LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] systeemplafonds en meer ongemakken...

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
luna01

systeemplafonds en meer ongemakken...

Ongelezen bericht door luna01 »

Beste Medeforumers,

heb hier dat stuk over die verwarming gelezen en dacht, laat ik ook eens om raad vragen. Bij mij maakt de verwarming trouwens ook lawaai. Ik was nog dommer, want dacht eerst dat de buurvrouw iedere avond de wasmachine aanzet. Echt lastig, kom je thuis, verwarming aan, voetjes in de lucht en begint ze weer. Ik ging aan de bel, zij was echt heel aardig en ook verbaasd want zij had niets aan staan. Duurde best wel lang voordat ik zo snugger was en merkte dat het de verwarming is. Dat ding maakt nog lawaai, maar als het een keer warm is valt er mee te leven.

Nu 3 weken geleden weer, een ander soort lawaai, gezoem, de waterleidingen en weer gezoem. Ik werd gek van dit gezoem, aan een stuk door en dan weer die waterleidingen. Weer bij de buurvrouw aan de bel, met de zelfde vraag. Omdat het alweer een paar jaar geleden was, weer heel aardig en nee zij had de droger wel aan, maar dat kon het niet zijn, want dan had ik er al eerder last van moeten hebben. Maar zij hoorde niets, terwijl ik er gek van word. Ja ik ben HSP zoals dat dan heet, het is dus heel makkelijk om te zeggen dat ik gek ben en dingen hoor die er niet zijn. Maar mijn katten zijn ook al helemaal de kluts kwijt, precies als ik. Ik vertoon opeens allergische reacties, heb steeds heel veel rotzooi op de grond liggen van die systeem plafondplaten, vieze stofsmaak daarvan, wat moet ik nou ???

Ik weet nl. opeens wat het is en ik ben er zo enorm super vals om. Die vent achter mij heeft een hele wiet plantage op zolder. Een brief door de deur dat ik hem moet spreken. Hij reageert niet. Vandaag hoorde ik lawaai bij hem en weer aan de bel. Maakt geen mens open. Toen werd ik zo vals en heb een brief in de bus gegooid of zijn rot oogst eindelijk klaar is want de WB komt vlg. week om het plafond.

Het gezoem gaat verder, en de WB moet maar komen, want dat systeemplafond is ook nog uit de 70ties en die rotzooi op de grond en overal op, ook mijn eten b.v. dat kan toch niet...

Aangifte durf ik niet.

Bedankt voor het lezen.....

luna01

Re: systeemplafonds en meer ongemakken...

Dit is trouwens een groot gebouw met 4 huurders, vandaar ook die trillingen die alleen ik waarneem. Zag ook dat zijn zolderraam afgeplakt is en hoop maar niet dat er zware jongens achter zitten om mijn kwade brief... :?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

luna01 schreef:Beste Medeforumers,

heb hier dat stuk over die verwarming gelezen en dacht, laat ik ook eens om raad vragen. Bij mij maakt de verwarming trouwens ook lawaai. Ik was nog dommer, want dacht eerst dat de buurvrouw iedere avond de wasmachine aanzet. Echt lastig, kom je thuis, verwarming aan, voetjes in de lucht en begint ze weer. Ik ging aan de bel, zij was echt heel aardig en ook verbaasd want zij had niets aan staan. Duurde best wel lang voordat ik zo snugger was en merkte dat het de verwarming is. Dat ding maakt nog lawaai, maar als het een keer warm is valt er mee te leven.

Nu 3 weken geleden weer, een ander soort lawaai, gezoem, de waterleidingen en weer gezoem. Ik werd gek van dit gezoem, aan een stuk door en dan weer die waterleidingen. Weer bij de buurvrouw aan de bel, met de zelfde vraag. Omdat het alweer een paar jaar geleden was, weer heel aardig en nee zij had de droger wel aan, maar dat kon het niet zijn, want dan had ik er al eerder last van moeten hebben. Maar zij hoorde niets, terwijl ik er gek van word. Ja ik ben HSP zoals dat dan heet, het is dus heel makkelijk om te zeggen dat ik gek ben en dingen hoor die er niet zijn. Maar mijn katten zijn ook al helemaal de kluts kwijt, precies als ik. Ik vertoon opeens allergische reacties, heb steeds heel veel rotzooi op de grond liggen van die systeem plafondplaten, vieze stofsmaak daarvan, wat moet ik nou ???

Ik weet nl. opeens wat het is en ik ben er zo enorm super vals om. Die vent achter mij heeft een hele wiet plantage op zolder. Een brief door de deur dat ik hem moet spreken. Hij reageert niet. Vandaag hoorde ik lawaai bij hem en weer aan de bel. Maakt geen mens open. Toen werd ik zo vals en heb een brief in de bus gegooid of zijn rot oogst eindelijk klaar is want de WB komt vlg. week om het plafond.

Het gezoem gaat verder, en de WB moet maar komen, want dat systeemplafond is ook nog uit de 70ties en die rotzooi op de grond en overal op, ook mijn eten b.v. dat kan toch niet...

Aangifte durf ik niet.

Bedankt voor het lezen.....
Aangifte kan anoniem, dat weet je? Nog los van het feit dat het elektra en waterwerk rondom zo'n plantage meestal niet conform wettelijke bouw- en veiligheidsvoorschriften is, en je dus woont in een potentieel levensgevaarlijke situatie ook.

luna01

Bedankt voor jou reactie Sjofie.

Ik heb de fout gemaakt gisteren in mijn woede die brief door de bus te gooien. Dan is zo'n aangifte toch niet meer anoniem ? Ik denk dat ik de WB bel om te komen, om die rotzooi die steeds op de grond en overal op dwarrelt en dat getril door de vloer. Ik ben ook bang, ik ken die vent nl. niet eens en ik ging er een paar keer als een ''stoere kerel'' aan de bel. De temperaturen hier kloppen ook niet, daar heb jij echt een heel goed punt ! Het word hier nl. soms echt loeiheet alsof ik ergens in de tropen vertoef, zo'n vochtige hitte. Dat is ook levensgevaarlijk, wel erger dan die pruttel op de grond. Hij weet nu dat ik er gek van word en ik durf geen aangifte te doen. Maar zit nu wel in twijfel, want zoals jij dat uitlegt en ik de enige ben die het wel merkt ? Opeens bekruipt mij het gevoel dat ik mij medeplichtig maak als er echt iets ergs gebeurd.

luna01

Heb intussen contact met de woningbouw gehad en die sturen iemand bij mij langs om naar het plafond te kijken. Er is nu ook spoed bij, want heb boven opeens bruine vochtige plafondplaten in de gang. Dit viel mij gisteren op toen ik stond te strijken en opeens weer die waterleidingen tekeer gingen. Ik wist niet dat er zulke gevaren achter zitten en dacht dat alleen ik last heb en misschien ook een ''zeikerd'' ben. Ik ga daar ook niet meer aan de bel of zo, ik ben wel heel blij dat de woningbouw komt.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Klinkt ook alsof er dan schimmels en dergelijke kunnen ontwikkelen. Absoluut geen gezonde situatie.

Als u zeker weet dat men wiet teelt, gewoon de politie op de hoogte stellen, dan is het snel genoeg afgelopen met de overlast.

luna01

Dank je voor jou reactie Juli4444, klopt dat kan ook. Ik ben intussen ook echt zo vals, kan het niet uitstaan dat hij de telefoon niet oppakt en mij gewoon helemaal negeert. Heb nog een sms gestuurd dat hij wat aan die herrie moet doen want dat ik heus niet de enige ben die daar last van heeft. Interesseert hem niet. Het is ook die koude lucht die hier in de kamer komt en dan is het opeens weer loeiheet. Vannacht begon mijn hart over te slaan van dat constante getril en mijn rechterarm begon heel eng te kriebelen van binnen. Ik werd opeens doodsbang en wilde alweer bellen, of een brief, of een sms, of een dikke steen door de ramen zodat de politie daar vanzelf komt. En ook zo, mijn gehoor, mijn zenuwen, mijn woede, onleefbaar is het hier. Ik hou geen rekening meer met zijn problemen, ik heb het nu anoniem gemeld. Die vrouw vroeg of ik iets aan zijn ramen zie. Nee daar heb ik niet op gelet. Ja maar mevrouw wij moeten wel weten of er iets aan de ramen te zien is. Ik zei mijn hele huis trilt, ik deed het geluid na, vertelde dat met die koude en hete lucht en dat ik het gewoon weet. Daar heb ik geen raam voor nodig ! Zucht, ik kreeg al het gevoel dat het echt misselijk van mij is. Zij vroeg ook of ik tegen de politie kan zeggen dat ik dit niet heb gemeld. Ik vroeg wat stelt u vreemde vragen ? Dat moest omdat de melding zo ook anoniem blijft en ik mocht er met niemand over praten. Ik zei ja dat kan ik wel. Al denk ik dat ik nl. rood word, of iets, maar is dat niet raar ? Ja klopt ik vind het ook crimineel van mij dat ik het meld, maar desnoods zeg ik die vent in het gezicht dat ik het was...... :evil:

Julie4444

luna01 schreef:Zucht, ik kreeg al het gevoel dat het echt misselijk van mij is. Zij vroeg ook of ik tegen de politie kan zeggen dat ik dit niet heb gemeld. Ik vroeg wat stelt u vreemde vragen ? Dat moest omdat de melding zo ook anoniem blijft en ik mocht er met niemand over praten. Ik zei ja dat kan ik wel. Al denk ik dat ik nl. rood word, of iets, maar is dat niet raar ? Ja klopt ik vind het ook crimineel van mij dat ik het meld, maar desnoods zeg ik die vent in het gezicht dat ik het was...... :evil:
Zo'n asociale crimineel melden is niets misselijks aan. Het is je plicht als burger, en plicht aan jezelf omdat hij je huis onleefbaar maakt.

Ga er wel achterna: zorg dat de politie onderzoek doet, komt kijken oid. Als er inderdaad een wietplantage is zal die worden ontruimd, hij worden gearresteerd, en (als het een huurhuis betreft) een nieuwe bewoner gezocht worden.

luna01

Julie4444 schreef:
luna01 schreef:Zucht, ik kreeg al het gevoel dat het echt misselijk van mij is. Zij vroeg ook of ik tegen de politie kan zeggen dat ik dit niet heb gemeld. Ik vroeg wat stelt u vreemde vragen ? Dat moest omdat de melding zo ook anoniem blijft en ik mocht er met niemand over praten. Ik zei ja dat kan ik wel. Al denk ik dat ik nl. rood word, of iets, maar is dat niet raar ? Ja klopt ik vind het ook crimineel van mij dat ik het meld, maar desnoods zeg ik die vent in het gezicht dat ik het was...... :evil:
Zo'n asociale crimineel melden is niets misselijks aan. Het is je plicht als burger, en plicht aan jezelf omdat hij je huis onleefbaar maakt.

Ga er wel achterna: zorg dat de politie onderzoek doet, komt kijken oid. Als er inderdaad een wietplantage is zal die worden ontruimd, hij worden gearresteerd, en (als het een huurhuis betreft) een nieuwe bewoner gezocht worden.
Ben blij met jou reactie, want ik werd aan de telefoon behandeld alsof ik de crimineel ben. Het huis trilt niet meer, maar ik hoor het wel, het is hier nu het ijzig koud, vanavond word het weer loeiheet en gaat de fabriek gewoon weer aan. Vrolijke paasdagen !

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Is er al iemand van de woningbouw wezen kijken? Wellicht kan WBV iets in beweging zetten.

luna01

16again schreef:Is er al iemand van de woningbouw wezen kijken? Wellicht kan WBV iets in beweging zetten.
Hoi 16again, ja ik heb de WB in kennis gesteld, maar die doen ook niets. Alleen woorden zoals ''wij nemen u heel serieus en houden er een oog op''. En die anonieme aangifte ? Ik was die avond heel bang, liep met lood in mijn schoenen, maar hij gaat vrolijk verder. Om de 3 weken is het daar even stil, dat betekent dat de oogst klaar is. Jammer voor dit pand, het is erg mooi gelegen hier. Mag er met niemand over praten...lijkt wel of de politie en de WB samen met hem werken. Ik weet het niet meer.... :?

luna01

Hoorde nu weer iemand naar boven rennen en de herrie begint weer. Ik heb onder stofluis gereageerd, bah. Maar ben idd. vergeten te melden dat ik mij helemaal kapot krab en soms erg duizelig word. Dacht eerder aan al die gifstoffen die gespoten worden en vraag mij af, hoe dat in mijn huis komt incl. die ventilatie....

Vraag mij zoveel af.

Julie4444

luna01 schreef:Hoorde nu weer iemand naar boven rennen en de herrie begint weer. Ik heb onder stofluis gereageerd, bah. Maar ben idd. vergeten te melden dat ik mij helemaal kapot krab en soms erg duizelig word. Dacht eerder aan al die gifstoffen die gespoten worden en vraag mij af, hoe dat in mijn huis komt incl. die ventilatie....

Vraag mij zoveel af.
Ben je al eens persoonlijk naar de WB geweest om te eisen dat ze er iets aan doen? Als het idd zo erg is moeten zij actie ondernemen i.v.m. leefbaarheid en woongenot. Ze moeten actie ondernemen als een bewoner consequent voor zware overlast zorgt. Maak dit hun ook duidelijk.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Het zal niet meevallen als je andere buren nergens last van hebben, maar jij wel omdat je hoog sensitief bent. IDat je helemaal in je hoofd wordt van geluiden die anderen geeneens opvallen.

Van die plafondplaten kan idd stof afdwarrelen, zeker als ze al 40 jaar oud zijn. Normaliter zal het aan de WBV zijn of ze deze willen vervangen, maar als er vochtplekken of andere overlast ontstaat moeten ze dit zeker serieus nemen.

ik heb het nu anoniem gemeld. Die vrouw vroeg of ik iets aan zijn ramen zie. Nee daar heb ik niet op gelet. Ja maar mevrouw wij moeten wel weten of er iets aan de ramen te zien is.
Maar je had toch gezien dat het zolderraam afgeplakt was ? Dat zou idd kunnen wijzen op een wietplantage, evenals de vochtige warmte die je ervaart.
Maar weet je het ook 100% zeker van die wietplantage ? Ruik je een wietlucht ?

En is de WBV eigenlijk al geweest om te komen kijken naar de vochtplekken en heeft de anonieme aangifte al geleid tot een bezoekje ?

luna01

Hoi Julie4444 en langste adem (goede naam),

de woningbouw heeft 4 platen vervangen en toen was het hier rustig. Die rust hield 4 dagen aan en toen begon het weer. Persoonlijk ben ik door tijdelijke beperkingen nog niet bij de WB geweest, maar zal ik na de vlg. stap inrichten. Langste adem, ben bang dat je gelijk hebt en dit heel moeilijk zal worden.

Gisteren avond begon het opeens weer, de buren stappen naar boven, ik denk oh nee. Maar oh ja, de waterleidingen begonnen te piepen, mijn verwarming sloeg op hol, het huis begon te trillen, mijn zenuwen in de armen tot achter in mijn schouders deden echt zeer. Ging snel naar bed met telefoon en ben in slaap getrild. Ben zelf verbaasd. Werd in de ochtend gelijk weer geconfronteerd met dit gezoem en die vibratie en heb de politie gewoon gebeld. Ik heb die agent alles uitgelegd en dat ik helemaal overstuur ben van dat getril en gezoem. Ik kreeg alleen een bevestiging en dat dit geen plantage kan zijn, maar mijn eigen waterleidingen. Die agent liet mij niet uitpraten en ik vroeg hem wie hier nu aan wie een melding maakt. Het werd een woordenwisseling en die agent zei tegen mij ''Mevrouw het lijkt mij beter dat u een bezoekje bij u huisarts maakt''. Ik vroeg hem naar zijn naam, dat me deze opmerking te ver gaat en heb zo beleefd mogelijk een einde aan dit gesprek gemaakt.

Heb mij bij de WB door laten verbinden naar ''overige storingen'' heb het niet over wiet gehad, maar over waterleidingen, trillingen en gezoem in mijn huis en heb mij verder dom gesteld. Hij hoorde het ook, kon zich voorstellen dat ik daar niet van kan slapen, stekkers van de ventilatie en ketel eruit. Zie nu is het over. Het werd iets minder, maar ik hoorde het nog. Ik zei het kan best dat het na die lange tijd nog in mijn oren door klinkt, maar hij ging mee naar beneden, terwijl alle stekkers eruit waren en ik zei hier. Ja hij hoorde het ook, maar lag alsnog aan de ketel.

Nou bel ik morgen de GEAS maar, ''voor de goede orde'', die man heeft het water bij gevuld, ik heb de verwarming intussen helemaal uit, die ventilatie ''herrie'' stekker is eruit en die vibratie gaat alsnog door mijn lichaam en het non stop gezoem. Ik hoor nu weer iemand de trap oplopen en ben als de dood.

De huisarts opzoeken....??

luna01

Ik trouwens ruik geen wiet, maar omdat mijn ventilatiestekker er nu uit is zal dat misschien wel veranderen. Ramen open en er doorheen, meneer is weer thuis en het begint langzaam aan harder te worden. Trillingen en oooh....

luna01

Ging allemaal sneller dan ik dacht. De vlg. dag kwam de GEAS al zonder dat ik had gebeld, ik kreeg telefoon van die agent dat het in behandeling is genomen en zijn excuus over die huisarts. De elektriciteit en alles werd hier opgenomen, moet de stroomkosten dan nog maar afwachten. En kan mij best wel voorstellen dat de een en ander hier hartelijk heeft gelachen qua huisarts. Kan er nu zelf ook wel om lachen, maar die nachtmerrie is voor mij nu afgelopen...

Julie4444

luna01 schreef:Ging allemaal sneller dan ik dacht. De vlg. dag kwam de GEAS al zonder dat ik had gebeld, ik kreeg telefoon van die agent dat het in behandeling is genomen en zijn excuus over die huisarts. De elektriciteit en alles werd hier opgenomen, moet de stroomkosten dan nog maar afwachten. En kan mij best wel voorstellen dat de een en ander hier hartelijk heeft gelachen qua huisarts. Kan er nu zelf ook wel om lachen, maar die nachtmerrie is voor mij nu afgelopen...
Dus er is actie ondernomen tegen de buren?

luna01

Julie4444 schreef:
luna01 schreef:Ging allemaal sneller dan ik dacht. De vlg. dag kwam de GEAS al zonder dat ik had gebeld, ik kreeg telefoon van die agent dat het in behandeling is genomen en zijn excuus over die huisarts. De elektriciteit en alles werd hier opgenomen, moet de stroomkosten dan nog maar afwachten. En kan mij best wel voorstellen dat de een en ander hier hartelijk heeft gelachen qua huisarts. Kan er nu zelf ook wel om lachen, maar die nachtmerrie is voor mij nu afgelopen...
Dus er is actie ondernomen tegen de buren?
Ja morgen ontruiming, ik was gewoon een soort lokvogel met mijn geklaag. Hij zat in nl. al in hechtenis en was vandaag bij mij. Ik kan niet liegen en was gewoon eerlijk tegen hem. Ik begon echt een hekel, een haat, een agressie te krijgen om deze hel, ventilatie bla bla, en ook dat hij helemaal niet meer reageerde. Hoe moet ik nu weten dat hij in hechtenis zit en het gerammel hiernaast gewoon inbrekers waren ? Hij zat al qua plantage vast, mag dit zomaar...voor mijn veiligheid bedoel ik.

luna01

Begrijp dingen niet goed trouwens, ben ik op zich wel blij om, maar wel dat die buurman gebruikt werd door weet ik veel, schulden en die plantage...??

..en ik om die informatie die ik gaf...

Wie had toegang daar, de buurman zegt het niet te weten. Politie, WB niemand was bevoegd om daar binnen te komen....tja...een heel vreemd iets vanuit alle visies...

Gesloten