LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookdeuren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
zoetje66

Spookdeuren

Ongelezen bericht door zoetje66 »

Na 17 jaar ga ik verhuizen. Toen ik hier kwam wonen heb ik inspectie gehad, met oude huurster erbij.
Deze huurster zei dat de deuren uit het huis in de schuur lagen. De opzichter en ik vertrouwden haar en in goed vertrouwen hebben we de opnamestaat getekend. De opzichter is niet gaan kijken in de schuur. (Achteraf stom natuurlijk, maar het waren andere tijden en ik vertrouwde erop omdat de opzichter dat ook deed.)
Later bleek dat de deuren niet in de schuur lagen, ik heb daar over gebeld met de woningbouw, die zei jammer dan je hebt het zo overgenomen.
Nu willen ze 1080 euro rekenen voor 6 andere binnendeuren. Uit coulance omdat het huis over 10 jaar gesloopt wordt willen ze 600 euro rekenen, deze deuren worden dan uit een huis die nu wel gesloopt wordt halen.
Kan dit zomaar, kan ik nog wat doen in dit geval. Ik heb net de opnamestaat opgevraagd, die konden ze niet vinden tijdens de inspectie, de opzichter heeft daar nog over gebeld. Stel dat die er niet meer is kunnen ze me dan de deuren laten betalen?
Gaarne advies in deze.

Harm.calc

Re: Spookdeuren

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Je hebt het huis destijds zo geaccepteerd. Stom, stom, stom. Maar dat realiseer jij jezelf ook al.
100 euro (per stuk dus) voor het omzetten van een bestaande deur lijkt misschien fors maar dat valt denk ik wel mee. Deur moet vanuit een andere woning in opslag, dan in jouw woning, waarschijnlijk ook nog op maat gemaakt worden, en afgeschilderd.

Een oplossing voor jouw is zelf de deuren laten vervangen. Misschien vind je een klutsbedrijf die dat goedkoper kan. Heb je er ook nog meer werk van.

Ik zou dit voorstel snel accepteren.
En in de spiegel kijken en een keer flink vloeken. :(

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Lijkt mij ook een redelijk bedrag, immers aan gebruikte oude deuren zit heel wat werk. Vooral in / uit oude huizen, waar alles nog op het oog gemaakt en ingehangen is, is niets standaard.
Niet alleen de schanieren, maar ook het sluitwerk past dan vaak niet. En zoals hierboven al aangegeven, ook nog schilderwerk.
Omdat een beetje netjes te doen, gaat wel wat werk in zitten. Na aftrek BTW blijft er dan weinig over.
Ik, toch wel handig....., zou het er niet voor doen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zelfs voor 6 deuren in een nieuwbouwhuis waar het allemaal redelijk snel past is 600 euro (en zelfs 1080 euro) niet te duur.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, je zegt het al: stom, stom, stom. Stommiteit kost altijd geld. In dit geval niet eens zo heel veel, relatief gezien.

En voor wat betreft die opnamestaat: wil je echt gaan liegen om onder de gevolgen van je eigen stommiteit uit te komen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Even voor mijn begrip: heeft u 17 jaar in een huis zonder deuren gewoond?

Harm.calc

Naar aanleiding van de opmerking van Moneyman begrijp ik je laatste opmerking.
Dat de woningbouwvereniging maar moet aantonen dat die deuren er horen te zijn?
Niet echt charmant. En volgens mij geen oplossing.

Zet ook nog even de keuken op Marktplaats te koop, en de CV ketel. Dat ligt misschien ook niet vast als onderdeel van je huurwoning. :wink:

zoetje66

Moneyman schreef:Tsja, je zegt het al: stom, stom, stom. Stommiteit kost altijd geld. In dit geval niet eens zo heel veel, relatief gezien.

En voor wat betreft die opnamestaat: wil je echt gaan liegen om onder de gevolgen van je eigen stommiteit uit te komen?
Hoe bedoel je liegen, opzichter was er ook bij en die was achteraf ook te goedgelovig, de vorige bewoonster heeft gelogen, ik zit zo niet in elkaar :)

zoetje66

snuffel1 schreef:Als de binnendeuren zijn verwijdert dan dient u die weer terug te plaatsen bij het opleveren van de woning. Vaak worden standaard deuren vervangen door modernere bouwmarkt deuren in dat geval is er sprake van verbetering en hoeven de oorspronkelijke deuren niet teruggeplaatst te worden.
Bob Schurkjens schreef:Even voor mijn begrip: heeft u 17 jaar in een huis zonder deuren gewoond?
In de loop der tijd zijn de deuren al vergangen door modernere bouwmarkdeuren (geperst karton of zo), het is een heel klein huisje er is een gangetje van ongeveer een meter breed en daar komen 8 deuren op uit, vandaar dat veel mensen ze er uit halen. Ik hoef ook niet de oorspronkelijke deuren terug te plaatsen maar de modernere.

zoetje66

Harm.calc schreef:Je hebt het huis destijds zo geaccepteerd. Stom, stom, stom. Maar dat realiseer jij jezelf ook al.
100 euro (per stuk dus) voor het omzetten van een bestaande deur lijkt misschien fors maar dat valt denk ik wel mee. Deur moet vanuit een andere woning in opslag, dan in jouw woning, waarschijnlijk ook nog op maat gemaakt worden, en afgeschilderd.

Een oplossing voor jouw is zelf de deuren laten vervangen. Misschien vind je een klutsbedrijf die dat goedkoper kan. Heb je er ook nog meer werk van.

Ik zou dit voorstel snel accepteren.
En in de spiegel kijken en een keer flink vloeken. :(
Heb ik gedaan Harm ha ha ha ha :D

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

zoetje66 schreef:
Moneyman schreef:Tsja, je zegt het al: stom, stom, stom. Stommiteit kost altijd geld. In dit geval niet eens zo heel veel, relatief gezien.

Hoe bedoel je liegen, opzichter was er ook bij en die was achteraf ook te goedgelovig, de vorige bewoonster heeft gelogen, ik zit zo niet in elkaar :)
Je vraagt of het van belang is dat die opnamestaat er niet meer is. Dat is alleen relevant als je er een ander verhaal van wilt gaan maken. Anders is die opnamestaat immers helemaal niet relevant.

zoetje66

Brahms schreef:Lijkt mij ook een redelijk bedrag, immers aan gebruikte oude deuren zit heel wat werk. Vooral in / uit oude huizen, waar alles nog op het oog gemaakt en ingehangen is, is niets standaard.
Niet alleen de schanieren, maar ook het sluitwerk past dan vaak niet. En zoals hierboven al aangegeven, ook nog schilderwerk.
Omdat een beetje netjes te doen, gaat wel wat werk in zitten. Na aftrek BTW blijft er dan weinig over.
Ik, toch wel handig....., zou het er niet voor doen.
Daar heb je gelijk in Brahms, ben inmiddels al bezig zelf deuren op de kop te tikken, zijn voor 20 euro te koop zag ik, en waarschijnlijk staat er al een timmerman klaar voor minder dan 1080 euro :D
De deuren waren in de loop der jaren al vervangen door modernere.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer het opdek deuren zijn zou u misschien kunnen voorstellen om deze zelf te vervangen. Is vaak alleen een kwestie van terughangen, (zeker wanneer het om exact dezelfde woning gaat en niet in spiegelbeeld!) (Mits de paumelles nog aanwezig zijn) Bij stompe deuren zou ik direct akkoord gaan met die 600 euro.

zoetje66

crazyme schreef:Wanneer het opdek deuren zijn zou u misschien kunnen voorstellen om deze zelf te vervangen. Is vaak alleen een kwestie van terughangen, (zeker wanneer het om exact dezelfde woning gaat en niet in spiegelbeeld!) (Mits de paumelles nog aanwezig zijn) Bij stompe deuren zou ik direct akkoord gaan met die 600 euro.
Het zijn twee oude deuren zie ik en de rest zijn moderene deuren die je er 'zo in hangt'.

Ik ga voorstellen dat ik in ieder geval die nieuwere zelf vervang.

zoetje66

Harm.calc schreef:Naar aanleiding van de opmerking van Moneyman begrijp ik je laatste opmerking.
Dat de woningbouwvereniging maar moet aantonen dat die deuren er horen te zijn?
Niet echt charmant. En volgens mij geen oplossing.

Zet ook nog even de keuken op Marktplaats te koop, en de CV ketel. Dat ligt misschien ook niet vast als onderdeel van je huurwoning. :wink:
Moneyman schreef:
zoetje66 schreef:

Je vraagt of het van belang is dat die opnamestaat er niet meer is. Dat is alleen relevant als je er een ander verhaal van wilt gaan maken. Anders is die opnamestaat immers helemaal niet relevant.
Daar staat het op vermeld dat de deuren zogenaamd in de schuur lagen, heb ik in ieder geval iets op papier hoe het ook afloopt. Ik heb de woningbouw eerlijk verteld wat er is gebeurd, hun opzichter is tenslotte ook de fout in gegaan.

zoetje66

Bedankt voor de reacties allemaal, blijkt wel weer dat oneerlijkheid loont, de vorige huurster is er mooi mee weggekomen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

zoetje66 schreef:Bedankt voor de reacties allemaal, blijkt wel weer dat oneerlijkheid loont, de vorige huurster is er mooi mee weggekomen.
Dat zou de verhuurder ook kunnen zeggen :
U bent de deuren zelf kwijtgeraakt en nu wil u de verhuurder er voor laten opdraaien.

Ik denk dat een compromis als voorgesteld het meest rechtvaardig is.

Harm.calc

@zoetje66

Oneerlijkheid loont niet. Misschien heeft die vorige huurster er achteraf wel een slecht gevoel bij gehad, waar ze al die tijd mee rond heeft gelopen. En misschien wordt ze daar nu wel weer aan herinnerd. Wie weet . . .
Uiteindelijk moet je daar eens verantwoording voor afleggen bij Onze Lieve Heer. En dat zeg ik als atheïst.

Gevoel van eerlijkheid is onbetaalbaar. En dat neemt niemand je af. :mrgreen:
Succes met de keuze die maakt, en hoe dit voor jou afloopt.

Gesloten