Hallo,
Voor wie het niet weet, Provides is een huur maatschappij of hoe je het ook noemt, in gemeente Utrecht en omstreken. Zelf ben ik woonachtig in IJsselstein, samenwonend met mijn vriend.
Nou zijn ze enorm veel bezig met renovaties hier, en ik vraag me toch af wat voor recht wij hebben, en wat voor recht zij hebben.
In November stond er bij ons een tijdelijke trap buiten het balkon (al eerder, maar weet de preciese datum niet), hardstikke wankel, maar volgens hun, veilig. Vanwege renovaties (en plaatsing) met de lift moesten we daar elke dag op en af (voor degene die werken, dan). Inclusief kinderen. Met verjaardagen kregen wij al te horen van hoelang duurt die zooi nog, want mijn oma's waren hardstikke bang op dat ding. Dat heeft zo geduurd tot ergens Jan/Februari.
Dan zijn ze nog eens daarna een ketel of iets komen aanbrengen, en nieuwe verwarmingsbuizen leggen. Heel de inboedel op z'n kop want zij moesten erbij. Vanaf 7 uur tot 5 uur moest het huis toegankelijk zijn. Alle deuren open, terwijl wij een kat hebben. Dus ik een tuigje kopen voor haar, want ja anders loopt ze weg. Ik heb zelf Borderline, en zat onder anti-depressiva. Daar ben ik mee gestopt rond December, maar goed, ik heb mijn rust nodig. Ik heb die mensen gevraagd of ik een aantal dagen kon blijven liggen in bed. Was prima. Maarja, mijn vriend moest een week vrij nemen en kreeg daar maar €300,- voor terug, waarvan €100,- in waardebonnen van een bouwmarkt die niet eens in de buurt zit! Nouja, kat over de emmer de hele tijd natuurlijk, helemaal vol met stress. En ik ook. Hebben ook een tetanus-prik moeten halen bij de huisarts omdat ze ons open had gekrabt. Nouja al met al een hel. Echt waar.
Nou, en sinds een maandje denk ik, zijn ze weer bezig met het balkon! Ik word er echt niet goed van gewoon. Ik heb gehoord van mijn vriend dat in het huurcontract staat dat wij niet voor 8 uur herrie mogen maken, maar zij doen het dus vanaf 7 uur al! En niet zomaar een uurtje ofzo, nee, DE HELE DAG!
En dat zou dus gaan duren tot eind Mei/Juni. Ik moet mezelf echt tegenhouden niet buiten de wet te gaan, dus vandaar dat ik EINDELIJK de stap neem om mijn verhaal hier te posten.
Ik heb al contact proberen te zoeken met Provides, maar krijg nooit antwoord. Ook van die bouwvakkers krijg je niks te horen. Je word gewoon genegeerd waar je bij staat. We hebben al wel te horen gekregen dat we geen tegemoetkomingen gaan krijgen. Vind ik absurd! Hele dagen in die herrie met mijn kat, tot huilen toe. En mijn vriend zich maar afvragen waarom ik niks doe in huis...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en vertellen wat mijn rechten zijn, en wat ik kan doen. Ik ben echt niet de enige in de buurt, iedereen loopt te klagen, maar weet niet wat te doen...
~Joyce
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Provides en Renovaties
Re: Provides en Renovaties
Bij ons in Amstelveen heeft Woongroep Holland/Eigen Haard zojuist een dergelijke renovatie beëindigd. Je wordt er echt helemaal krankjorum van en dat komt vooral omdat de hoofdaannemer ook allerlei onderaannemers, zzp'ers, en freelancers inschakelt voor afzonderlijke deelklussen (zoals diamantboren), de mannen lopen elkaar in de weg en weten van elkaar niet wie wat doet. Op een gegeven moment telde ik 11 bouwvakkers in onze flat!
In ons huurcontract staat dat je vanaf 8 uur 's morgens mensen in opdracht van de verhuurder moet toelaten voor noodzakelijke "werkzaamheden", maar vóór 7 uur begonnen de heren op straat elkaar al uitgebreid goejemorgen te wensen. En dan al die keiharde radio's................ Enfin zeg er maar wat van: niet voor rede vatbaar en verder glazige oogjes!
Kijk eens of jullie woningbouw een Sociaal Statuut heeft voor dit soort werkzaamheden; wij kregen voor alle schade en overlast een bedrag van ruim € 1.700 uitgekeerd. Toch de moeite waard om daar even achterna te gaan toch?
Sterkte verder: wij staken de vlag uit op de dag dat ons huis weer helemaal van ons was!
In ons huurcontract staat dat je vanaf 8 uur 's morgens mensen in opdracht van de verhuurder moet toelaten voor noodzakelijke "werkzaamheden", maar vóór 7 uur begonnen de heren op straat elkaar al uitgebreid goejemorgen te wensen. En dan al die keiharde radio's................ Enfin zeg er maar wat van: niet voor rede vatbaar en verder glazige oogjes!
Kijk eens of jullie woningbouw een Sociaal Statuut heeft voor dit soort werkzaamheden; wij kregen voor alle schade en overlast een bedrag van ruim € 1.700 uitgekeerd. Toch de moeite waard om daar even achterna te gaan toch?
Sterkte verder: wij staken de vlag uit op de dag dat ons huis weer helemaal van ons was!
Re: Provides en Renovaties
Bij "de hel" heb ik toch hele andere voorstellingen die misschien meer in de buurt komen van oorlogsgebied.En ik ook. Hebben ook een tetanus-prik moeten halen bij de huisarts omdat ze ons open had gekrabt. Nouja al met al een hel. Echt waar.
Die bouwvakkers kun je het niet kwalijk nemen , dat zijn (zoals hierboven beschreven) onderaannemers die gewoon ingehuurd worden een klus zo snel mogelijk te klaren.
Een uurtje per dag kan ook maar dan duurt de klus 8 keer zo lang. Je vriend wordt toch ook geacht 8 uur per dag te werken ?En niet zomaar een uurtje ofzo, nee, DE HELE DAG!
Qua verjaardagen (meestal maar 1 keer per jaar en vrouwen boven de 30 helemaal niet meer) zou je ook af kunnen spreken dat ergens anders te houden, het huis van je ouders, bij je oma's. Ook voor jezelf qua rust... als je vriend toch al een week vakantie opneemt zou je misschien zelf ergens een tijdje kunnen logeren.