LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] privacyschending woningbouw

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ann306

privacyschending woningbouw

Ongelezen bericht door ann306 »

Eigenlijk heb ik een heel lang verhaal maar ik zal het beknopt vertellen en een tipje van de sluier oplichten: sinds jaar en dag word ik door mijn woningbouw lastig gevallen wegens zgnd geluidsoverlast. Mijn buurvrouw doet er alles aan om mij al een psychisch exemplaar neer te zetten - van haar komt dan ook de klacht overlast. Zo heeft zij het voor elkaar gekregen mede door al haar leugens en verzinsels dat men bij de wb mijn persoon heeft nagetrokken bij politie en altrecht (gz). men kwam daarbij tot de ontdekking ik wel vaak naar de politie had gebeld en dat ik een keer bij de crisisdienst had gelopen en een keer een paar gesprekjes had gehad met altrecht. Men is dit tegen mij gaan keren en heeft toen de bemoeizorg van regio utrecht ingeschakeld -een instelling die mensen aan de onderkant van de maatschappij opvangt daar deze zeer dringend psychische hulp nodig hebben - drugsverslavenden, dakloos ed-. Dat er eea bekend is bij politie zeist en altrecht is correct maar dit komt voor uit een relatie van mij waar in ik jarenlang ben mishandeld - mentaal en fysiek en ook dingen op sexueel gebied (verkrachting). Het is toch niet normaal dat een wb zo ver mag gaan om maar een bemoeizorg naar iemand toe te sturen aan de hand van leugens van een buurvrouw en privacygegegevens van jaren terug (2002-2005 en in het jaar 2010 ( crisisdienst na zwaar verkeersongeval ouders)? dat is toch inbreuk op de privacy?

Miepje1

Re: privacyschending woningbouw

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ach maak je geen zorgen! Jij zou overlast veroorzaken? Doen ze toch niks mee. Het hele internet staat vol met verhalen - en helaas ben ik ook een ervaringsdeskundige - van mensen die overlast ervaren van hun buren. Er gebeurt NOOIT iets mee! Degenen die overlast veroorzaken worden beschermd.
Dus of het nu wel of niet waar is: trek je er niks van aan, ze doen je toch niks.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Kijken ze dat ook niet na om te helpen?? Om feitelijk jou te beschermen?? Kan me zomaar voorstellen dat ze in samenwerking met bv maatschappelijk werk in willen grijpen voordat iemand een gevaar voor de maatschappij of zichzelf wordt. Hierbij wil ik niet zeggen dat jij dat bent of wordt, he!! Maar het zou ook zomaar goedbedoeld kunnen zijn. ;)

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

ann306 schreef:Eigenlijk heb ik een heel lang verhaal maar ik zal het beknopt vertellen en een tipje van de sluier oplichten: sinds jaar en dag word ik door mijn woningbouw lastig gevallen wegens zgnd geluidsoverlast. Mijn buurvrouw doet er alles aan om mij al een psychisch exemplaar neer te zetten - van haar komt dan ook de klacht overlast. Zo heeft zij het voor elkaar gekregen mede door al haar leugens en verzinsels dat men bij de wb mijn persoon heeft nagetrokken bij politie en altrecht (gz). men kwam daarbij tot de ontdekking ik wel vaak naar de politie had gebeld en dat ik een keer bij de crisisdienst had gelopen en een keer een paar gesprekjes had gehad met altrecht. Men is dit tegen mij gaan keren en heeft toen de bemoeizorg van regio utrecht ingeschakeld -een instelling die mensen aan de onderkant van de maatschappij opvangt daar deze zeer dringend psychische hulp nodig hebben - drugsverslavenden, dakloos ed-. Dat er eea bekend is bij politie zeist en altrecht is correct maar dit komt voor uit een relatie van mij waar in ik jarenlang ben mishandeld - mentaal en fysiek en ook dingen op sexueel gebied (verkrachting). Het is toch niet normaal dat een wb zo ver mag gaan om maar een bemoeizorg naar iemand toe te sturen aan de hand van leugens van een buurvrouw en privacygegegevens van jaren terug (2002-2005 en in het jaar 2010 ( crisisdienst na zwaar verkeersongeval ouders)? dat is toch inbreuk op de privacy?

WBV mag nooit gegevens van jou doorspelen.

Politie hoe gaat die met dit om? Hebben ze de geluidsoverlast kunnen constateren?

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

de woningbouw heeft geen bemoeizorg gestuurd, dat kan helemaal niet. Zij hebben je waarschijnlijk aangemeld bij maatschappelijk werk of de ggz en gezegd dat er problemen waren. GGZ heeft toen besloten er bemoeizorg op te zetten.

Op zich vind ik het een goed idee van de woningbouw om op deze manier iets te proberen te doen aan overlast (of die er nou wel of niet is) en ook om maatschappelijk verantwoord bezig te zijn.

isabel

ciske

Isabel1 schreef: Zij hebben je waarschijnlijk aangemeld bij maatschappelijk werk of de ggz en gezegd dat er problemen waren. GGZ heeft toen besloten er bemoeizorg op te zetten.
Dat mag een wbv helemaal niet.

Isabel1

@ciske, de wbv mag dat doen op het moment dat het via de politie gaat.

isabel

ciske

Isabel. dat mag een wbv niet, die kan niet op de stoel van een arts gaan zitten.

Zou mooi worden, dan kan elk mens die volgens buren overlast veroorzaakt aangemeld worden.

Isabel1

nee natuurlijk kan de wvb niet op de stoel van een arts gaan zitten, wat ik bedoel (en zo gaat het ook in de meeste gemeenten)

Binnen het zorg netwerk en de zorgkaart heeft een wvb ook een maatschappelijke taak. Zij kunnen iemand inbrengen in het zorgoverleg van de gemeente/regio.
Zelf mag een wvb niet bij het zorg overleg zitten (meestal zit daarbij: politie, ggz, maatschappelijke opvang, maatschappelijk werk en overige relevante hulpverlenings instanties)
Zij kijken dan gezamenlijk wat er met iemand kan/moet gebeuren en het is het zorgoverleg dat meestal beslist tot bemoeizorg.

Dus het is niet de wvb die stelt dat bemoeizorg noodzakelijk is, het is de wvb die iemand inbrengt. Vervolgens beslist de daarvoor bevoegde partij.

Het is dus inderdaad zo dat theoretisch iedereen die voor overlast zorg door de wvb bij het zorgoverleg aangemeld kan worden, de vraag blijft dan of het zorgoverleg bemoeizorg zat toekennen. Het wordt namelijk niet snel gedaan, naast dat het best duur is zijn de resultaten ook niet echt geweldig (want die persoon wil het zelf niet). Bij mijn weten en ervaring wordt het alleen toegepast bij zorgmijders die al op verschillende fronten problematiek hebben, die uit de hand dreigt te lopen. Maar dat hoeft natuurlijk bij TS niet zo te zijn.

wel mag je je afvragen of het zorgoverleg wel correct omgaat met privacy. Want daar heb ik wel eens mijn twijfels over. Ik heb daar wel eens gezeten via de ggd, als het over voorlichting ging en daar ging best veel over mensen over de tafel waarvan ik vond dat dat niet meteen aan al die instanties verteld hoefde te worden. Maar het schijnt te mogen in het kader van preventie. Ook heb ik zelf wel eens mensen ingebracht in het zorg overleg vanuit mijn functie in het ziekenhuis, in verschillende gemeenten (vandaar dat ik weet hoe het zorg overleg meestal werkt)

Isabel

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind het een erg eenzijdig en ongeloofwaardig verhaal van topicstarter. Haar buren hebben beslist recht op wederhoor. Maar die komen niet op dit forum.

Meer in algemene zin sluit ik mij geheel aan bij Miepje: woningbouwcorporaties doen helemaal niets aan woonoverlast. De politie kan er ook weinig mee. Probeer de gemeente eens: in mijn geval heeft het geholpen.

ann306

Isabel

wb heeft wel bemoeizorg op mij afgestuurd. ik heb de brief hier nog liggen als bewijsmateriaal. meneer de psy. had zich uitgenodigd in mijn huis, nb drie dagen voor mijn 35e verjaardag, om over mijn problemen te komen praten :?

ann306

en verder mensen- die buurvrouw heeft alles los en vast zitten liegen, zo gaf ze ook aan dat ik s nachts timmerde. nu dan was het hele appartmentencomplex wel geaan stuiteren denk je ook niet? en nee - nooit politie aan de deur gehad! want weet je waar de klachten van nb deze ene vrouw overgingen? over stofzuigen zaterdagmorgen, over hoe ik mijn voordeur dicht trek, over getimmer en geklus ( terwijl nb de wb hiervoor toestemming heeft gegeven) over hoe ik mij gedraag op straat over hoe lang mijn wasmachine draait en ik dit wel heeeeell erg laat doe (2100uur)..
Dus geen harde housmuziek, gestamp of geneuk! :twisted:

ciske

Vraag eens aan je buurvrouw of ze ook op het forum komt, dan kan de andere kant ook gehoord worden.

ann306

wat zou je zeggen dat ze helemaal lekker is in haar hoofd?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ann306 schreef:wat zou je zeggen dat ze helemaal lekker is in haar hoofd?
Het verhaal van je buuf aanhoren wat zij te vertellen heeft.
Het verhaaltje krijgt een kimmetje achtig uiterlijk zoals al iemand eerder vernoemd heeft.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ann306 schreef:had zij ook moeten doen. ik loop niet te liegen en haar te stalken om haar alleen maar problemen te bezorgen, er is een enquette geweest in de buurt en zij was de enige die last had van mij. en het gaat dan over wassen 2100 uur :roll: stofzuigen :roll: ed ed.. wie SPOORT HIER NOU NIET? De andere buurvrouw zegt het ook zij zoekt spijkers op laagwater. Lekker wonen zo, dit is OOK OVERLAST ...Maar blijkbaar sta jij aan haar kant!
Waar maak jij je dan druk om als zij de enige is die last van je heeft !?

ciske

Chocomelk schreef:
ann306 schreef:had zij ook moeten doen. ik loop niet te liegen en haar te stalken om haar alleen maar problemen te bezorgen, er is een enquette geweest in de buurt en zij was de enige die last had van mij. en het gaat dan over wassen 2100 uur :roll: stofzuigen :roll: ed ed.. wie SPOORT HIER NOU NIET? De andere buurvrouw zegt het ook zij zoekt spijkers op laagwater. Lekker wonen zo, dit is OOK OVERLAST ...Maar blijkbaar sta jij aan haar kant!
Waar maak jij je dan druk om als zij de enige is die last van je heeft !?

Jij staat ook aan haar kant :lol:
...Maar blijkbaar sta jij aan haar kant!

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Ik begrijp dat het grootste probleem het wassen na 21.00 uur is, naast het stofzuigen. Het lijkt me dat je hier heel eenvoudig iets aan kunt doen. Dan is iedereen blij, voor jou maakt het toch niet uit wanneer de machine draait, dit kun je ook overdag doen, zeker als je verder niet te veel werkzaamheden hebt.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Kimmetje heeft wel een andere stijl van schrijven, naar mijn idee. Dus ann306, als je niet je huis uit wil, ga dan niet die "zieke" buurvrouw voeren door laat te stofzuigen of te wassen. Nu is 9 uur natuurlijk niet laat, maar geef haar dan helemaal geen kogels meer om mee te schieten. M.a.w. knal niet met de deuren, zorg gewoon dan ze bijna niet merkt dat je er bent. Op de normale manier.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Auti-Mama schreef:Kijken ze dat ook niet na om te helpen?? Om feitelijk jou te beschermen?? Kan me zomaar voorstellen dat ze in samenwerking met bv maatschappelijk werk in willen grijpen voordat iemand een gevaar voor de maatschappij of zichzelf wordt. Hierbij wil ik niet zeggen dat jij dat bent of wordt, he!! Maar het zou ook zomaar goedbedoeld kunnen zijn. ;)
Al eerder is hier de terechte opmerking gevallen dat verhuurders toch niets doen. Ook van de politie hoeft enkel bescherming van de overlastpleger verwacht te worden. Daarnaast zal eerst vast moeten komen te staan dat er daadwerkelijk sprake is van overlast. Dat zal eerst vast moeten komen te staan door bijvoorbeeld onderzoek in de directe woonomgeving. Pas daarna zijn er te nemen vervolgstappen.

Gesloten