Beste,
Al ruim 6,5 jaar huur ik een verdieping van de gemeente op de 1e etage. Het is een oud herenhuis (2 onder 1 kap). Keuken toilet en douche moet gedeeld worden. Al die jaren hebben er mensen beneden gewoond. Nu staat het leeg en heb ik aangegeven dat ik het gehele huis wel graag zou willen huren. Dat kon maar dan wel volgens een andere constructie. Op het moment betaal ik een all in prijs en dan zou het gescheiden worden en moet ik zelf zorgdragen voor de energiekosten.
Nu is het probleem dat het huis eigenlijk in een slechte staat verkeerd, voorbeelden: Douchen achter een houten schot, plamuur valt om je oren in de gemeenschappelijke ruimtes, slechte keuken, slecht toilet. tocht verschrikkelijk, enkel glas etc. Zij komen relatief gezien wel met een lage huurprijs, maar doordat het huis in een slechte staat verkeerd zullen naar mijn idee de energiekosten uit de pan reizen. Naar navraag hiernaar bij de gemeente wisten zij in eerste instantie niet hoeveel er betaald word aan energiekosten. Na veel touwgetrek geven zij nu een bedrag wat ik ongeveer kwijt zal zijn aan energiekosten. Alleen is dit absoluut niet reeël. Naar inschatting van mensen in mijn kennisenkring ben ik minimaal het 3 voudige kwijt. Dus ik moet nu een beslissing maken op bassis van niet reeële informatie. Daarbij huren mijn buren die er net een jaar zitten maar huren via een vastgoedbeheer bedrijf (gemeente is wel de eigenaar maar heeft het uitbesteedt) een schijntje voor het gehele huis.
Ik krijg een hele nare smaak in mijn mond van dit verhaal. Maar ik zou graag een mening/advies willen van jullie.
BVD.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Touwtrekken met gemeente, huurprijs energiekosten, etc
-
Re: Touwtrekken met gemeente, huurprijs energiekosten, etc
Beste Pick ......
ondanks alle gebreken wel met plezier in dat huis woond en dat u zich
in een positie bevind waarin (bijna?) verdubbeling van de maandelijkse
kosten (qua huur e.d.) geen probleem zijn ???
In dat geval kan KOPEN niet alleen een reeele
maar ook nog eens een "winstgevende" optie zijn .
Daar ik het risico loop een heel lang verhaal te gaan vertellen
dat voor u totaal niet relevant is
wacht ik even uw reactie af ......
>cybertomaat<
Al ruim 6,5 jaar huur ik een verdieping van de gemeente op de 1e etage. Het is een oud herenhuis (2 onder 1 kap). Keuken toilet en douche moet gedeeld worden.Nu staat het leeg en heb ik aangegeven dat ik het gehele huis wel graag zou willen huren.
Mag uit deze (hier en daar ingekorte) quotes concluderen dat u dusNu is het probleem dat het huis eigenlijk in een slechte staat verkeerd, voorbeelden: Douchen achter een houten schot, plamuur valt om je oren in de gemeenschappelijke ruimtes, slechte keuken, slecht toilet. tocht verschrikkelijk, enkel glas etc. Zij komen relatief gezien wel met een lage huurprijs, maar doordat het huis in een slechte staat verkeerd zullen de energiekosten uit de pan reizen.
ondanks alle gebreken wel met plezier in dat huis woond en dat u zich
in een positie bevind waarin (bijna?) verdubbeling van de maandelijkse
kosten (qua huur e.d.) geen probleem zijn ???
In dat geval kan KOPEN niet alleen een reeele
maar ook nog eens een "winstgevende" optie zijn .
Daar ik het risico loop een heel lang verhaal te gaan vertellen
dat voor u totaal niet relevant is
wacht ik even uw reactie af ......
>cybertomaat<
Momenteel zijn de gesprekken weer geopend. Dus even afwachten wat hier uitkomt.
-
Hou me op de hoogte ......
>een liefhebber van oude huizen<
>een liefhebber van oude huizen<