LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stuk en zelf opdraaien voor de kosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
solleila

stuk en zelf opdraaien voor de kosten

Ongelezen bericht door solleila »

Ik zit in een huurwoning en mijn brievenbus slot is kapot.
Van de een op andere dag. Ik vermoed dat mijn buren het het hebben gedaan. Maar ik kan niets bewijzen.
Nu heb ik de woningbouwvereniging gebeld en men zegt dat dit mijn verantwoordelijkheid is. Ik mag het repareren op mijn eigen kosten. Terwijl ze het er zelf hebben neergezet.

Weet iemand wat ik nog in dit geval kan doen.

bodejosm43

Re: stuk en zelf opdraaien voor de kosten

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kleine reparaties, zoals het brievenbusslot, komen volgens de huurovereenkomst normaalgesproken voor rekening van de huurder. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het vervangen van een leertje in een lekkende kraan. Lees je huurovereenkomst er nog maar eens op na.

Een vermoeden is nog geen bewijs. Dus vooralsnog voorzichtig zijn met het daadwerkelijk uitspreken van je vermoedens. Kunnen er ook anderen bij jullie brievenbus? Zo ja, waarom moeten de buren dat dan hebben gedaan?

Kosten van zoiets kun je ''afkopen'', door een service-abonnement te nemen. Maar als het gaat om dergelijke kleine bedragen (slot kost hooguit een paar euro), dan zou ik dat zelf betalen als ik jou was.

Overigens, als het een groene brievenbus is met zo'n rood plastic slotje, is de brievenbus van TNT, en niet van de woningstichting.

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Wat je ook kunt doen is aangifte van vernieling bij de politie, en met desze aangifte de kosten bij je inboedelverzekeraar verhalen.

(enne, zo'n groene bus koop je toch, dus jouw eigendom, dus jouw kosten?)

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Is kennelijk niet altijd het geval. Mijn moeder heeft al tientallen jaren een dergelijke brievenbus, en daar heeft ze nooit iets voor betaald.

Gesloten