LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Succes Fleur hoop dat die huisbaas nu eens iets gaat doen.
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Kennelijk is de klusjesman ook geen technicus. De lengte van de kabel is niet het probleem. De kabel van de aansluiting naar jouw appartement is waarschijnlijk beschadigd (muizen?) of er is iets mis met de splitter. Coax kabels kunnen in principe 'eindeloos' lang zijn, zolang er maar op de juiste plaats wordt versterkt.Fleurtjuh666 schreef:[Nevermind, ik schrik een beetje van de vijandige toon. Ik heb deze tips gisteren en vandaag gekregen, zoals je weet is het vandaag zondag, ik kan niet heksen! De klusjesman is niet binnen 1 dag beschikbaar, volgens hem is het signaal bij de 'bron' goed, en ligt het aan de lengte van de kabel.
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
@Fleur...al nieuws , werkt je tv al goed?
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Je leest mijn gedachten, ik ben net bezig de verhuurder een e-mail te sturenciske schreef:@Fleur...al nieuws , werkt je tv al goed?
Na zijn e-mail d.d. 21 juli met de mededeling dat meneer op vakantie is, heb ik niets meer gehoord. Omdat ik niet weet hoe lang hij nog weg is, ben ik dat nu aan het vragen, wil gewoon een oplossing hebben. Op de huur van deze maand heb ik alle te veel betaalde maanden achtergehouden, na dit 2x per e-mail (is gelezen) en 1x per brief (nog niets van gehoord) aangekondigd te hebben. Natuurlijk dat geld wel eventjes apart gezet voor de zekerheid, mochten ze érg moeilijk gaan doen, kan ik het altijd nog onder protest overmaken en terugeisen via de rechtsbijstand ofzo.
Nu de e-mail verstuurd met de vraag wanneer hij terug is, zo gauw ik meer nieuws heb, meld ik het hier. Mocht hij nog echt niets willen doen, en eerlijk gezegd: ik zie het niet zo snel gebeuren dat hij wat doet, en ik ben het trekken aan een dood paard een beetje beu, dan mogen ze de aansluiting dáár steken waar (zelfcensuur), en neem ik zelf wel digitenne, werkt prima bij de buurman, dus zal hier ook wel goed zitten met ontvangst, en is nog goedkoper ook. Ik wil gewoon tv kijken!
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Zeer verstandig, nou hoop dat je huurbaas ook verstandig gaat worden, en dat je snel op een gewone manier tv kan kijken.Natuurlijk dat geld wel eventjes apart gezet voor de zekerheid, mochten ze érg moeilijk gaan doen, kan ik het altijd nog onder protest overmaken en terugeisen via de rechtsbijstand ofzo.
succes
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Helaas, nog geen oplossing, zelfs niet echt vooruitgang, maar toch een kleine update:
de huurbaas mailde gisterenmiddag dat hij weer terug is, en dat was ook het enige wat er in de mail stond. Hopelijk komt er snel een reactie, want ik ben het wachten behoorlijk beu.
Vraagje: is het onredelijk als ik hem vraag, om vóór volgende week woensdag met de kabelboer gebeld te hebben en mij het antwoord danwel eventuele verdere stappen te laten weten? Ik snap (helaas) ook wel dat het waarschijnlijk niet binnen 1 week opgelost is natuurlijk, maar überhaupt actie lijkt me niet te veel gevraagd....
Dit is voor het eerst dat ik met zo'n ongelofelijk laks persoon te maken heb, en ik weet niet of ik redelijk ben als ik na 10 maanden die termijn van 1 week stel voor actie.
de huurbaas mailde gisterenmiddag dat hij weer terug is, en dat was ook het enige wat er in de mail stond. Hopelijk komt er snel een reactie, want ik ben het wachten behoorlijk beu.
Vraagje: is het onredelijk als ik hem vraag, om vóór volgende week woensdag met de kabelboer gebeld te hebben en mij het antwoord danwel eventuele verdere stappen te laten weten? Ik snap (helaas) ook wel dat het waarschijnlijk niet binnen 1 week opgelost is natuurlijk, maar überhaupt actie lijkt me niet te veel gevraagd....
Dit is voor het eerst dat ik met zo'n ongelofelijk laks persoon te maken heb, en ik weet niet of ik redelijk ben als ik na 10 maanden die termijn van 1 week stel voor actie.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
fleur, huur je een kamer of een appartement met huisnummer of toevoeging?
is dit laatste het geval dan is je huurbaas in overtreding.
elk appartement met een eigen huisnummer is namelijk verplicht een eigen aansluiting te hebben.
dat wil zeggen (is ook de enige goede oplossing) elk appartement moet apart aangesloten worden vanuit de eindversterker in de straat.
ieder heeft dus zijn eigen kabel.
2 versterkers achter elkaar gaat niet werken, die gaan dan namelijk tegen elkaar in versterken met als gevolg nog slechter beeld.
hier is iets mis met die lange kabel, ze hebben waarschijnlijk goedkope dunne kabel gebruikt.
voor die afstand heb je minimaal zogenaamde coax12 nodig.
kun je misschien is een foto maken van de hoofdaansluiting en die hier neerzetten?
aan de hand daarvan kan ik wel zien of daar iets mis zit.
is dit laatste het geval dan is je huurbaas in overtreding.
elk appartement met een eigen huisnummer is namelijk verplicht een eigen aansluiting te hebben.
dat wil zeggen (is ook de enige goede oplossing) elk appartement moet apart aangesloten worden vanuit de eindversterker in de straat.
ieder heeft dus zijn eigen kabel.
2 versterkers achter elkaar gaat niet werken, die gaan dan namelijk tegen elkaar in versterken met als gevolg nog slechter beeld.
hier is iets mis met die lange kabel, ze hebben waarschijnlijk goedkope dunne kabel gebruikt.
voor die afstand heb je minimaal zogenaamde coax12 nodig.
kun je misschien is een foto maken van de hoofdaansluiting en die hier neerzetten?
aan de hand daarvan kan ik wel zien of daar iets mis zit.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Ik geef toe dat ik niet precies weet hoe of wat, maar er is al eens een monteur van UPC zélf langsgeweest, als het niet zou mogen, lijkt me dat toch enigzins vreemd, maar ik begrijp wat je bedoelt.renegade66 schreef:fleur, huur je een kamer of een appartement met huisnummer of toevoeging?
is dit laatste het geval dan is je huurbaas in overtreding.
elk appartement met een eigen huisnummer is namelijk verplicht een eigen aansluiting te hebben.
dat wil zeggen (is ook de enige goede oplossing) elk appartement moet apart aangesloten worden vanuit de eindversterker in de straat.
ieder heeft dus zijn eigen kabel.
De hoofdaansluiting zit dus niet bij mij in huis, maar bij een van de buren (ik geef toe dat het een wazig verhaal is, en ik er zelf ook de b*llen van snap), hier kan ik dus geen foto van maken. Ik heb enkel zo'n wit 'stopcontact' in de muur waar ik de kabel naar mijn tv in 'prik'.renegade66 schreef:2 versterkers achter elkaar gaat niet werken, die gaan dan namelijk tegen elkaar in versterken met als gevolg nog slechter beeld.
hier is iets mis met die lange kabel, ze hebben waarschijnlijk goedkope dunne kabel gebruikt.
voor die afstand heb je minimaal zogenaamde coax12 nodig.
kun je misschien is een foto maken van de hoofdaansluiting en die hier neerzetten?
aan de hand daarvan kan ik wel zien of daar iets mis zit.
Maar zoals ik al een aantal keer heb aangegeven, het gaat mij eigenlijk niet eens zozeer om de oplossing van het probleem, dat laat ik over aan de huurbaas, maar meer om mijn rechten als huurder, al is het natuurlijk altijd fijn om hulp te krijgen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Ik denk dat daar zo'n splitter in moet, die je bij een huishouden krijgt als je iets wilt aansluiten op de kabel.Ik heb enkel zo'n wit 'stopcontact' in de muur waar ik de kabel naar mijn tv in 'prik'.
Misschien weet RR dat zeker.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Zou goed kunnen, ik heb de huurbaas al een hele lijst toegestuurd met alle mogelijke oplossingen en tips die ik hier heb gekregen.
Overigens: het is gewoon een zelfstandig appartement met eigen huisnummer en ingang, geen studentenwoning of iets dergelijks.
Overigens: het is gewoon een zelfstandig appartement met eigen huisnummer en ingang, geen studentenwoning of iets dergelijks.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
ok,
staat dit ook zo beschreven bij de gemeente?
zo ja,
dan is je huurbaas in overtreding en mag hij jou niet eens laten betalen voor de kabel.
neem het maar aan, dit is mijn werk al ruim 12 jaar en heb bijna dagelijks met dit soort situatie's te maken gehad bij het schouwen van woningaansluitingen.
geef aan hem aan dat je een eigen aansluiting eist.
gaat hij met dreigementen gooien kun je hem duidelijk maken dat hij in overtreding is omdat hij een signaal doorstuurt naar een andere woning.
ik zou het eerst wel voorzichtig aanpakken.
stel jij wilt een internetaansluiting of digitale tv en/of telefonie van upc?
die kun je niet krijgen omdat de kabel niet bij jou maar bij de buren binnen komt.
je wordt dus belemmert in je vrije toegang tot tv signaal.
daarbij kan ik je bijna wel met zekerheid zeggen dat hij van alle huurders €17,50 krijgt voor de kabel.
en hij hoeft maar 1x te betalen aan upc. te weten €17,50.
dit soort praktijken is upc niet van gediend, als ze dit horen sluiten ze gegarandeerd de boel af.
je hebt echt geen uitgebreid pakket hoor. want dan zou je namelijk op digitale tv uitkomen. en die kun je met dit slechte signaal niet eens ontvangen.
staat dit ook zo beschreven bij de gemeente?
zo ja,
dan is je huurbaas in overtreding en mag hij jou niet eens laten betalen voor de kabel.
neem het maar aan, dit is mijn werk al ruim 12 jaar en heb bijna dagelijks met dit soort situatie's te maken gehad bij het schouwen van woningaansluitingen.
geef aan hem aan dat je een eigen aansluiting eist.
gaat hij met dreigementen gooien kun je hem duidelijk maken dat hij in overtreding is omdat hij een signaal doorstuurt naar een andere woning.
ik zou het eerst wel voorzichtig aanpakken.
stel jij wilt een internetaansluiting of digitale tv en/of telefonie van upc?
die kun je niet krijgen omdat de kabel niet bij jou maar bij de buren binnen komt.
je wordt dus belemmert in je vrije toegang tot tv signaal.
daarbij kan ik je bijna wel met zekerheid zeggen dat hij van alle huurders €17,50 krijgt voor de kabel.
en hij hoeft maar 1x te betalen aan upc. te weten €17,50.
dit soort praktijken is upc niet van gediend, als ze dit horen sluiten ze gegarandeerd de boel af.
je hebt echt geen uitgebreid pakket hoor. want dan zou je namelijk op digitale tv uitkomen. en die kun je met dit slechte signaal niet eens ontvangen.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Renegade, superbedankt voor je tips
Ik krijg net een e-mail van de verhuurder, wilde dat hier nog even toevoegen en zag je bericht staan, twee vliegen in een klap, want wat jij nu zegt, versterkt het rare gevoel dat ik kreeg bij zijn e-mail.
Eerst heeft hij meerdere keren toegezegd te zullen bellen met UPC, om een en ander op te lossen. Nu ineens zegt hij 'je moet zelf maar wat regelen voor tv' (zonder verdere opgaaf van reden), en hij zegt mijn internet van Telfort op, omdat dit niet in mijn contract staat (dit klopt helaas ook, maar daar hebben we het verder niet over).
Ik heb al gereageerd dat ik met de tv-afsluiting niet akkoord ga, en dat hij beloofd had te zullen bellen met UPC (dit heb ik zwart op wit, pech voor hem). Mij is het echter pijnlijk duidelijk, na meer dan 10 maanden 'aankloten' (sorry, dat is het nu eenmaal) meneer niks meer gaat doen. Ik heb daarom net maar een e-mail gestuurd via de website van UPC, met de vraag of het echt mijn eigen aansluiting is ja of nee, dat wacht ik even af. In de tussentijd zoek ik maar geen contact meer met de verhuurder, ga me even concentreren op een gezellige barbecue dit weekend, en een knieoperatie volgende week.
Als ik weer nieuws heb, zal ik het melden!
Ik krijg net een e-mail van de verhuurder, wilde dat hier nog even toevoegen en zag je bericht staan, twee vliegen in een klap, want wat jij nu zegt, versterkt het rare gevoel dat ik kreeg bij zijn e-mail.
Eerst heeft hij meerdere keren toegezegd te zullen bellen met UPC, om een en ander op te lossen. Nu ineens zegt hij 'je moet zelf maar wat regelen voor tv' (zonder verdere opgaaf van reden), en hij zegt mijn internet van Telfort op, omdat dit niet in mijn contract staat (dit klopt helaas ook, maar daar hebben we het verder niet over).
Ik heb al gereageerd dat ik met de tv-afsluiting niet akkoord ga, en dat hij beloofd had te zullen bellen met UPC (dit heb ik zwart op wit, pech voor hem). Mij is het echter pijnlijk duidelijk, na meer dan 10 maanden 'aankloten' (sorry, dat is het nu eenmaal) meneer niks meer gaat doen. Ik heb daarom net maar een e-mail gestuurd via de website van UPC, met de vraag of het echt mijn eigen aansluiting is ja of nee, dat wacht ik even af. In de tussentijd zoek ik maar geen contact meer met de verhuurder, ga me even concentreren op een gezellige barbecue dit weekend, en een knieoperatie volgende week.
Als ik weer nieuws heb, zal ik het melden!
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
ik zou het toch op de verhuurder gooien, in het contract staat dat er een tv aansluiting bij je huur in zit.
houd er rekening mee dat hij je nu €175 heeft afgetroggeld zonder dat je er iets aan hebt gehad.
verder als jij een aansluiting moet laten aanbrengen door UPC kost dat je een paar honderd euro.
ik had het er niet bij laten zitten en de kosten op hem verhaald.
houd er rekening mee dat hij je nu €175 heeft afgetroggeld zonder dat je er iets aan hebt gehad.
verder als jij een aansluiting moet laten aanbrengen door UPC kost dat je een paar honderd euro.
ik had het er niet bij laten zitten en de kosten op hem verhaald.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Ik ben het ook met je eens, als hij inderdaad illegaal aftapt zoals jij, en nu ik ook, denkt, dan ga ik dat echt wel op hem verhalen natuurlijk, maar het lijkt mij verstandiger daarvoor even het oordeel en antwoord van UPC af te wachten, wil geen valse beschuldiging doen natuurlijk. Die 175 heb ik al ingehouden op de huur van deze maand, dus dat is in ieder geval geen probleem meer :prenegade66 schreef:ik zou het toch op de verhuurder gooien, in het contract staat dat er een tv aansluiting bij je huur in zit.
houd er rekening mee dat hij je nu €175 heeft afgetroggeld zonder dat je er iets aan hebt gehad.
verder als jij een aansluiting moet laten aanbrengen door UPC kost dat je een paar honderd euro.
ik had het er niet bij laten zitten en de kosten op hem verhaald.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
eeehhhmmm, ik werk voor UPC.
ik weet hun antwoord dus al.
ik weet hun antwoord dus al.
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
vertel.... Fleur moet terug gaan vorderen wat ze in die 10 maanden heeft betaalt aan die huurbaas.renegade66 schreef:eeehhhmmm, ik werk voor UPC.
ik weet hun antwoord dus al.
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Dat heeft hij al verteld
renegade66 schreef:,
dan is je huurbaas in overtreding en mag hij jou niet eens laten betalen voor de kabel.
neem het maar aan, dit is mijn werk al ruim 12 jaar en heb bijna dagelijks met dit soort situatie's te maken gehad bij het schouwen van woningaansluitingen.
geef aan hem aan dat je een eigen aansluiting eist.
gaat hij met dreigementen gooien kun je hem duidelijk maken dat hij in overtreding is omdat hij een signaal doorstuurt naar een andere woning.
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
okee, over het hoofd gezien, als we jou toch niet haddenberndv schreef:Dat heeft hij al verteldrenegade66 schreef:,
dan is je huurbaas in overtreding en mag hij jou niet eens laten betalen voor de kabel.
neem het maar aan, dit is mijn werk al ruim 12 jaar en heb bijna dagelijks met dit soort situatie's te maken gehad bij het schouwen van woningaansluitingen.
geef aan hem aan dat je een eigen aansluiting eist.
gaat hij met dreigementen gooien kun je hem duidelijk maken dat hij in overtreding is omdat hij een signaal doorstuurt naar een andere woning.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Nooooooou moe! Ik schrijf dit bericht met trillende vingers van woede, kan ik wel zeggen.
Zelf dus contact opgenomen met UPC via de klantenservice online, ik krijg nu bericht terug, hieronder de belangrijkste zin, waar het om ging....moet ik het nog kopiëren of heeft u het al geraden, lieve lezer?
"Om u beter van dienst te kunnen zijn hebben wij de van u ontvangen adresgegevens in ons systeem gecontroleerd. Op dit adres staat geen aansluiting geregistreerd."
Geen. Aansluiting. Geregistreerd.
Wat dus betekent:
1. dat ik al die tijd betaald heb voor iets, dat (ook) al betaald wordt door anderen,
2. dat ik officieel geen aansluiting heb, wat betekent dat
3. ik ben aangewezen op Digitenne (of vergelijkbaar), aangezien kabel dus niet aangesloten kan worden daar ik geen aansluiting heb
4. dat mijn verhuurder hartstikke illegaal bezig is, in ieder geval al zo lang als ik er woon, en misschien nog wel véél langer,
5. dat mijn verhuurder me, willens en wetens, al meer dan 10 maanden lang voorliegt.
Ik mail nog even niets aan de verhuurder, want ik vind het geen goed idee om te mailen als ik boos (woedend!) ben.
Iemand enig idee wat ik het beste zou kunnen doen? Wat kan ik 'eisen' of verwachten van mijn verhuurder? Moet de aansluiting in orde gemaakt worden, voor het geval ik wél een kabelaansluiting van UPC of een andere kabelboer zou willen hebben? Dit laatste niet alleen voor mezelf, ik verwacht namelijk niet dat ik nog 10 jaar hier zal wonen, maar ook met in m'n achterhoofd dat meneer natuurlijk doodleuk nog jaaaaaaaaaaarenlang door kan gaan met het voorliegen van huurders die ná mij komen.
Grr!
Zelf dus contact opgenomen met UPC via de klantenservice online, ik krijg nu bericht terug, hieronder de belangrijkste zin, waar het om ging....moet ik het nog kopiëren of heeft u het al geraden, lieve lezer?
"Om u beter van dienst te kunnen zijn hebben wij de van u ontvangen adresgegevens in ons systeem gecontroleerd. Op dit adres staat geen aansluiting geregistreerd."
Geen. Aansluiting. Geregistreerd.
Wat dus betekent:
1. dat ik al die tijd betaald heb voor iets, dat (ook) al betaald wordt door anderen,
2. dat ik officieel geen aansluiting heb, wat betekent dat
3. ik ben aangewezen op Digitenne (of vergelijkbaar), aangezien kabel dus niet aangesloten kan worden daar ik geen aansluiting heb
4. dat mijn verhuurder hartstikke illegaal bezig is, in ieder geval al zo lang als ik er woon, en misschien nog wel véél langer,
5. dat mijn verhuurder me, willens en wetens, al meer dan 10 maanden lang voorliegt.
Ik mail nog even niets aan de verhuurder, want ik vind het geen goed idee om te mailen als ik boos (woedend!) ben.
Iemand enig idee wat ik het beste zou kunnen doen? Wat kan ik 'eisen' of verwachten van mijn verhuurder? Moet de aansluiting in orde gemaakt worden, voor het geval ik wél een kabelaansluiting van UPC of een andere kabelboer zou willen hebben? Dit laatste niet alleen voor mezelf, ik verwacht namelijk niet dat ik nog 10 jaar hier zal wonen, maar ook met in m'n achterhoofd dat meneer natuurlijk doodleuk nog jaaaaaaaaaaarenlang door kan gaan met het voorliegen van huurders die ná mij komen.
Grr!
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Ok, dat is natuurlijk heftig,en daarom geen signaal.
Hoe is het om in conclave met de andere bewoners te gaan, om te weten, hoe het bij hun is en wordt afgerekend.
Tevens zou ik de verhuurder het mailtje van UPC onder de neus wrijven, en om een antwoord te vragen, het liefst onder meer dan 4 ogen.
Hoe is het om in conclave met de andere bewoners te gaan, om te weten, hoe het bij hun is en wordt afgerekend.
Tevens zou ik de verhuurder het mailtje van UPC onder de neus wrijven, en om een antwoord te vragen, het liefst onder meer dan 4 ogen.