LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitsluitingsclausule bij rechtsbijstandsverzekeringen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Temanoftheworld

Re: Uitsluitingsclausule bij rechtsbijstandsverzekeringen

Ongelezen bericht door Temanoftheworld »

Ga eens een cursus begrijpend lezen volgen voordat je reageert. Ik laat het hierbij

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Temanoftheworld schreef: De klacht moet nog behandeld worden door de Huurcommissie
Dus daar is het wachten dan nog even op.
Temanoftheworld schreef:De woning is al dertig jaar oud en vertoont zodanige gebreken dat de buiten en balkondeur vervangen moeten worden.
Beide deuren zij door weersinvloeden krom getrokken en lek geworden. Met name de buitendeur vertoont naar mijn oordeel ernstige  gebreken. Als het regent en stormachtig weer is, dan slaat de regen door het raampje en de buitendeur heen. Er zit een ronde raam in de deur. Door de lekkage zijn de twee deuren behoorlijk beschadigd waardoor er schimmel op gekomen is
Duidelijk! Door binnendringende regen gaan deuren bladderen en komt er schimmel op. Dit gebeurt ook bv bij douchedeuren.
Ondergetekende heeft deze klachten in december aan de directeur, Vastgoed gemeld. Volgens hem kon na raadpleging met een van zijn opzichters het probleem opgelost worden door voor de zoveelste keer iets aan de deuren te schaven en dat er nieuwe tochtstrippen aangebracht zou worden, maar dat moest ik wel zelf betalen. Met dat voorstel ben ik niet natuurlijk akkoord gegaan.
Na 30 jaar wil een WBV niet teveel investeren. Worden ze misschien binnen afzienbare tijd gesloopt?
Heeft u hierover een persoonlijk gesprek gehad? Weet u waarom ze dit categorisch weigeren?
Vervolgens heb ik de deze directeur opnieuw de gelegenheid gegeven om de klachten naar mijn tevredenheid op te lossen.
Het antwoord kon ik wel raden. Zij bleven bij het voorstel van schaven aan de deuren en het op mijn kosten aanbrengen van tochtstrippen
Hoe heeft u dit gecommuniceerd met deze directeur?
Schriftelijk met een termijn daarin gesteld bv?
Wat zou u willen? Nieuwe opdekdeuren?
Hoe is het bij de buren gesteld?
Omdat de verhuurder dwars blijft liggen, heb ik de Huurcommissie ingeschakeld en heb daarnaast de verhuurder een dwangmiddel opgelegd ingaande op 24 december door de huur deels in te houden voor de duur dat de klachten niet zijn verholpen en dat het geschil is behandeld door de Huurcommissie.
Heeft u dit volgens de regels schriftelijk aangekondigd?

Staat er iets in uw huurcontract vwb herstel /onderhoud binnenshuis?

Vwb het uitsluiten: uw heeft een lopend geschil en dit kan niet worden verzekerd. ( zie ook de andere reacties)

Temanoftheworld

Ongelezen bericht door Temanoftheworld »

Beste Moederslink,

Eindelijk iemand die mijn vraag goed gelezen heeft.

Antwoordgevend op uw vragen het volgende.

1. Ik heb de directeur van de afdeling vastgoed tot twee keer aan toe schriftelijk benaderd over de klachten in de woning. Hij heeft mijn brieven voor beantwoording overgedragen aan een ondergeschikte die niet eens op deze afdeling werkt.

2. Ik heb de richtlijn van 6 weken overgenomen die de Huurcommissie hanteert. Deze termijn biedt voldoende speelruimte aan de verhuurder om met een gewenste oplossing te komen. Dat is dus niet gebeurt.

3. in principe gaat mijn voorkeur uit naar twee nieuwe deuren, maar ik sta open voor een andere oplossing als die er is.

4. De woningen staan niet op de lijst voor sloop of verkoop.

5. De verhuurder voert al jarenlang bezuinigingen op klein en groot onderhoud. In september 2015 hebben de woningen een kleine schilderbeurt gehad. Ook wel wel kleinschalig onderhoudt genoemd. Je wilt niet zin hoe de woningen na de schilderbeurt eruit ziet.

6. In het huurcontract uit 1988 staat de de verhuurder en huurder een onderhoudsplicht hebben. Dat wil zeggen dat alle kleine voorkomende gebreken in de woning voor rekening komen van de huurder. In het geval van de twee deuren moet de verhuurder ervoor zorgen dat die goed afsluiten. Dat doe je dus niet door 10 keer aan de deuren te gaan schaven.

Mocht je nog vragen hebben, dan verneem ik dat graag van je.

Mvg,

Karel ( Themanoftheworld)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@Karel,
het is mij duidelijk en ik denk dat u correct heeft gehandeld.
Zo te lezen zijn deze deuren nu echt aan vervanging toe en dat is aan de wbv , hoewel zij hier ( uiteraard ) onderuit proberen te komen. :evil:
Ik weet niet goed wat er verder nog toe te voegen valt.
U zou nog 1x alles op papier kunnen zetten, met begeleidende foto.s , en om een persoonlijk onderhoud kunnen vragen met iemand die ter zake bevoegd en kundig is .
Mogelijk een compromis kunnen sluiten ( en dat is m.i niet weer aan deze deuren schaven , maar een deel zelf betalen? )
Dat betekent dat als u hieruit vertrekt dat u uw eigen deur mee kunt nemen en de oude gebladderde deur weer kunt terughangen :D .
En ondertussen het advies vd huurcommissie afwachten.
Ik wens u succes en laat het hier verder bij.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele offtopic-berichten verwijderd.

Willemzelf

Ongelezen bericht door Willemzelf »

De beroeps en amateurjuristen geven antwoorden die nergens op slaan.
Vraagsteller vertelt toch overduidelijk dat een deskundige van de Huurcommissie
heeft vastgesteld dat er met de deur niets mis is .
Dan staat de beslissing van de Huurcommissie nu al vast.
En van een rechter.
En van de huisbaas.
Inhouden huur is een slecht advies.
Dat verlies je bij de rechter.
Want de huisbaas zal daar het rapport van de Huurcommissie deskundige presenteren.
Tik maar in bij Google : inhouden huur bij gebreken.
En kan de huisbaas bovendien ontbinding van het huurcontract wensen.

En de rechtsbijstandverzekering heeft groot gelijk dat ze zich niet mengen in een al lopende zaak.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Willemzelf schreef:De beroeps en amateurjuristen geven antwoorden die nergens op slaan.
Vraagsteller vertelt toch overduidelijk dat een deskundige van de Huurcommissie
heeft vastgesteld dat er met de deur niets mis is .
Dan staat de beslissing van de Huurcommissie nu al vast.
En van een rechter.
En van de huisbaas.
Inhouden huur is een slecht advies.
Dat verlies je bij de rechter.
Want de huisbaas zal daar het rapport van de Huurcommissie deskundige presenteren.
Tik maar in bij Google : inhouden huur bij gebreken.
En kan de huisbaas bovendien ontbinding van het huurcontract wensen.

En de rechtsbijstandverzekering heeft groot gelijk dat ze zich niet mengen in een al lopende zaak.
De beslissing van de huurcommissie staat nog niet vast! Er komt nog een zitting. Vraagsteller kan daarbij bijv. een rapport van een eigen deskundige overleggen, foto's laten zien, zaken verduidelijken enz. En wellicht komt er eerst nog een andere inspecteur kijken n.a.v. de klacht van vraagsteller.
Jammer dat u ook verder zulke ongefundeerde dingen roept. Het enige dat klopt is dat de rechtsbijstandverzekering deze zaak niet dekt.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 22 mar 2016 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Temanoftheworld schreef: 5. De verhuurder voert al jarenlang bezuinigingen op klein en groot onderhoud. In september 2015 hebben de woningen een kleine schilderbeurt gehad. Ook wel wel kleinschalig onderhoudt genoemd. Je wilt niet zin hoe de woningen na de schilderbeurt eruit ziet.
Ik heb de deuren niet gezien, kan er dus ook niks over zeggen. Dat doet de huurcommissie wel. Over de bovenstaande quote wil ik zeggen: probeer zoveel mogelijk bij relevante zaken te blijven. Het schilderwerk dat in opdracht van WBV's wordt gedaan ziet er inderdaad niet meer uit. Hier ook niet. Het hoeft allemaal niet meer zo superstrak, als het hout maar beschermt is en er een bepaalde glans is, dan is het wel goed. De wbv schakelt de goedkoopste schilder in, als dat betekent dat er hier en daar zakkers en druipers in de verf zitten, of dat er verfspetters op de stoep of op de muren zitten, dan wordt dat met alle plezier geaccepteerd.

Dus ik denk eigenlijk dat je dit punt beter niet kunt benoemen, een paar zakkers en/of druipers meer of minder is niet relevant voor jouw vocht en schimmelprobleem. Het zou zomaar de indruk kunnen wekken dat je klaagt om het klagen, en dat helpt je niet verder.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Willemzelf schreef:De beroeps en amateurjuristen geven antwoorden die nergens op slaan.
Gezien de inhoud van je reactie hoor jij in ieder geval niet bij die eerste groep... maar je antwoord hoort wel in de categorie die je zelf benoemt. Je stelling slaat namelijk nergens op. Eén deskundige die iets roept en de zaak is bij jou al beklonken? Dan weet je echt niet hoe het werkt...
Willemzelf schreef:En kan de huisbaas bovendien ontbinding van het huurcontract wensen.
Wensen wel, krijgen niet. Een redelijke inhouding die op de juiste manier tot stand is gekomen, zal nooit en te nimmer leiden tot ontbinding van een huurcontract.

rattaplan

Ongelezen bericht door rattaplan »

haal op marktplaats ff een andere deur voor een paar tientjes en zet de sloten ff over en klaar. Desnoods een nieuwe voor paar honderd euro (300-400 euro) een nieuwe. Ben je sneller klaar dan het gezeik dat je nu hebt.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

haal op marktplaats ff een andere deur voor een paar tientjes en zet de sloten ff over en klaar. Desnoods een nieuwe voor paar honderd euro (300-400 euro) een nieuwe. Ben je sneller klaar dan het gezeik dat je nu hebt.
TS vind een paar tochtstrips voor eigen rekening al teveel.

Gesloten