LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Servicekosten tussenwoning particulier?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
megatron29

Servicekosten tussenwoning particulier?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hallo, ik vroeg mij af of een particuliere verhuurder servicekosten mag rekenen van een tussenwoning. Er word niks gedeeld met andere bewoners. Geen gezamelijke ingang of huisbaas. etc.
Wat ik had begrepen van de makelaar is dat de nieuwe keuken die het huis heeft met apparatuur zoals oven etc onder de service kosten vallen.
Mijn vraag is mag dit zo maar? En is het verstandig om met deze servicekosten akkoord te gaan? Ik vind namelijk 100 Euro erg veel geld. De kale huur is bijna 700 euro.

megatron29

Re: Servicekosten tussenwoning particulier?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Gas water en licht komt er ook nog bovenop trouwens. Dus niet inbegrepen in de servicekosten.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Kan ook een truc zijn om met de kale huur onder de grens van de huurtoeslag te blijven. Dus niet per definitie slecht voor jou als huurder.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

U zit in de geliberaliseerde verhuursector wat het allemaal moeilijker voor u maakt. Voor u geldt de weg van de rechter en niet de mogelijkheid van een huurcommissie.
Er zijn voor beide sectoren duidelijke dezelfde spelregels inzake de berekening en in rekening brengen van servicekosten.
Lees bijgevoegde links. Hier staat duidelijk in vermeld wat wel en niet onder servicekosten valt en waaraan de verhuurder dient te voldoen.
http://www.huurders.info/huurprijzen-en ... icekosten/

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... vicekosten

Servicekosten dienen jaarlijks gespecificeerd te worden. Kosten berekenen voor inbouw appararatuur onder de noemer van servicekosten,....nee die vlieger gaat niet op.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik vindt 100 euro wel veel servicekosten, wij betaalde rond de 10 euro per maand, dit was incl glasverzekering en alle andere dingen, zoals verstoppingen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Of 100 euro veel is hangt helemaal af van wat er in zit. Ik betaal ook behoorlijk wat aan servicekosten, maar alles wat in huis kapot kan gaan wordt door de verhuurder gerepareerd (incl. koelkast, oven, magnetron, etc.).

Gesloten