaatspraktijken van deze verhuurder. Ik ga er nu van uit dat het feest niet doorgaat, maar ze krijgt nog wel een brief van mij waarin ik beleefd maar duidelijk zal zeggen wat ik hiervan vind. Dank voor je reactie!
Anders een telefoontje naar de makelaar dat je verder wilt en binnen xxx tijd een antwoord wilt anders gaat niet door.
Brief zou ik niet eens aan beginnen, zonde van je tijd / energie.