Ik heb een probleem al een jaar lang een lekkage op de slaapkamer van de badkamer bij de douche.
- Gebeld met Wbv (Woningbouwvereniging) en het probleem gemeld;
- Stukadoor smeerde de muur dicht (ik zei de lekkage zit er nog) en de lekkage kwam natuurlijk weer terug.
- Weer gebeld met de Wbv en die kwam kijken (weken gingen er voorbij).
- Iemand van een bouwbedrijf kwam kijken (weken gingen er voorbij).
- Gebeld op donderdag door een kitter of hij vrijdags voor de vakantie kon komen (dat kon ik niet). Ik moest zelf maar na de vakantie contact opnemen. Ik zei dat hij dat maar moest doen.
- Weken gingen voorbij. Weer het probleem bij de Wbv gemeld. Ik zag beestjes rond kruipen en kreeg huiduitslag: rode vlekken op mijn hele lichaam.
- Gebeld door het bouwbedrijf ze wilde de muur weer afsmeren en voeg dus dat er een kitter kon komen.
- Het probleem werd bij de Wbv afgemeld. Want ik zou hebben gezegd dat alles in order was. De Wbv nam contact op met mij of dat klopte. Nee, het is niet opgelost zei ik. Ik heb tegen hun gezegd dat ik een kitter nodig had.
- Beestjes & Huiduitslag: Rode vlekken namen toe als ik in het huis was. Ook zag ik gaatjes in mijn kleding. Drong aan op ongediertebestrijder.
- De ongediertebestrijder belde op en zei dat ik twee beestjes moest vangen! Er lag er eentje uitgedroogd op een kastje. Die tweede kreeg ik niet te pakken.
- De ongediertebestrijder kwam langs en liep rond en nam het beestje mee.
- De uitslag was dat ik stofluizen had en daar kon je geen allergische reactie / huiduitslag van krijgen. Het verklaarde de gaatjes ook niet in de kleding. Wel adviseerde ze dat het bouwbedrijf om een antischimmelmiddel te gebruiken.
- Ze komen nu kitten en de muur behandelen met antischimmelmiddel en smeren.
Mijn vraag is kan je huiduitslag & gaatjes in kleding krijgen van stofluizen?
Zijn er andere beestjes of schimmel waarvan je wel huiduitslag kunt krijgen?
Laatst gewijzigd door beertje82 op 13 okt 2013 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
beertje82 schreef:Ik heb een probleem al een jaar lang een lekkage op de slaapkamer van de badkamer bij de douche.
- Gebeld met Wbv (Woningbouwvereniging) en het probleem gemeld;
- Stukadoor smeerde de muur dicht (ik zei de lekkage zit er nog) en de lekkage kwam natuurlijk weer terug.
- Weer gebeld met de Wbv en die kwam kijken (weken gingen er voorbij).
- Iemand van een bouwbedrijf kwam kijken (weken gingen er voorbij).
- Gebeld op donderdag door een kitter of hij vrijdags voor de vakantie kon komen (dat kon ik niet). Ik moest zelf maar na de vakantie contact opnemen. Ik zei dat hij dat maar moest doen.
- Weken gingen voorbij. Weer het probleem bij de Wbv gemeld. Ik zag beestjes rond kruipen en kreeg huiduitslag: rode vlekken op mijn hele lichaam.
- Gebeld door het bouwbedrijf ze wilde de muur weer afsmeren en voeg dus dat er een kitter kon komen.
- Het probleem werd bij de Wbv afgemeld. Want ik zou hebben gezegd dat alles in order was. De Wbv nam contact op met mij of dat klopte. Nee, het is niet opgelost zei ik. Ik heb tegen hun gezegd dat ik een kitter nodig had.
- Beestjes & Huiduitslag: Rode vlekken namen toe als ik in het huis was. Ook zag ik gaatjes in mijn kleding. Drong aan op ongediertebestrijder.
- De ongediertebestrijder belde op en zei dat ik twee beestjes moest vangen! Er lag er eentje uitgedroogd op een kastje. Die tweede kreeg ik niet te pakken.
- De ongediertebestrijder kwam langs en liep rond en nam het beestje mee.
- De uitslag was dat ik stofluizen had en daar kon je geen allergische reactie / huiduitslag van krijgen. Het verklaarde de gaatjes ook niet in de kleding. Wel adviseerde ze dat het bouwbedrijf om een antischimmelmiddel te gebruiken.
- Ze komen nu kitten en de muur behandelen met antischimmelmiddel en smeren.
Mijn vraag is kan je huiduitslag & gaatjes in kleding krijgen van stofluizen?
"Op welke manier kunt u overlast van stofluizen ervaren?
Als stofluizen in grote aantallen voorkomen, dan kunnen zij schade veroorzaken aan onder meer papier, behang, boeken, affiches, archieven en postzegelverzamelingen.
Zijn er risico’s voor de gezondheid?
Stofluizen vormen geen risico voor de gezondheid."
...en dat is het resultaat dat ik al 6x heb gevonden na maar liefst 2 hele minuten gegoogled te hebben.