LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen met particulier huren en borg
-
problemen met particulier huren en borg
ik moest vandaag de sleutel inleveren bij mijn oude woning die ik particulier gehuurd had.
ik heb daar een borg van 1000 euro betaald.
toen ik vandaag de sleutels inleverde is hij door de woning gelopen.
daarna heft hij gezegd dat het goed was en dat hij morgen de borg zou overmaken naar de rekening van mijn ouders.
mijn moeder stond daarbij hij was alleen.
hij had een vriend mee maar die was op dat moment nog niet binnen.
toen ik weg ging vroeg ik nog of ik er van op aan kon dat het goed zou gaan met het geld.
ja dat kon ik.
15 min later krijg ik een sms of ik terug kon komen naar de woning er was schade. kom ik daar begint hij over de muur die was wit maar vuil dus die heb ik gelatext nu zie je wat strepen op de muur.
maar hij is wel wit. In het huurcontract staat dat de muur wit moet zijn.
toch wil hij me dat in mindering brengen op de borg.
heeft hij daar recht op ??
daarna begint hij over de vloer die is beschadigd jah die was al beschadigd hij heeft me een maand geleden een sms gestuurd dat hij de beschadigingen niet zou doorberekenen omdat die er al waren.
Is dat rechtsgeldig? bij een andere rechtzaak was het volgens mijn advocaat wel rechtsgeldig geld gewoon als zwart op wit. klopt dat ??
daarnaast is er een kozijn beschadigd helaas was dit ook al maar kan ik dat niet bewijzen maar daar kan hij me toch nooit 1000 euro voor inhouden ??
we hebben in het begin niks zwart op wit gezet want dat was volgens hem niet nodig en ik had het contract al getekend.
toen ik zei dat hij me eerst had toegezegd dat het goed was en hij de borg zou overmaken zei hij dat dat niet waar is.
waarop ik antwoorde dat mijn moeder er bij was.
hij antwoorde dat de getuigenis van mijn moeder niet rechtsgeldig is omdat het familie is...
En dat de getuigenis van zijn vriend wel rechtsgedlig is omdat het geen familie is..
klopt dit wel??
Al was die vriend op dat moment niet binnen die vriend heeft wel gehoord dat hij zei dat ik er van opaan kon dat het goed zat met de borg maar dat gaat die vriend natuurlijk niet verklaren...
ik heb daar een borg van 1000 euro betaald.
toen ik vandaag de sleutels inleverde is hij door de woning gelopen.
daarna heft hij gezegd dat het goed was en dat hij morgen de borg zou overmaken naar de rekening van mijn ouders.
mijn moeder stond daarbij hij was alleen.
hij had een vriend mee maar die was op dat moment nog niet binnen.
toen ik weg ging vroeg ik nog of ik er van op aan kon dat het goed zou gaan met het geld.
ja dat kon ik.
15 min later krijg ik een sms of ik terug kon komen naar de woning er was schade. kom ik daar begint hij over de muur die was wit maar vuil dus die heb ik gelatext nu zie je wat strepen op de muur.
maar hij is wel wit. In het huurcontract staat dat de muur wit moet zijn.
toch wil hij me dat in mindering brengen op de borg.
heeft hij daar recht op ??
daarna begint hij over de vloer die is beschadigd jah die was al beschadigd hij heeft me een maand geleden een sms gestuurd dat hij de beschadigingen niet zou doorberekenen omdat die er al waren.
Is dat rechtsgeldig? bij een andere rechtzaak was het volgens mijn advocaat wel rechtsgeldig geld gewoon als zwart op wit. klopt dat ??
daarnaast is er een kozijn beschadigd helaas was dit ook al maar kan ik dat niet bewijzen maar daar kan hij me toch nooit 1000 euro voor inhouden ??
we hebben in het begin niks zwart op wit gezet want dat was volgens hem niet nodig en ik had het contract al getekend.
toen ik zei dat hij me eerst had toegezegd dat het goed was en hij de borg zou overmaken zei hij dat dat niet waar is.
hij antwoorde dat de getuigenis van mijn moeder niet rechtsgeldig is omdat het familie is...
En dat de getuigenis van zijn vriend wel rechtsgedlig is omdat het geen familie is..
klopt dit wel??
Al was die vriend op dat moment niet binnen die vriend heeft wel gehoord dat hij zei dat ik er van opaan kon dat het goed zat met de borg maar dat gaat die vriend natuurlijk niet verklaren...
-
Re: problemen met particulier huren en borg
Beste,
Ga terug naar de woning en leg de gebreken vast met een foto's of filmcamera.
Maak dan hiermee een opleverdocument wat jullie beiden ondertekenen.
Op die manier voorkom je in ieder geval dat er steeds meer gebreken opduiken.
Probeer bij elk mankement vast te leggen wat je moet doen. Schilderen, repareren o.i.d.
Loop daarna de woning nog een keer op die punten door, met de verhuurder, en film de herstelde punten en laat ondertekenen voor het herstel .
Is nog steeds geen garantie dat je de borg terugkrijgt, maar is een realistische benadering. Andere benadering is om de 1000 euro als verlies te nemen en geen energie meer in deze woning te steken. (misschien is het nog gedeeltelijk te verrekenen met de laatste maand huur oid)
Een strijd wiens getuigenis nu geldig is, loopt op niks uit zowel van jouw kant als van de kant van de verhuurder
Ga terug naar de woning en leg de gebreken vast met een foto's of filmcamera.
Maak dan hiermee een opleverdocument wat jullie beiden ondertekenen.
Op die manier voorkom je in ieder geval dat er steeds meer gebreken opduiken.
Probeer bij elk mankement vast te leggen wat je moet doen. Schilderen, repareren o.i.d.
Loop daarna de woning nog een keer op die punten door, met de verhuurder, en film de herstelde punten en laat ondertekenen voor het herstel .
Is nog steeds geen garantie dat je de borg terugkrijgt, maar is een realistische benadering. Andere benadering is om de 1000 euro als verlies te nemen en geen energie meer in deze woning te steken. (misschien is het nog gedeeltelijk te verrekenen met de laatste maand huur oid)
Een strijd wiens getuigenis nu geldig is, loopt op niks uit zowel van jouw kant als van de kant van de verhuurder
-
Ik heb geen sleutel meer omdat ik die heb ingeleverd toen hij zei dat het goed was en de borg morgen zou worden overgemaakt. Dus ik kan niet terug gaan.
er kan niks verrekend worden want alle huur is betaald ik hoor zelfs nog stookkosten van hem terug te krijgen maar ik weet niet eens waar hij woont.
ik ga me niet neerleggen bij die 1000 euro dat geld is voor mij heeel veel ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen en heb dat geld nodig.
Ik zal zowiso morgen maar naar mijn advocaat bellen ik ga hem niet zomaar die 1000 euro schenken..
dat is makkelijk verdienen voor hem !!!
er kan niks verrekend worden want alle huur is betaald ik hoor zelfs nog stookkosten van hem terug te krijgen maar ik weet niet eens waar hij woont.
ik ga me niet neerleggen bij die 1000 euro dat geld is voor mij heeel veel ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen en heb dat geld nodig.
Ik zal zowiso morgen maar naar mijn advocaat bellen ik ga hem niet zomaar die 1000 euro schenken..
-
Je hebt toch wel telefoonnummer van de verhuurder ???er kan niks verrekend worden want alle huur is betaald ik hoor zelfs nog stookkosten van hem terug te krijgen maar ik weet niet eens waar hij woont.
ik begrijp je reactie, maar door alleen te stellen dat je het geld hard nodig hebt , of door je advocaat te bellen krijg je heus je borg niet terug.ik ga me niet neerleggen bij die 1000 euro dat geld is voor mij heeel veel ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen en heb dat geld nodig.
Voor 1000 euro pakt een advocaat net zijn Mont Blanc vulpen op en doopt deze in de inkt. Dan is het geld op.
-
nou mijn advocaat heeft helaas al meer zaken voor me moeten doen dus ik ben wel bekent bij hem. Hij heeft me al eerder telefonisch geholpen dus hij zal me iig kunnen vertellen of ik een kans maak.seagoing racer2 schreef:Je hebt toch wel telefoonnummer van de verhuurder ???er kan niks verrekend worden want alle huur is betaald ik hoor zelfs nog stookkosten van hem terug te krijgen maar ik weet niet eens waar hij woont.
ik begrijp je reactie, maar door alleen te stellen dat je het geld hard nodig hebt , of door je advocaat te bellen krijg je heus je borg niet terug.ik ga me niet neerleggen bij die 1000 euro dat geld is voor mij heeel veel ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen en heb dat geld nodig.
Voor 1000 euro pakt een advocaat net zijn Mont Blanc vulpen op en doopt deze in de inkt. Dan is het geld op.
daarnaast hoef ik alleen een eigen bijdrage te betalen van 100 euro dus dat het geld op is dat valt wel mee.
als ik daarmee kans heb om mijn 1000 euro te krijgen neem ik dat voor lief.
het lijkt me nogal sterk dat die verhuurder hier zomaar mee weg komt en gewoon even 1000 euro aan mij kan verdienen.
ik heb idd alleen een tel nr van de verhuurder. en ik weet in welke plaats hij woont.
Google eens op naam en telefoonnummer misschien kun je het adres achterhalen.sabrina8484 schreef:ik heb idd alleen een tel nr van de verhuurder. en ik weet in welke plaats hij woont.
Mogelijk zijn er meerdere vermeldingen te vinden over deze louche huisbaas.
klik
-
Nee daarom geef ik je in mijn eerste posting ook een aantal tips hoe dit probleem aan te pakken.het lijkt me nogal sterk dat die verhuurder hier zomaar mee weg komt en gewoon even 1000 euro aan mij kan verdienen.
Echter jij kiest voor een andere benadering, namelijk via een advocaat.
Enfin, kijk maar, succes
-
volgens mijn advocaat is de mondelinge overeenkomst dat het goed was en hij de borg vandaag zou overmaken rechtsgeldig en is mijn moeder een rechtsgeldige getuige.
hij kan niet zomaar achteraf ineens die overeenkomst intrekken.
Mijn advocaat heeft meneer gebeld maar hij gooide de tel. op.
niet echt netjes om dat bij een advocaat te doen.
maar hij had waarschijnlijk verwacht dat ik blufte met de advocaat.
mijn advocaat gaat nu hem een brief sturen.
hij kan niet zomaar achteraf ineens die overeenkomst intrekken.
Mijn advocaat heeft meneer gebeld maar hij gooide de tel. op.
niet echt netjes om dat bij een advocaat te doen.
maar hij had waarschijnlijk verwacht dat ik blufte met de advocaat.
mijn advocaat gaat nu hem een brief sturen.
-
Dan zou ik in die brief laten zetten dat jij alle kosten die je moet maken bij hem neer zult leggen. Ook de kosten van je advocaat.
-
Nee. niets van dit alles. Niet terug gaan naar de woning, een advocaat in de hand nemen en desnoods procederen.
-
Dan zou ik in die brief laten zetten dat jij alle kosten die je moet maken bij hem neer zult leggen. Ook de kosten van je advocaat
Allemaal 1 dimensionale standpunten, die alleen praktisch zijn als je zeker weet dat je de zaak gaat winnen.Nee. niets van dit alles. Niet terug gaan naar de woning, een advocaat in de hand nemen en desnoods procederen.
In openingposting staat echter dit :
Zover als ik het hier lees kan het wel eens 2 tegen 2 zijn. Als er ook foto's van beschadigde delen/muren/kozijnen zijn, ben ik niet zo zeker of dit wel appeltje eitje is.we hebben in het begin niks zwart op wit gezet want dat was volgens hem niet nodig en ik had het contract al getekend.
klopt dit wel??
Enfin, keuze is gemaakt om het via een juridische procedure te doen, dus het zij zo.
Ben wel benieuwd wat uiteindelijk nu de afloop is geworden cq gaat worden