LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renovatie van gas naar elektrisch

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
speyk38

Renovatie van gas naar elektrisch

Ongelezen bericht door speyk38 »

opgelost
Laatst gewijzigd door speyk38 op 10 mei 2016 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Renovatie van gas naar elektrisch

Ongelezen bericht door witte angora »

speyk38 schreef: We waren in de veronderstelling dat we gewoon die nieuwe oven zouden krijgen.
Als je in die woning was gebleven c.q. terug gekeerd was wel ja. Maar jullie besloten halverwege niet meer terug te keren, dus de plicht tot vergoeding (want daar hebben we het over) is er niet meer.

Ik vermoed ook dat de nieuwe oven in de gerenoveerde woning afgeleverd zou worden?

speyk38

Ongelezen bericht door speyk38 »

Hey,
Ja dat klopt, maar vervelende hieraan is dat ze een vertraging hebben opgelopen. ( wegens onzorgvuldig werken) Dus als de renovatie gewoon afgerond was begin april dan had ik die oven wel gekregen of ik nou de maand dasrna vertrek of niet. Ik had ruimte moeten maken voor de renovatie en wat moet ik met een 90 cm fornuis EN een 60 m dus destijdsbesloven om hem te verkopen. We konden kiezen of 900 euro met oven of 1500 zonder oven. de oven kochten we dus in feiten met de schade vergoeding. Die schadevergoeding van 900 krijgen we wel .. Dus waarom dan ook niet de oven vraag ik me dan af

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het spreekwoord "gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt" is niet voor niets een spreekwoord.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

speyk38 schreef:.......
Dus hebben we er voor gekozen om weg te gaan, we gaan verhuizen
we zijn in feiten weggejaagd uit ons huis. ( niet alleen wij ervaren dit )
Nee u heeft zelf deze keus gemaakt om te verhuizen.
Een renovatie kan behoorlijk tegenvallen qua tijd.
Dan zit u idd nog langer in de zooi.
NU is het zo dat er in februari gezegd is dat wij onze oven konden verkopen, en als vergoeding zouden zij de electrische fornuis leveren.
mits u daar was blijven wonen!
dus hebben we die van ons op marktplaatst gezet en verkocht tegen een klein bedrag.
We waren in de veronderstelling dat we gewoon die nieuwe oven zouden krijgen
Nogmaals : mits u daar was blijven wonen.
Nu gaan we verhuizen en geeft de woningbouw aan dat we geen recht hebben op de oven. Mijn inziens klopt dit niet, want als de renovatie niet vertraagd was, dan had ik mijn huis nog,......
Niemand heeft u gedwongen om te verhuizen
Mijn vraag aan jullie, vinden jullie dat ik het recht heb op een vervangend oven, omdat ik genoodzaakt was om die van ons te verkopen?
Nee dat was u niet.
U had dat ding gewoon kunnen opslaan en later alsnog kunnen verkopen, of achteraf nu gezien, uw dure oven in uw nieuwe woning misschien kunnen herplaatsen.
M.i heeft u geen recht op de electrische oven noch op de € 600 cash.
U bent iets te rap geweest met deze beslissingen denk ik.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

speyk38 schreef:opgelost
Dus omdat iets is opgelost dan gelijk de originele vraagstelling verwijderen? Niet handig, ook niet voor ander lezers.
Dit topic kan nu geheel door de moderator verwijderd worden omdat u de oorspronkelijke vraagstelling hebt verwijderd. De antwoorden zijn hierdoor niet meer te volgen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

speyk38 schreef:opgelost
Wat en hoe is er " opgelost " dan?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou ook wel eens willen weten hóe het op is gelost. Vermoedelijk wordt er nu een bedrag van 1500 euro uitgekeerd, zijnde het bedrag zonder oven?

Het was weer eens een hoop geschreeuw vanwege vermeend onrecht dat er helemaal niet is...

Gesloten