LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twee weken geen badkamer en nu?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hoplalala

Twee weken geen badkamer en nu?

Ongelezen bericht door Hoplalala »

Sinds 8 jaar huur ik een woning van de woningbouw waar ik woon met mijn 3 kinderen. Er is al die jaren een probleem met de afvoer in de badkamer. Meerdere malen is er een ontstoppingsbedrijf geweest. Na het vervangen van het bad werd dit erger. Op een gegeven moment ben ik het gaan accepteren en was ik wel klaar met het thuis blijven voor loodgieters zonder resultaat. Dan maar geen bruikbare wasbak in de badkamer.

Het begon te stinken en ook het bad met douche er in liep niet meer goed door. Dit was september dat ik weer ging bellen. Ook mijn buren klaagde over lekkage. Arme mensen die hebben het al zwaar met een gezin boven hun. Ik wil ze geen overlast bezorgen. Er kam een loodgieter maar die kwam niet voor de lekkage. Die zat onder het bad en hij kwam voor de wasbak. Maar die moest door een ander bedrijf ontstopt worden. Daarna kwam een loodgieter voor de lekkage maar die ging weer weg omdat hij niet bij de buren kon kijken. Er kwam een ontstopper, die ging er met een veer in en stuite op beton. Kon niet verder. Ook was de afvoer gescheurd en moest er een nieuwe afvoer in. Er kwam een ander mannetje die zei dat de leiding van lood doorboord was door die veer en dat hij daar eerst een opdracht voor moest krijgen om het open te mogen breken. Er kwam er nog 1 die 20 cm weg brak, stukje afvoer verving en daarna concludeerde dat de leiding verstopt zat. En zo kwamen er nog een paar en werd het december. De opzichter zou nu mee komen met de volgende loodgieter. Die opzichter kwam niet. Loodgieter wel en zei dat de hele badkamer er uit moest. Alle leidingen vervangen. Camera inspectie had uitgewezen dat dit niet te redden viel. Er zou iemand komen om de kitrand die open stond rond het bad te kitten. Dit zou de lekkage bij de buren geven. Hij brak de wand van het bad een stukje open en zag daar een laag water van 2 cm staan. ( mogelijk was deze volgorde anders ik ben het kwijt na al die mensen)

Er kwam een akkoord voor gehele renovatie. De badrand werd gekit met een grijze kitlaag op de witte tegels met een prachtige golve de beweging er in en zo'n 1,5 cm dik. Het luik dat geslagen was in de badwand bleef open. Het water bleef komen. En lag precies onder het syfon. Het bleef stil daarna. Opnieiw gebeld na de feestdagen. In het systeem stond alles als afgerond. Woningbouw gebeld. Stond als afgerond maar gingen er achter aan. Er kwam iemand om de badkamer op te meten en het werd weer stil.

Opniew gebeld. Sorry het is erg druk. Ik zal even navragen hoe ver het staat en dan wordt er contact met u opgenomen. Ik schaam me gewoon als ik die vriendelijke telefonistes aan de lijn krijg die ook met de handen in hun haar zitten en hun best doen, om te vragen hoe of wat. Maar vandaag eind februari, het verlossende telefoonte. Over 2 weken komen ze de badkamer er uit breken. Dit zal 10 werkdagen duren. Dus 14 dagen. De badkamer kan dan niet gebruikt worden. En nu?

Als ik alleen was dan zou ik gewoon elke dag gaan sporten en daar douchen. Zou best eens goed voor me zijn. Mijn toilet is gelukkig gescheiden van de badkamer. Ik ben alleen niet alleen. Ik heb 3 kinderen waarvan er 1 een chronisch darm probleem heeft waardoor hij dagelijks ongelukjes heeft en soms wel meerdere op 1 dag. Dat is niet altijd met een washandje en een emmertje warm te verschonen. (Denk aan diaree aanvallen tot in je sokken)Hij heeft er al zo veel moeite mee op zijn leeftijd en wekelijks voor in het ziekenhuis. Mijn andere zoon plast in bed. (Ja genoeg wasjes te draaien hier) hij kan zich onmogelijk schoon maken bij de wasbak in de keuken. We hebben het hier over een getraumatiseerde puber die angstdromen heeft en sochtends enorm baalt als er weer een penetrante urinelucht hangt. Hij wordt er niet wakker van.

Nu ben ik een groot fan van kamperen en daar is ook niet altijd een douche geweest maar wel een meertje wat al hielp. Maar 2 weken geen badkamer..... hoe moet ik dit in hemelsnaam doen? Kan ik iets verwachten van de woningbouw zelf? En zo ja wat dan? Ik durf ze amper nog te bellen. Of heeft iemand creative tips om toch nog fris die 2 weken door te komen zonder badkamer?

Lowieze

Re: Twee weken geen badkamer en nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wij hebben jaren geleden ook een renovatie van de badkamer gehad, wij gingen bij de buren douchen en draaiden daar een was. Later, toen de buren aan de beurt waren, ging het andersom.
Maar ik begrijp dat dat met uw kinderen niet handig is.
Misschien is dit een oplossing? https://www.huureendouche.com/vraag-en- ... jke-douche
Wellicht wil de woningbouw daar nog wat aan mee betalen?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Een heel verhaal, maar eigenlijk is het maar 1 punt waar het feitelijk om gaat:
Hoplalala schreef:
28 feb 2020 01:34
Over 2 weken komen ze de badkamer er uit breken. Dit zal 10 werkdagen duren. Dus 14 dagen. De badkamer kan dan niet gebruikt worden. En nu?
Daarnaast lees ik in uw verhaal nog iets.
Hoplalala schreef:
Op een gegeven moment ben ik het gaan accepteren
Hoplalala schreef:
Arme mensen die hebben het al zwaar met een gezin boven hun. Ik wil ze geen overlast bezorgen.
Hoplalala schreef:
Ik schaam me gewoon als ik die vriendelijke telefonistes aan de lijn krijg die ook met de handen in hun haar zitten en hun best doen
Hoplalala schreef:
Ik durf ze amper nog te bellen.
Even voor de duidelijkheid. U veroorzaakt dit probleem niet. U betaalt huur voor een woning, dit is inclusief werkende badkamer. helemaal met 3 kinderen, ongeacht welke problemen er verder ook nog spelene. U heeft gewoon recht op een werkende badkamer, u heeft volgensmij genoeg geduld gehad. Ik ben van mening dat de woningbouw iets voor u moet regelen, een tijdelijke voorziening, tijdelijk onderdak elders of wat dan ook, maar naar mijn mening kunnen ze u niet 2 weken zonder badkamer laten zitten. Maar zo lang u niet met de vuist op tafel slaat zullen ze met u blijven sollen, want ja, u voelt zich schuldig omdat u om hulp vraagt.

Hoplalala

Het probleem is opgelost! Na toch nog maar een keer bellen, vriendelijk vragen naar een mogelijke oplossing als bijvoorbeeld een nooddouche of douche woning (leegstaande woning in de buurt) (las ik op internet) vond de woningbouw dit geen passende oplossing. Ik stelde daarna voor om dan een maand geen huur te betalen en een huisje op het vakantiepark hier achter te huren. De rest zou ik dan zelf wel bijleggen. Blijkbaar hadden ze contracten met dit vakantie park en mogen wij nu gedurende de renovatie daar op hun kosten verblijven. Ze vonden dat het nu wel genoeg gedoe was geweest. Mocht het onverhoopt uitlopen is dat ook geen probleem meer. Ik ben er helemaal stil van.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Hoplalala schreef:
28 feb 2020 15:49
Ik stelde daarna voor om dan een maand geen huur te betalen en een huisje op het vakantiepark hier achter te huren. De rest zou ik dan zelf wel bijleggen.
poeh, ik hoop niet dat u ooit moet onderhandelen over serieuze bedragen.

Mooi dat het is opgelost, dat is goed om te horen.

Hoplalala

Ik denk inderdaad dat er gezien hun handelen vandaag een grotere claim uit de weg werd gegaan. Maar dat zal vast een lang en stressvol proces zijn geweest en daar ben ik op korte termijn niet mee geholpen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Fijn voor u dat er een goede oplossing is.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi dat u nu een goede oplossing krijgt, zonder nog meer stress. Ik hoop dat u veel plezier gaat hebben van uw nieuwe badkamer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou inderdaad kunnen dat je in aanmerking kunt komen voor een behoorlijke huurverlaging over een langere periode. Of ze dat nu 'afgekocht' hebben weet ik niet. Je bent er in ieder geval mee geholpen, en daar gaat het voor het moment om, niet waar?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Een heel fijne oplossing voor uw gezin.
Geniet er maar lekker van en straks een nieuwe badkamer in uw eigen huis 🎈🛀

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Fijn dat de wbv meedenkt na alle ellende.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
28 feb 2020 17:41
Ik lees uit uw verhaal wel dat de woningbouw er alles aangedaan heeft om de boel in orde te maken en zich niet afzijdig heeft gehouden door helemaal niets te doen. U heeft in plaats van boos te worden actief meegedacht en dat heeft resultaat gehad als meer mensen dat zouden doen werden geschillen eerder opgelost.
Helemaal eens. Het bewijst weer eens dat een constructief gesprek vaak de beste oplossing is.

jhogaarts

Ongelezen bericht door jhogaarts »

En dan gelijk dat bad eruit en een mooie inloop douche.

gewicht

Ongelezen bericht door gewicht »

Inderdaad, een inloopdouche wordt dagelijks gebruikt en een bad veel minder , zeker nu met alle energie en waterkosten.

Gesloten