LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rente eisbaar late terugbetaling eindafrekening water?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jgkruger

rente eisbaar late terugbetaling eindafrekening water?

Ongelezen bericht door jgkruger »

Maandelijks dient er aan de woningbouwvereniging een voorschot waterverbruik betaald te worden. In september 2003 wordt er een brief verstuurd waarin gemeld wordt dat ik (huurder) € 219.91 zal terugontvangen. In mei 2004 is er nog niets gestort en besluit ik een brief te sturen waarin ik het bedrag vermeerderd met 4% (€6,60) en portokosten à € 0.39 binnen 7 dagen wens te ontvangen. 7 juli j.l. is het bedrag exclusief de rente en portokosten eindelijk gestort. Dit is bijna 10 maanden later.
Kan ik het kleine bedrag van €6,99 van de volgende huurtermijn aftrekken of is de woningbouw niet verplicht de wettelijke rente vermeerderd met portokosten (omdat ik een brief moet sturen) te betalen?

berendjan

Re: rente eisbaar late terugbetaling eindafrekening water?

Ongelezen bericht door berendjan »

neen, je mag het niet van de volgende huurbetaling aftrekken. Schuldvergelijk is niet toegestaan. Als je de door jou berekende rente plus portokosten wilt terugkrijgen zul je eerst de verhuurder moeten sommeren het door jou gevorderde bedrag te betalen en daar een termijn aan stellen. Als niet aan die termijn voldaan wordt, kun je een deurwaarder inschakelen om de verhuurder nogmaals te sommeren het door jou gevorderde bedrag plus bijkomende incassokosten te betalen. Wordt ook aan die sommatie niet voldaan, kun je de verhuurder dagvaarden voor de kantonrechter en die vragen de verhuurder te veroordelen het gevorderde bedrag plus kosten te betalen. Probleem lijkt mij echter dat je geen deurwaarder zult vinden die zich gaat bezighouden met incasso van die paar euro en de kantonrechter zich afvraagt of je niks zinvollers te doen hebt dan je om die paar euro druk te maken en een heel gerechtelijke apparaat in werking te stellen. Niet zo netjes van de verhuurder dat het zo lang geduurd heeft voor het overschot werd terugbetaald, maar ik zou de zaak maar verder gauw vergeten.

gast500

Ongelezen bericht door gast500 »

JGKruger waarom heb je niet eerder bij de Woningstichting gereageerd?
Als ik iets terug krijg en ik heb het na een maand nog niet dan bel ik of schrijf een briefje.
Je kan een briefje schrijven naar de Woningstichting en verzoeken wegens te late betaling alsnog E.6,99 aan je over te maken.
Om een deurwaarder etc.in te schakelen ?
Nogal ver gezocht.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Gast500. Je kunt van die E ook € maken door even de Ctrl en Alt tegelijk in te drukken en toest dan op 5. Tenminste als je nog de wat oudere toetsenbord hebt.
Staat wat bijdehanter!

Gesloten