LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussentijds opzeggen tijdelijk huurcontract.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
josh1991

Tussentijds opzeggen tijdelijk huurcontract.

Ongelezen bericht door josh1991 »

Hallo allemaal,

Ik huur met mijn vriendin een kamer, die wij ook samen bewonen. Door omstandigheden hebben wij niet meer de mogelijkheid om de huur nog te kunnen betalen. Wij hebben in juli 2012 een jaarcontract afgesloten en zouden hier dus tot juli 2013 aan vast zitten.

Nu redden wij het beiden echt niet om de huur nog te betalen en willen daarom graag ons huurcontract beeindigen. De huurbaas gaat hier echter niet mee akkoord.. Kunnen wij hier nu nog iets mee beginnen? Ik heb al gelezen dat tussentijds beeindiging van het huurcontract contractbreuk zou zijn en zij hiermee een dikke schadevergoeding kunnen en zullen eisen + alle overige maanden huur. Nu is blijven wonen dus geen optie gezien we beide het geld niet hebben, en lijkt verhuizen ook niet mogelijk zonder duizenden euro's schuld te hebben (die wij al helemaal nooit zullen kunnen betalen). Heeft iemand een idee hoe wij dit nog op kunnen lossen?

dhc

Re: Tussentijds opzeggen tijdelijk huurcontract.

Ongelezen bericht door dhc »

Contract is contract en daar dien je je aan te houden. Er is geen enkele mogelijkheid dit voortijdig op te zeggen, er is geen oplossing voor je probleem.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Probeer eens via het juridisch loket advies te vragen, want inderdaad is het contractbreuk.

josh1991

dhc schreef:Contract is contract en daar dien je je aan te houden. Er is geen enkele mogelijkheid dit voortijdig op te zeggen, er is geen oplossing voor je probleem.
Dus dit houdt in dat wij letterlijk geen poot hebben om op te staan? Op internet las ik een probleem dat overeen kwam met het onze, hierbij werd geadviseerd een andere huurder te vinden die bereid is om het huurcontract over te nemen en de huurbaas hiermee akkoord diende te gaan tenzij de huisbaas een geldige reden had om de nieuwe huurder te weigeren. Heeft iemand een idee of dit advies klopt?
ciske schreef:Probeer eens via het juridisch loket advies te vragen, want inderdaad is het contractbreuk.
Bedankt voor het advies! Zal het daar morgen even navragen.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Dat heb ik nog nooit gehoord! Een jaarcontract voor het huren van een kamer? Bestaat dat echt?

josh1991

weetnietveel schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord! Een jaarcontract voor het huren van een kamer? Bestaat dat echt?
Ja dit bestaat echt.. De meeste bieden je een contract voor onbepaalde tijd, maar er zijn er genoeg die je alleen een jaarcontract willen aanbieden..

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

http://www.juridischloket.nl
Heb zojuist bovenstaande verwijzing doorgespit, maar zie niet zo één, twee, drie een oplossing voor exact jullie omstandigheden. Wel alle mogelijkheden voor de verhuurder maar er zo, zonder meer vanaf komen, ben ik bang dat dit het niet gaat worden. Tenzij je zelf nog wat punten in kunt vullen bij zoeken op die site .Denk dat jullie toch ergens de pegulanten bijeen moeten zien te schrapen. Natuurlijk, als je al een andere huurder zou kunnen vinden, dan nog kan de huisbaas zeggen: nee. Wens jullie wel succes.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

josh1991 schreef:
weetnietveel schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord! Een jaarcontract voor het huren van een kamer? Bestaat dat echt?
Ja dit bestaat echt.. De meeste bieden je een contract voor onbepaalde tijd, maar er zijn er genoeg die je alleen een jaarcontract willen aanbieden..
Er is ook wel een reden voor: om te voorkomen dat huurders iedere keer na een paar weken of maanden de kamer weer verlaten, zodat de verhuurder weer op zoek kan naar een volgende kandidaat. Dat zoeken kost hem geld, plus dat de kamer misschien een aantal dagen/weken leeg staat, wat hem ook geld kost.

Dus zo vreemd is een contract voor minimaal een jaar ook weer niet (waar je nu dus proefondervindelijk achter komt).

ciske

zodat de verhuurder weer op zoek kan naar een volgende kandidaat
Die zijn zo gevonden WA, kamers komen ze te kort. :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan zijn. Maar zou jij er zin in hebben om regelmatig actie te ondernemen om een huurder te vinden, de kamer te inspecteren samen met de vertrekkende huurder (met de bijbehorende discussie over de oplevering), contract te tekenen, te inspecteren met de nieuwe huurder (met opnieuw gezeik over de staat van de kamer), enzovoorts? Er gaat gewoon een hoop tijd in zitten, en als je weet hoe sommigen kunnen zeuren...

Hier in de flat ook een stel, komen hier boven wonen, hebben me ruim een jaar aan de kop zitten zieken dat ze met me willen ruilen omdat ik een tuin heb, en iedere keer nee, nee, nee, en maar doorgaan... of ooit een stel, toen ik een andere woning verliet, zoals ik het achterliet was voor de woningbouw akkoord, maar hun wilden dat ik nog even alles op mijn kosten ging zitten behangen, en nog een paar van dat soort grappen... Toen ik daarmee niet akkoord ging kwamen ze met beide ouderparen en een broer nog even aankakken om de boel te bekijken... (heb ze uiteraard niet binnengelaten, daar was geen enkele reden voor of recht toe, ze hadden het één keer gezien, en dat was voldoende).

Ik bedoel maar, er zitten er tussen, als je een kamer eenmaal verhuurd hebt, kan ik me voorstellen dat een verhuurder voorlopig even geen gezeik meer wil horen.

ciske

Snap je punt WA , maar een kamer verhuren is niet echt moeilijk ...wachtlijst is gigantisch.
En bij dit krijg ik niet de indruk dat het iemand is die mee wilt werken.

Dat jij je huisje niet ruilt met je bovenburen lijkt mij normaal :wink:

Gesloten