Ik zoek naar informatie en wil graag advies.
Situatie:
Via een woningbeheerder huren we al ruim 3 jaar een woning.
Half september ontvangen wij een brief met daarin dat de beheerdersovereenkomst zal eindigen. En het verzoek om de huur per 1 oktober rechtstreeks naar de eigenaar over te maken, waarbij hij zijn rekening nummer zal verstrekken.
Eind september is er daadwerkelijk telefonisch contact tussen de huiseigenaar en ons. Waarbij hij zijn rekening nummer per sms doorgeeft. Per 1 oktober maken wij dus ook het geld over.
Op 11 november ontvangen wij als bewoners van het huis bericht.
- In de brief stond dat er werd verondersteld dat wij op de hoogte waren van het vonnis, omdat we het geld bedrag rechtstreeks overmaken.
- Door het vonnis is nu eis dat we 5 dagen hebben om de woning te verlaten en de sleutels in te leveren, anders met dwang van politie.
- Het overgemaakte geld met betalingskenmerk 'Huur' wordt dusdanig niet erkend als huur. Het geld wordt door een achterstand van de woningbeheerder ook niet teruggestort omdat wij als bewoners aansprakelijk worden gesteld voor de achterstallige betalingen doordat we het geld rechtstreeks overmaken.
- In deze brief was als bijlage het vonnis van de kantonrechter die gericht was op de woningbeheerder. Per 28 sept zou de woning leeg moeten zijn, anders op dwang van de politie.
Nu staan wij als studenten voor een hele vervelende situatie.
Het betaalde bedrag dat we als huur betalen wordt niet erkend als huur, daarnaast worden we belast met een betalingsachterstand. En hebben 5 dagen om uit het huis te vertrekken.
Wat is wijsheid om nu te doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Studenten: Problemen met woningeigenaar. Advies
-
StudieStudent
-
VioletPrue
Re: Studenten: Problemen met woningeigenaar. Advies
Ik zou zo snel mogelijk naar het Juridisch Loket gaan met alle papieren, zij kunnen je (vaak gratis) van juridisch advies voorzien.
Hier de site voor meer informatie:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Heel veel succes!
Hier de site voor meer informatie:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Heel veel succes!
Welk vonnis ?
-
StudieStudent
Er was kennelijk een kort geding tussen
Woningbeheerder en Woningeigenaar onderling.
Het contract dat zij hebben is beeindigd maar wij wonen nog wel in het huis.
Woningbeheerder en Woningeigenaar onderling.
Het contract dat zij hebben is beeindigd maar wij wonen nog wel in het huis.
Lijkt mij niet dat het zelf doen beheren van een verhuurde woning huurcontracten doet ontbinden.
Er is echter veel te weinig informatie om hier zinnig op te kunnen reageren.
Ik zou maar snel juridisch advies in gaan winnen.
Er is echter veel te weinig informatie om hier zinnig op te kunnen reageren.
Ik zou maar snel juridisch advies in gaan winnen.
-
witte angora
Ik zou inderdaad zo snel mogelijk juridisch advies inwinnen.
Als het om illegale bewoning gaat, dwz zonder dat de eigenaar daar toestemming voor heeft gegeven, dan heb je inderdaad een probleem.
Van wie kwam deze brief? Van de eigenaar of de beheerder? Was de beheerder eigenlijk wel gerechtigd om de woning te verhuren, of was hij zelf huurder, en heeft hij de woning buiten medeweten van de eigenaar om doorverhuurd? Zonder de huurpenningen af te dragen aan de eigenaar?Half september ontvangen wij een brief met daarin dat de beheerdersovereenkomst zal eindigen. En het verzoek om de huur per 1 oktober rechtstreeks naar de eigenaar over te maken, waarbij hij zijn rekening nummer zal verstrekken.
Als het om illegale bewoning gaat, dwz zonder dat de eigenaar daar toestemming voor heeft gegeven, dan heb je inderdaad een probleem.