LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rioolheffing
Rioolheffing
Vraagje over rioolheffing:
Mijn dochter woont op kamers in Leiden, 4 bewoners in 1 huis. De verhuurder presenteert nu de rekening voor rioolheffing: 70 euro per kamer.
Is dit een terecht bedrag, mij lijkt het nl. nogal veel.
Gr.
Mijn dochter woont op kamers in Leiden, 4 bewoners in 1 huis. De verhuurder presenteert nu de rekening voor rioolheffing: 70 euro per kamer.
Gr.
Re: Rioolheffing
De link die eleven plaatst daar krijg ik ook de rekening van: de verhuurder lijkt er een mooi slaatje uit te slaan: €280,00 vangen. Maar, wat ook mogelijk is: Gouwe-Rijnland stuurt een rekening met twee items: Watersysteemheffing ingezetenen en Zuiveringsheffing woonruimten. Daar staan 2 aparte bedragen voor. Ik, als 1-persoonshuishouden betaal dan €149,01. Hij noemt het rioolheffing: hier krijgen wij die van de Gemeente waar ik woon, genaamd RIOG1 plus AFV = afvalstoffenheffing. Als het dus alleen bij die €70,00 per kamer blijft en er komt verder niets bij zou ik niet piepen. Komt hij later met nog meer rekeningen dan zou ik zeker aan de bel trekken.mika21 schreef:Vraagje over rioolheffing:
Gr.
Vraag een specificatie. Wellicht zit er ook OZB gebruikersdeel in.mika21 schreef: Mijn dochter woont op kamers in Leiden, 4 bewoners in 1 huis. De verhuurder presenteert nu de rekening voor rioolheffing: 70 euro per kamer.
Tenmorin: ik piep niet, vraag om advies. .
Ik ga de specificatie opvragen!
mika21, met "piepen" bedoel ik: als er verder geen rekening komt zou ik de mond niet meer opendoen, Want als het "goed" is, is dat nog niet de gehele betaling. Sorry voor het misverstand, hoor.mika21 schreef:Tenmorin: ik piep niet, vraag om advies. .
OK.tenormin schreef:mika21, met "piepen" bedoel ik: als er verder geen rekening komt zou ik de mond niet meer opendoen, Want als het "goed" is, is dat nog niet de gehele betaling. Sorry voor het misverstand, hoor.mika21 schreef:Tenmorin: ik piep niet, vraag om advies. .
Ga er eens mee naar een juridisch loket in je woonplaats, die weten vaak de rechten en plichten. Ook hoeveel er gevraagd mag worden.
@mika21, als je op de doorgegeven link drukt van eleven, kun je stap voor stap zien wat de Gemeente Leiden voor heffingen heeft. De huurbaas ontvangt al deze aanslagen uiteraard, maar zo te lezen wil hij niet alleen verdienen aan kamerverhuur maar ook aan de bijkomende voorzieningen. Zou dus, als ik u was, stap voor stap even berekenen wat men voor wat vraagt. Bij een volgende rekening komt u goed beslagen ten ijs. Ik weet natuurlijk niet wat u hebt ondertekent bij huur van de kamer, in of excl. het een en ander maar deze rekening voor riolering is dus (nu al) niet correct. Maar nogmaals, als er geen volgende rekeningen voor andere zaken komen, zou ik (nu niet piepend) geen slapende honden wakker maken.
We hebben het huurcontract er nog eens goed op na gelezen. De huur bedraagt 350 euro, er wordt 50 euro per maand berekend voor gas/water en licht. Dat wordt na meter opname verrekend.
Er staat niks over rioolheffing e.d.
We interpreteren dat als huur incl. rioolheffing.
Ook zagen we dat een mede huurster ook voor dat bedrag wordt aangeslagen, terwijl ze er daar niet gedurende de hele periode heeft gewoond.
De conceptbrief ligt klaar, een mede huurster heeft al bezwaar aangetekend.
Wordt vervolgd. Ik laat het jullie weten. Bedankt voor jullie tips.
Er staat niks over rioolheffing e.d.
We interpreteren dat als huur incl. rioolheffing.
Ook zagen we dat een mede huurster ook voor dat bedrag wordt aangeslagen, terwijl ze er daar niet gedurende de hele periode heeft gewoond.
De conceptbrief ligt klaar, een mede huurster heeft al bezwaar aangetekend.
Wordt vervolgd. Ik laat het jullie weten. Bedankt voor jullie tips.
Quote:
Gr.
unquote.
Huurcontract ingezien. Er staat alleen dat het verbruik g/w/l betaald moet worden, niks over extra heffingen.
Rekening: rioolheffing + OZB + watersysteemheffing.
+
mijn dochter is pas half juli in haar kamer gaan wonen. Bij navraag: haar voorgangster is ook aangeslagen voor hetzelfde bedrag. (ze had het adres nog i.v.m. overname enkele spulletjes).
andere kamerbewoonster: door omstandigheden slechts 2 maanden in het pand gewoond, zelfde verhaal.
(kunnen jullie het nog volgen)?
Een kamerbewoonster heeft al bezwaar aangetekend, onze brief (aangetekend) is onder weg.
Wordt dus weer vervolgd!
Gr.
unquote.
Huurcontract ingezien. Er staat alleen dat het verbruik g/w/l betaald moet worden, niks over extra heffingen.
Rekening: rioolheffing + OZB + watersysteemheffing.
+
mijn dochter is pas half juli in haar kamer gaan wonen. Bij navraag: haar voorgangster is ook aangeslagen voor hetzelfde bedrag. (ze had het adres nog i.v.m. overname enkele spulletjes).
andere kamerbewoonster: door omstandigheden slechts 2 maanden in het pand gewoond, zelfde verhaal.
(kunnen jullie het nog volgen)?
Een kamerbewoonster heeft al bezwaar aangetekend, onze brief (aangetekend) is onder weg.
Wordt dus weer vervolgd!