LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoonmaak kosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Arie1616

Schoonmaak kosten

Ongelezen bericht door Arie1616 »

ik woon op de begande grond en boven mij zijn er ook woningen die te bereiken zijn via de centrale ruimte, mij voordeur is gewoon via de de weg tebereiken ik hoef dus niet via de centrale ruimte nu wordt er gewooon schoonmaak kosten gerekend voor centrale ruimte maar heb helemaal geen sleutel van de centrale ruimte ben al bij de woningbouw geweest maar die moeten het eerst overleggen en over 2 weken krijg ik bericht.

wat vinden jullie ben ik verplicht om dit te betalen?

Basis nettohuur € ***,**
Verlichting Centrale Ruimte € 7,20
C.V. Variabele Kosten € 75,00
Schoonmaken Centrale Ruimte € 8,50
Boiler € 5,20
Glasverzekering € 2,15
Collectief Huurdersonderhoud € 1,34
Warmtemeter € 3,03
Laatst gewijzigd door Arie1616 op 12 mei 2010 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue

Re: Schoonmaak kosten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarschijnlijk is dit normaal (bij mijn woningbouw wel).
Als er namelijk groen rond de flat wat onderhouden wordt door de woningbouw, betalen alle woningen daar voor, ook de verdiepingen die er geen gebruik van maken of echt uitzicht er op hebben.
De verlichting in de centrale hal betaal je ook aan mee als het goed is.
Maar goed, misschien zit dat bij jouw woningbouwvereniging anders.
Ik hoor het graag, want bij mij zijn de schoonmaakkosten erg hoog (grootste post per jaar) en mijn eigen ingang wordt er alleen maar smeriger van.
Als jij niet zou hoeven te betalen, is er in ieder geval grond waarop ik bezwaar kan maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Arie1616 schreef:ik woon op de begande grond en boven mij zijn er ook woningen die te bereiken zijn via de centrale ruimte, mij voordeur is gewoon via de de weg tebereiken ik hoef dus niet via de centrale ruimte nu wordt er gewooon schoonmaak kosten gerekend voor centrale ruimte maar heb helemaal geen sleutel van de centrale ruimte ben al bij de woningbouw geweest maar die moeten het eerst overleggen en over 2 weken krijg ik bericht.

wat vinden jullie ben ik verplicht om dit te betalen?

Volgens mij ben je niet verplicht dit te betalen, en ik zal je uitleggen waarom.

Bij mij in het appartementencomplex is een lift. Ik woon beneden, dus ik hoef die lift nooit of te nimmer te gebruiken. Ik betaal dus wél de elektra voor het licht van de gemeenschappelijke ruimte, maar niet de elektra voor de lift.

Als het goed is, is dat wettelijk ook zo geregeld, maar ik weet dat niet zeker.

Naar mijn mening zou jij dus niet voor het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimte hoeven te betalen, voor zover het inpandig is. Immers, je maakt er geen gebruik van. Als de wbv inderdaad het gemeenschappelijk groen moet onderhouden, dan zul je voor dat deel wel bij moeten dragen.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Een appartement is onderdeel van een flat of portiekwoning. Er zijn dus gemeenschappelijke ruimtes en voorzieningen, zoals de entree, misschien een tuin, de gangen, het trappenhuis, het dak, het rioolsysteem en eventueel een lift. Voor het onderhoud en de elektriciteitsrekening van bijvoorbeeld een gemeenschappelijke lift moeten de appartementbewoners een gelijk deel betalen. Om dit goed te organiseren bestaat er een Vereniging van Eigenaren (VvE). Als er een VvE is, dan is de eigenaar onder meer verplicht om de (maandelijkse) bijdragen te voldoen, de zogenaamde servicekosten.

witte angora

tennis schreef:Een appartement is onderdeel van een flat of portiekwoning. Er zijn dus gemeenschappelijke ruimtes en voorzieningen, zoals de entree, misschien een tuin, de gangen, het trappenhuis, het dak, het rioolsysteem en eventueel een lift. Voor het onderhoud en de elektriciteitsrekening van bijvoorbeeld een gemeenschappelijke lift moeten de appartementbewoners een gelijk deel betalen. Om dit goed te organiseren bestaat er een Vereniging van Eigenaren (VvE). Als er een VvE is, dan is de eigenaar onder meer verplicht om de (maandelijkse) bijdragen te voldoen, de zogenaamde servicekosten.
Als het om koopflats gaat heb je helemaal gelijk. Daar maken de bewoners via de Vve onderling afspraken over het hoe en wat.

Echter, zowel TS als ik wonen in een huurwoning van de wbv, en dan liggen de zaken nét weer even anders. :wink:

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Servicekosten
Uw maandelijkse huur bestaat uit een netto huur en soms ook uit servicekosten. Op uw huurcontract kunt u zien waarvoor u servicekosten betaalt. Afhankelijk van het complex waar u woont, kunnen de servicekosten o.a. bestaan uit:

•Schoonmaak en onderhoud van gemeenschappelijke ruimten
•Elektra gemeenschappelijke ruimten
•Onderhoud lift-installatie
•Gemeenschappelijk waterverbruik
•Administratiekosten

Groenonderhoud
Onderhoud van tuin en plantsoen valt bij etagewoningen doorgaans niet onder de servicekosten. Bij sommige complexen, waar sprake is van aanliggende groenstroken vindt wel onderhoud plaats in opdracht van ons, maar zijn de kosten opgenomen in de totale exploitatiekosten. Helpt Elkander kan u aangeven welke groenstroken dit betreffen.

Arie1616

VioletPrue schreef:Waarschijnlijk is dit normaal (bij mijn woningbouw wel).
Als er namelijk groen rond de flat wat onderhouden wordt door de woningbouw, betalen alle woningen daar voor, ook de verdiepingen die er geen gebruik van maken of echt uitzicht er op hebben.
De verlichting in de centrale hal betaal je ook aan mee als het goed is.
Maar goed, misschien zit dat bij jouw woningbouwvereniging anders.
Ik hoor het graag, want bij mij zijn de schoonmaakkosten erg hoog (grootste post per jaar) en mijn eigen ingang wordt er alleen maar smeriger van.
Als jij niet zou hoeven te betalen, is er in ieder geval grond waarop ik bezwaar kan maken.

er wordt hier geen groen onderhoud gehouden dat staat er niet verlichting betaal ik wel omdat er bij me voordeur een lamp hangt en die automatisch aan gaat maar zal je op de hoogte houden

Heinrich.Hannover

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Valt dat niet onder de noemer "servicekosten" bij een huurflat ?

witte angora

Heinrich.Hannover schreef:Valt dat niet onder de noemer "servicekosten" bij een huurflat ?
Klopt, elektra valt onder de noemer servicekosten, maar bij de eindafrekening zie je dat er, indien van toepassing, een splitsing is gemaakt in kostensoorten.

Arie1616

dit zijn de kosten boven op de kalde huur

Basis nettohuur € ***,**
Verlichting Centrale Ruimte € 6,20
C.V. Variabele Kosten € 75,00
Boiler € 5,20
Glasverzekering € 2,15
Collectief Huurdersonderhoud € 1,34
Warmtemeter € 3,03

Arie1616

Ik heb eindelijk bericht gehad van de woningbouw ze hebben het uitgezocht en vondne het raar dat ik betaalde voor het schoonmaken van de centrale ruimte was 8,50 nu moet ik €3,50 betalen.

waarvoor ik de €3,50 moet betalen is voor het schoonmaken van de voordeur ja je leest het goed de voordeur ik lachte echt die vrouw uit die ik aan de telefoon had ik vertelde haar dat mijn voordeur nog nooit schoon is gemaakt sinds ik hier zit maar dat zou ze wel doorgeven aan iemand die over het schoonmaken gaat maar voor die €3,50 ga ik zeker weer in bezwaar ik kan toch zelf wel me voordeur schoonmaken ben een vent van 24.

dus binnenkort komt de andere uitslag.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In een complex bij mijn in de buurt betaalde ook iedereen.
Het voordeel van een eigen deur is dat je maar 1 sleutel hoeft te draaien.
Dus zij hebben 2 voordeuren en moeten op lift wachten, of kunnen tijdens verhuizingen er niet langs op trap.

Dus ze rekenen normaal het totale bedrag gedeeld door aantal woningen en aanpassen maakt de berekening lastiger en duurder...
Een appartement heeft kosten en U betaalde beneden ook voor dak.
Dat ze het aanpaste vind ik al erg ver gaan, normaal doen ze dat nooit want deze uitzonderingen zorgen bij een verhoging van de kosten voor nog moeilijker administratie.

witte angora

Stofzuigertje, je praat onzin. Er zijn zelfs wettelijke regels voor.

Hier in het appartementencomplex is ook een lift. Aangezien ik beneden woon, maak ik er ook geen gebruik van. Dat betekent dat ik, in tegenstelling tot de bovenburen, geen elektrakosten voor die lift hoef te betalen.

Dat het voor de administratie lastig is, is het probleem van de wbv. En die kunnen daar prima mee overweg, maak je daar maar geen zorgen over. :wink:

Arie1616

heb weer contract met de woningbouw gehad en heb me telefoon nummer achter gelaten voor de meneer die over de schoonmaak gaat.

dezelfde middag werdt ik gebeld het hele verhaal verteld hij snapte ook niet waarom ik 3,50 voor het schoonmaken voor de voordeur moest betalen, hij ging even het contract pakken waar hun voor betalen voor dit complex hij las alles voor, de fout volgens hem ligt dat er in het contract staat ''schoonmaken toegangs deuren begaande grond'' dat zijn de deuren waar de bovenbewonders naar binnen kunnen en niet mij voordeur.

hij gaat het voor mij regelen dat ik geen 3,50 meer hoe te betalen
en de maanden dat ik betaald het wordt op terug werkende kracht terug beltaald.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wat bazelt iedereen toch een boel onzin!
In de wet staat: Men hoeft te te betalen voor diensten welke niet geleverd worden. Helder dus, niet meer betalen en het reeds betaalde terug vorderen.

Gesloten