LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Studio aanbetaling gedaan, maar huisbaas reageert zeer traag
Studio aanbetaling gedaan, maar huisbaas reageert zeer traag
Hallo beste mensen,
Een vriendin van mij wil graag een studio in Amsterdam.
Nu heeft ze eindelijk een studio gevonden en heeft hiervoor een aanbetaling gedaan zodat ze de studio kon krijgen en later in medio januari er in kan trekken. Deze aanbetaling heeft ze met cash betaald en is in een document ondertekend door beiden.
Doordat de huisbaas langzaam reageert en het verhaal er om heen wat vaag is, wil ze liever stoppen met deze verhuurder.
Maar door het trage reageren en weinig vertrouwen weet ze niet zeker hoe ze dit moet aanpakken dus de vragen zijn daarom:
Hoe kan ze dit het best aanpakken?
Is het mogelijk dat ze haar geld weer terug te kan krijgen?
Groeten,
Mike
Een vriendin van mij wil graag een studio in Amsterdam.
Nu heeft ze eindelijk een studio gevonden en heeft hiervoor een aanbetaling gedaan zodat ze de studio kon krijgen en later in medio januari er in kan trekken. Deze aanbetaling heeft ze met cash betaald en is in een document ondertekend door beiden.
Doordat de huisbaas langzaam reageert en het verhaal er om heen wat vaag is, wil ze liever stoppen met deze verhuurder.
Maar door het trage reageren en weinig vertrouwen weet ze niet zeker hoe ze dit moet aanpakken dus de vragen zijn daarom:
Hoe kan ze dit het best aanpakken?
Is het mogelijk dat ze haar geld weer terug te kan krijgen?
Groeten,
Mike
Re: Studio aanbetaling gedaan, maar huisbaas reageert zeer traag
Het hangt ervan af wat er precies in het ondertekende document staat. Meestal is er al sprake van overeenstemming over de zogenaamde essentialia en kun je dat niet zomaar terugdraaien. Essentialia zijn de hoogte van de huurprijs/servicekosten, wat het te huren object is en de ingangsdatum / duur van de overeenkomst.
En staat er in het document ook dat ze betaald heeft? Of heeft ze een kwitantie gekregen?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
En staat er in het document ook dat ze betaald heeft? Of heeft ze een kwitantie gekregen?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Gezien het bepaald niet ruime aanbod, en al betaald... ik zou rustig afwachten en hopen dat het goed gaat.
Google eens op deze persoon en hopelijk vind je niets.
Als deze persoon meer werk heeft en nu dit rond is verder wil is traag reageren vermoedelijk de oorzaak.
Ooit was ik koper van een leuk winkeltje, nu na herstel is de ooit lege afbraak zolder een goede belegging met luxe appartementjes en die ooit waardeloze zooi brengt nu 8x meer op dan de winkel zelf.
Er is gewoon erg weinig ruimte en ik zou dus gewoon rustig afwachten.
Zelf stop ik met AirBNB per 3 januari wegens de regels en komen er diverse appartementen vrij, maar die waren alle snel wel, ook tekende ze 3 maanden van te voren.
Zowel de overlast als de onzekerheid, ik moest wel, en ik vermoed dat er daarom meerdere worden aangeboden.
op=op dus neem geen onnodig risico.
Google eens op deze persoon en hopelijk vind je niets.
Als deze persoon meer werk heeft en nu dit rond is verder wil is traag reageren vermoedelijk de oorzaak.
Ooit was ik koper van een leuk winkeltje, nu na herstel is de ooit lege afbraak zolder een goede belegging met luxe appartementjes en die ooit waardeloze zooi brengt nu 8x meer op dan de winkel zelf.
Er is gewoon erg weinig ruimte en ik zou dus gewoon rustig afwachten.
Zelf stop ik met AirBNB per 3 januari wegens de regels en komen er diverse appartementen vrij, maar die waren alle snel wel, ook tekende ze 3 maanden van te voren.
Zowel de overlast als de onzekerheid, ik moest wel, en ik vermoed dat er daarom meerdere worden aangeboden.
op=op dus neem geen onnodig risico.
Het gaat om een document in het Engels aangezien de vriendin van mij niet Nederlandse is. Daarnaast is dit nog niet het daadwerkelijke huurcontract.
Het document heb staat:
https://www.dropbox.com/s/4i4ph25vv275y ... 1.jpg?dl=0
De gegevens zwart gemaakt voor privacy.
Helaas heb ik momenteel geen betere afbeelding bij de hand.
Het verhaal van de huisbaas gaat als volgt:
Huisbaas zegt dat hij samen met een paar vrienden een investment group heeft met een aantal huizen in Amsterdam.
We hebben samen gekeken en de studio staat op een andere naam dan de huisbaas zijn naam, maar hij zegt dus dat hij samen werkt met de eigenaar op papier. Dit hebben we nagekeken en de eigenaar op papier heeft inderdaad een investment group, maar we kunnen de "huisbaas" en de eigenaar niet helemaal linken. Dus dit samen met het langzame reageren maakt het allemaal wat twijfelachtig.
Het document heb staat:
Huisbaas zegt dat hij samen met een paar vrienden een investment group heeft met een aantal huizen in Amsterdam.
We hebben samen gekeken en de studio staat op een andere naam dan de huisbaas zijn naam, maar hij zegt dus dat hij samen werkt met de eigenaar op papier. Dit hebben we nagekeken en de eigenaar op papier heeft inderdaad een investment group, maar we kunnen de "huisbaas" en de eigenaar niet helemaal linken. Dus dit samen met het langzame reageren maakt het allemaal wat twijfelachtig.
Er wordt nogal gefraudeerd door mensen die panden "verhuren" die helemaal niet van hen zijn en bijvoorbeeld te koop staan.Miken88 schreef:Het gaat om een document in het Engels aangezien de vriendin van mij niet Nederlandse is. Daarnaast is dit nog niet het daadwerkelijke huurcontract.
Het document heb staat:
Het klinkt sowieso zeer dubieus. Natuurlijk kan het ook over illegale verhuur gaan of iets dergelijks. Ik zou maar eens goed zorgen dat je duidelijkheid krijgt over wat nou precies van wie is e.d.
Met dit document wordt al een verplichting aangegaan. Check of deze tussenpersoon ingeschreven staat bij de kamer van koophandel. Neem contact op met de eigenaar en confronteer hem met dit document.Miken88 schreef:Het gaat om een document in het Engels aangezien de vriendin van mij niet Nederlandse is. Daarnaast is dit nog niet het daadwerkelijke huurcontract.
...
En, heeft uw vriendin het huis eigenlijk wel bezichtigd??
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
De studio is twee keer bezocht op 2 verschillende dagen.Uw Jurist schreef:Met dit document wordt al een verplichting aangegaan. Check of deze tussenpersoon ingeschreven staat bij de kamer van koophandel. Neem contact op met de eigenaar en confronteer hem met dit document.Miken88 schreef:Het gaat om een document in het Engels aangezien de vriendin van mij niet Nederlandse is. Daarnaast is dit nog niet het daadwerkelijke huurcontract.
...
En, heeft uw vriendin het huis eigenlijk wel bezichtigd??
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Eerst voor het daadwerkelijke bezichtigen en daarna voor het tekenen van dit document.
We proberen nu de eigenaar op papier te bereiken maar we hebben tot nu toe alleen een linkedin en facebook.
Waardoor het even kan duren voordat we een reactie krijgen.
Op de kvk vinden we helaas niks als we zoeken op beide namen.
U kunt daar op meer zoekcriteria zoeken dan alleen namen, zoals op straatnaam en kvk-nummer. Ook op de website van het kadaster kunt u zoeken.Miken88 schreef:Op de kvk vinden we helaas niks als we zoeken op beide namen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Het kadaster hebben we geraadpleegd en daardoor werd duidelijk dat de studio op naam stond van iemand anders.Uw Jurist schreef:U kunt daar op meer zoekcriteria zoeken dan alleen namen, zoals op straatnaam en kvk-nummer. Ook op de website van het kadaster kunt u zoeken.Miken88 schreef:Op de kvk vinden we helaas niks als we zoeken op beide namen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Op kvk valt niet veel meer te vinden dan dat er op deze locatie een 1 mans zaak bevind.
En hebt u dan ook het uittreksel bekeken? Zodat u weet van wie de eenmanszaak is?Miken88 schreef:Het kadaster hebben we geraadpleegd en daardoor werd duidelijk dat de studio op naam stond van iemand anders.Uw Jurist schreef:U kunt daar op meer zoekcriteria zoeken dan alleen namen, zoals op straatnaam en kvk-nummer. Ook op de website van het kadaster kunt u zoeken.Miken88 schreef:Op de kvk vinden we helaas niks als we zoeken op beide namen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Op kvk valt niet veel meer te vinden dan dat er op deze locatie een 1 mans zaak bevind.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
En hebt u dan ook het uittreksel bekeken? Zodat u weet van wie de eenmanszaak is?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik[/quote]
We hebben eindelijk reactie gekregen van de huisbaas en deze gaf aan dat het dus een fraudeur is.
Hij verhuurde de kamer via Airbnb en kende de man onder een andere naam.
Lees het bericht hieronder
https://www.dropbox.com/s/dnawtwjpffaij ... 1.jpg?dl=0
Dus waarschijnlijk is ook het contract ondertekend onder een valse naam.
Welke stappen kunnen we nu het beste ondernemen?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik[/quote]
We hebben eindelijk reactie gekregen van de huisbaas en deze gaf aan dat het dus een fraudeur is.
Hij verhuurde de kamer via Airbnb en kende de man onder een andere naam.
Lees het bericht hieronder
https://www.dropbox.com/s/dnawtwjpffaij ... 1.jpg?dl=0
Dus waarschijnlijk is ook het contract ondertekend onder een valse naam.
Welke stappen kunnen we nu het beste ondernemen?
Daar was ik al bang voor. Doe aangifte bij de politie en bespreek daarna de mogelijkheden met Slachtofferhulp.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Okay, dat gaan we doen en hopelijk ziet ze nog iets terug van haar geld, maar ik ben er bang voor van niet.Uw Jurist schreef:Daar was ik al bang voor. Doe aangifte bij de politie en bespreek daarna de mogelijkheden met Slachtofferhulp.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik