LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] teruggave service/stook kosten 5 tot 12 maanden later!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
koksvanen

teruggave service/stook kosten 5 tot 12 maanden later!

Ongelezen bericht door koksvanen »

hallo Radar forum.

Ik huur een woning bij woonstad rotterdam normaal zou de teruggave van de service kosten in juli moeten zijn.
Maar omdat de woningstichting met een ander schoonmaak bedrijf in zee is gegaan kunnen (??) ze de nota service kosten niet op tijd klaar hebben...
Dus krijg ik een brief waar in staat dat het december wordt...maar na telefonisch contact met de stichting krijg ik te horen dat ze zelfs wettelijk hier een jaar voor uit kunnen trekken??
Ik denk zelf een aardig bedrag terug te krijgen van het onderdeel stads verwarming en kan het geld natuurlijk goed gebruiken.
Ik vind het echt van de zotte dat dit zomaar kan...ik denk dat dat een aardige rente voor de stichting oplevert.
Als je er van uit gaat dat een hoop mensen te veel betalen en omdat het een standaard bedrag is in de huur kan dit aardig oplopen.
wie heeft hier ook ervaring mee..of ben ik de enige die dit onzin vind!
Bovendien komt dit structureel voor, deze zomer kreeg ik een teruggave van vorig jaar een flink aantal maanden later!!
ik hoor graag jullie reactie

gegroet!

klaas1978

Re: teruggave service/stook kosten 5 tot 12 maanden later!

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Tsja, die paar dubbeltjes rente... Heb je niks belangrijkers om je druk over te maken?

Als ik het goed begrijp is je probleem dat er teveel tijd zit tussen het moment dat je de afrekening krijgt en het moment dat je je geld krijgt. Dan zou je dus evengoed kunnen zeggen dat ze de afrekening te vroeg sturen. Alles is relatief, weet je wel...

Ex-beheerder

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Dit is niet correct, lees maar wat er staat in het BW afdeling 5

Artikel 7:259 BW

1. De betalingsverplichting van de huurder met betrekking tot servicekosten beloopt het bedrag dat door de huurder en verhuurder is overeengekomen of, bij gebreke van overeenstemming, het bedrag dat in overeenstemming is met de voor de berekening daarvan geldende wettelijke voorschriften of met hetgeen als een redelijke vergoeding voor de geleverde zaken en diensten kan worden beschouwd.

2. De verhuurder verstrekt de huurder elk jaar, uiterlijk zes maanden na het verstrijken van een kalenderjaar, een naar de soort uitgesplitstoverzicht van de in dat kalenderjaar in rekening gebrachte servicekosten, met vermelding van de wijze van berekening daarvan. Indien aan de verhuurder kosten in rekening worden gebracht die niet een kalenderjaar betreffen, maar een andere periode van twaalf maanden, die een boekjaar vormt en in het verstreken kalenderjaar eindigt, neemt de verhuurder de kosten over die andere periode in het overzicht van dat verstreken kalenderjaar op.

Ex-beheerder

Zodra het teveel betaalde bedrag bekend is. kunt u deze de eerstvolgende huur aftrekken. Dit heb ik altijd gedaan omdat mijn verhuurder de gewoonte had om de teveel betaalde servicekosten maanden later terug te betalen. Daarop heb ik mijn incasso-machtiging ingetrokken en op deze manier afgehandeld. De debiteurenadministratie stond wel helemaal op zijn kop, maar dat was niet mijn probleem, zolang ik geld tegoed heb van de verhuurder kan ik geen huurachterstand hebben. Punt! Na twee keer toe te passen geen last meer gehad en tegenwoordig krijgen alle huurder het op tijd. Toch heb ik nog steeds geen incasso-machtiging.

koksvanen

Ongelezen bericht door koksvanen »

tja klaas als iedereen zo denkt als jij...grootverdiener denk ik?
bovendien ik denk ongeveer 300 terug te krijgen er wonen 30 gezinnen in de flat ik weet niet of je een beetje kan rekenen maar dat gaat dan om meer dan een paar dubbeltjes!
je mag dat bedrag in ieder geval altijd naar mij overmaken...!
kijk de post van ex beheerder daar heb ik iets aan dank hiervoor!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

bovendien ik denk ongeveer 300 terug te krijgen er wonen 30 gezinnen in de flat ik weet niet of je een beetje kan rekenen maar dat gaat dan om meer dan een paar dubbeltjes!
je mag dat bedrag in ieder geval altijd naar mij overmaken...!
Zelfs dan valt t nog tegen, 300 x 30 = 9000 Euro.
Laten we eens een rente pakken 2,5% (en dan zit je al hoog).
Dan praten we over 225 Euro, na een JAAR, dus voor de rente doen ze t niet.

Ex-beheerder

Ja en dan 1000 keer bij een woningbezit van 30.000 = 225.000 euro.

Gesloten