LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitgeschreven bij woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Sneez

Uitgeschreven bij woningstichting

Ongelezen bericht door Sneez »

Ik ben na drie jaar uitgeschreven bij woningstichting, en waarom, omdat ik drie jaar ingeschreven sta. Dat schijnt de maximale termijn te zijn. Je kunt je dan weer opnieuw inschrijven (+ weer 30 euro inschrijfkosten) en dan sta je weer lekker helemaal onderaan de lijst!!!!! Kan dat zomaar??

Heb het nagekeken op de website, daar staat het nu in de voorwaarden, maar drie jaar geleden was hier volgens mij nog geen sprake van. Sowieso vindt ik dit een bizarre regeling. Als ik reageerde op woningen werd ik de laatste tijd altijd 5e of 6e, want ik bén actief op zoek, nu moet ik weer helemaal onderaan beginnen, dat mag toch niet kunnen.

Ik wordt hier in ieder geval erg verdrietig van. Weet iemand of dit uberhaupt mag/kan en wat ik hieraan kan doen.

Bob Schurkjens

Re: Uitgeschreven bij woningstichting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vertel er eerst eens wat meer over. Waar/welke woningstichting?

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Je bent niet uitgeschreven omdat er een nieuw verlenging gsysteem is begonnen, en dat je de brief niet heb gekregen of bent vergeten te betalen?
Hierdoor kan de inschrijving ook voor worden geblokkeerd.
( svnk.nl)
Blokkade na drie keer
Als u niets laat horen of zonder afbericht niet komt opdagen bij een (groeps)bezichtiging, dan loopt u het risico te worden geblokkeerd. Als u drie keer niets laat horen, dan blokkeren wij uw inschrijving.

Sneez

Het gaat om de woningstichting Stadlander in West-Brabant, Stadlander is ontstaan uit een fusie vorig jaar volgens mij. Zij bieden de huurhuizen aan via zuidwestwonen.nl.

Ik heb netjes ieder jaar betaald. Op de website bij veel gestelde vragen staat:
•Waarom kan ik maximaal drie jaar ingeschreven staan?
Antwoord:
Uit ervaring weten wij dat ons woningaanbod groot en divers genoeg is om actieve woningzoekenden binnen drie jaar aan een (andere) woning te helpen.

Toch zijn ze daar in mijn geval niet in geslaagd en mag ik dus opnieuw beginnen.
Ik vind het een belachelijke regeling.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Uit ervaring weten wij dat ons woningaanbod groot en divers genoeg is om actieve woningzoekenden binnen drie jaar aan een (andere) woning te helpen.
Je kan dit misschien gebruiken door terug te melden op welke woningen je hebt gereageerd, en waarom je die allemaal niet hebt gekregen.

Dan kun je uit eigen ervaring weergven dat het woningaanbod toch niet groot en divers genoeg is om iedereen binnen 3 jaar te helpen

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Okay, ik denk dat het om deze regel gaat waarom je bent uitgeschreven,

4.Na drie jaar vervalt automatisch uw inschrijving. Als u in de voorgaande drie jaren opties heeft genomen, blijven deze wel geldig. De opties moeten echter wel ouder zijn dan één maand

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben voor de grap eens gaan kijken naar de pagina met de verantwoording. Kijk maar eens, dan zie je dat die drie jaar echt niet te kort is.

http://www.zuidwestwonen.nl/woningaanbo ... twoording/

Sneez

witte angora schreef:Ik ben voor de grap eens gaan kijken naar de pagina met de verantwoording. Kijk maar eens, dan zie je dat die drie jaar echt niet te kort is.

http://www.zuidwestwonen.nl/woningaanbo ... twoording/
Als je overal wilt wonen geen probleem, helaas zijn er hier in de omgeving ook heel veel buurten waar ik niet alleen wil wonen. En de woningstichting hier heeft ontzettend veel aanbod 'dure' huurhuizen. Dan kan ik beter gaan kopen.

Ik zal in ieder geval nog eens nakijken hoe het met de opties zit.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alle 31 eensgezinswoningen van deze woningstichtingen zijn alleen te koop, niet te huur. :?: Lekker sociaal!

En als je niet héél snel en binnen 3 jaar iets huurt of koopt, word je van de lijst getrapt. Kan dat in Nederland?

Gesloten