LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] urgentieverklaring

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Gast

urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Gast »

Goedemorgen, noodgedwongen moet ik mijn woning met 3 kids verlaten omdat de woningbouwver. geen vaste trap wil plaatsen.
Terwijl daar wel de mogelijkheid toe is.
Ik kan een urgentie verklaring krijgen die 6 maanden geldig, hier moet ik 75 euro voor betalen en pas dan word de procedure voor de urgentie opgestart, positief is helft van je geld terug negatief is domme pech!
ik kan met de kids van die 75 euro 2 weken eten en leef van een uitkering.
men kan mij niet garanderen dat ik binnen die tijd een woning heb en zou dan weer moeten betalen. Voel mij eigenlijk erg voor het blok gezet en op kosten gejaagd want ik wil hier niet weg, moet weg, dus verhuizen, dubbele huur, verhuiskosten enz. enz. ipv 75 euro kost het me eerder zo'n 1500 euro, en bovendien kan ik er toch niks aan doen dat ik urgent ben? Voor mij lijkt het een vorm van omkopen. Mag een woningbouwver. nog voor dat ze de procedure nog maar willen bekijken eisen dat je daar 75 euro voor neertelt? U kunt contact met mij opnemen. [email protected] Vriendelijke griet, Hilly Wouda. Hoop snel iets van u te horen.

Gast

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Gast »

voor zover ik weet gaat het zo met een urgentie: u krijgt 6 maanden de tijd om op woningen te reageren (moet genoeg zijn, denk ik), omdat u een urgentie heeft is de kans zeer groot dat u een van die woningen krijgt. Heeft u echter na die 6 maanden nog geen passende woning, dan wordt u een passende woning aangeboden door de woningbouw (ik weet niet zeker of dat 1 of 2 woningaanbiedingen zijn). En als u deze woning weigert, tja dan vervalt uw urgentieverklaring. U heeft dus zeker een woning na die 6 maanden, want u krijgt zelf de kans om te reageren en als u niet ingaat op de aanbieding van de woningbouw heeft u pech en bent u misschien te kieskeurig.......

Gast

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Gast »

he hallo,
uregentie krijg je niet zomaar.
heb pas een gesprek gehad.
je moet eerst informatie papieren halen bij de urgentie comissie.
die moet je maar eens goed doorlezen.
als er echt spraken is van last of ander dingen.
dan pas zullen ze het toekennen.
maar mijn advies hier op is moet je weg om die trap?
ik zou maar eerst goed informeren als ik jouw was
anders zonden van geld

Mik9

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Mik9 »

In dit land is de wachtlijst voor een huurwoning 8 jaar.
Urgentie?? Ooh, U ademt? Nou dan bent u niet urgent, goedenmiddag!

Huurder

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Huurder »

Goedemorgen, noodgedwongen moet ik mijn woning met 3 kids verlaten omdat de woningbouwver. geen vaste trap wil plaatsen.
Ik zie het verband niet tussen noodgedwongen en het niet plaatsen van een vaste trap.
Heb je nu geen vaste trap in huis en moet je met een vlizo trap naar boven?
En wat is de meerwaarde van die vaste trap?

Zeg het maar...

oregano

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door oregano »

spijt me wel, maar is het niet schandalig dat je urgentie zou krijgen omdat je vind dat je kennelijk recht hebt op een vaste trap? Waar is de eigen verantwoordelijkheid hier? Eerst kinderen fokken, vervolgens de woningbouwvereniging de schuld geven dat het huis te klein is?! Een uitkering, maar wel 2 kinderen? En vervolgens zeker gaan zeuren dat je te weinig geld hebt?

DENK EERST NA!

Anderen wachten al 10 jaar op een huis, waar haal je de arrogantie vandaan (en dan ook nog zeuren over administratiekosten).

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Beetje cru maar wel met een kern van waarheid.


Misschien is het trouwens een beter idee om er zelf een vaste trap in te laten planten door iemand? Iedereen heeft wel zo'n bijbeunende aannemer in de kennissenkring. Lijkt me goedkoper en makkelijker dan verhuizen.

Storm0209
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:22

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Storm0209 »

Mevrouw woont misschien in een woning met een zolder die alleen bereikbaar is met een vlizotrap. Van de zolder zeer waarschijnlijk slaapverdieping gemaakt (is in de buurt waar ik woon heel normaal gezien de kleine woningen). Nu heeft mevrouw door omstandigheden (medisch?)geen mogelijkheid meer de steile vlizotrap te gebruiken. Dat mevrouw een uitkering geniet samen met haar twee kinderen kan wel eens het gevolg zijn van het feit dat zij ooit (gelukkig gehuwd) twee kinderen kreeg maar manlief ging er van door met een andere dame. Mevrouw moest daarna deze woning aanvaarden en was allang blij met een dak boven haar hof en dat van de kinderen. Mevrouw kan misschien niet werkan door omstandigeheden (medisch waardoor zij ook die trap niet opkan? Ik noem maar een mogelijkheid, wellicht is manlief overleden en heeft haar achtergelaten zonder en cent want dat had hij reeds vergokt/opgedronken?

Ja. laten we allemaal weer gelijk klaar staan met onze mening. Wat staan we weer klaar voor onze medemens. En dan te bedenken dat raad geven gratis is. Als je niets zinnigs hebt te melden blijf dan weg hier.

Mevrouw, informeer een bij de Nederlandse Woonbond (woonbond.nl). Ik wens u veel succes, en wellicht is zelf een trap plaatsen inderdaad een optie.

Kimp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2005 16:22

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Kimp »

Nou, ik ben verbaast over hoe mensen reageren als ze niet eens de VOLLEDIGE informatie hebben. Nu snap ik dat we in deze samenleving zo veel problemen hebben en dat niemand 'gelukkig' lijkt. Nederland is nou eenmaal een 'zeur-land' naar mijn mening.

Maar ik ben nu wel wel nieuwsgierig hoe het met deze zaak is afgelopen...

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door companancy »

ook ik zat en nu weer in deze positie.

als je een urgentie krijgt (moet je god ook voor op de knieen bedanken want zo makkelijk krijg je het niet)dan moet je dat betalen en dan moeten ze je binnen 6 mnd een huis kunnen geven.althans zo is het hier. maar je moet elk huis aannemen wat men je geeft.of jij het nu leuk vind of niet of het is een vochtige woning en jij bent astma patient het maakt niks uit.

ik woon in een flat opzich een super flat 2 hoog.maar heb heel vervelende mensen onder mij wonen, de drinken roken heel veel en hebben niks te doen dan met andere mensen te bemoeien en te doen alsof deze hele flat van hun is.daarbij hebben ze een grote hond en een paar katten dus je kun je voorstellen hoe het daar ruikt. de hele flat stinkt als je naar boven komt maar ik kan ook geen raam open maken voor frise lucht want dan komt die vieze lucht van hun bij mij binnen. maar goed
ik ben zelf astmatisch en heb fibromyalgie en nu dan ook een nekhernia daarbij heb ik een zoon van 8 die ook zwaar astmatisch is en hyperactief. kun je je dat voorstellen in de winter op een flatje?
maar goed doordat ik vind dat ik met iedereen rekening moet houden lopen we min of meer op onze tenen.
doordat ik heel moeilijk loop en dus amper buiten kom heb ik geregeld gevraagd aan de woning bouw of ik niet een van die al een tijdje leegstaande eengezinswooning kon krijgen.als ik dit zou krijgen zou ik ook een scootmobiel kunnen aanschaffen voor mezelf en zou mijn zoon zijn energie kunnen uiten achter in de tuin.waar ik hem beter in de gaten kan houden.daarbij hoef ik dan niet zoveel trappen te lopen elke keer.men zei nee dat kan niet u moet gewoon blijven reageren ik doe dit al 3 jaar dus ik ga ook gewoon verder maar toen vroeg ik dus of ik dan geen urgentie kon krijgen ja het zou moeilijk zijn maar als ik dit kreeg dan moest ik maar nemen waar dan ook hun een huisje voor mij houden. ik wilde dat niet omdat ik op dit moment mijn familie hard nodig heb.als er iets is kan mijn zoon zelf en alleen naar mijn tante gaan of naar de super en aphotheek. daarbij kan hij zelf naar school of zijn sport even goed beoefenen. er werd daar ook geen rekening mee gehouden of niks en ik moest maar gewoon blijven reageren.
ik zit hier opzich goed het is een mooi huis als ik zelf weer kon werken en naar buiten kon dan was het een ander verhaal ging ik ook echt niet weg, maar dat is nu niet het verhaal en moet mijn zoontje van 8 alles voor mij doen hij mag geen kind meer zijn en dat is toch ook niet normaal maar goed het zijn de regels hier in nederland.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Regel een doktersverklaring via uw huisarts (dat vehuizen noodzakelijk is), met een dergelijk papiertje sta je bij de woningcorporatie vrij sterk!

Lizette1960
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jan 2006 19:04

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Lizette1960 »

Ik lees de laatste tijd veel over urgentie, wachtlijsten en problemen waarmee niemand je kunt helpen. Vanwege alcoholproblemen, was afgelopen zomer de thuissituatie (met twee zonen van resp. 12 en 14 jaar) onhoudbaar geworden, met als gevolg, woning te koop, scheiding aanvraag, en aldus snel huurwoning zoeken (Noord Oost Brabant). Al vanaf augustus 2005 ben ik bezig om me zelfs maar in te schrijven. Echter, dat kon niet, kon vanaf oktober alleen via internet. Website werkte pas half oktober 2005. Uiteindelijk werd ik ingeschreven op 15 december 2005. Helaas, een geluk bij een ongeluk, verkochten we het huis binnen 3 maanden (december 2005) en is de overdracht al op 31 maart 2006. En neen, er is geen enkele overwaarde.
Men kent binnen onze gemeente geen urgentie meer. 1 woningbouwcorporatie zegt dat nog wel te hanteren, maar die stapel is bijna 1 meter hoog ("iedereen loopt nu ineens naar de dokter"is me verteld!). Familie, die heb ik helaas niet.
Het enige wat ik nog kan doen, en dat is inmiddels gedaan, is dat ik op de wachtlijst voor het dak- en thuislozenhuis sta ingeschreven. Mijn werkgever heeft er alles aan gedaan om te bemiddelen, borg te staan etc, maar neen, niets lukt. Ik zie me al op een bank in het park zitten, met mijn twee zonen (studerend) en een koffer. Zo sociaal is Nederland. Van een normaal gezin worden we een zwervend drietal. Telkens maar weer je trieste verhaal moeten vertellen en dan nog te horen krijgen, tja....."daar kunnen we U niet mee helpen, helaas". Zelfs voor antikraak kom in niet in aanmerking vanwege mijn leeftijd en vanwege de kids. MOEDELOOS! :cry:

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door companancy »

ja ik vind het ook schandalig hoe dat hier in nederland tegenwoordig gaat daarbij moet je steeds meer betalen

het ergste is nu moet je noodgedwongen en ja dat is noodgedwongen in een zwerverst tehuis verblijven en met een beetje pech durven ze je straks daardoor ook nog te zeggen dat je geen goede moeder bent want zo zijn ze ook wel.
waar zijn die lieve mensen en instanties die allemaal geld schenken aan de oorlogen of andere landen? geef het maar eerst eens aan je eigen mensen in je eigen land die hebben het ook hard nodig dat zie je wel weer.

en mensen jullie moeten jezelf maar eens in een ander zijn situatie plaatsen dan denk je er ook anders over
ik vind het jammer dat iedereen altijd zo snel een mening klaar heeft terwijl ze geen idee hebben wat er in iemand anders om gaat
alles wat ik hier schrijf heb ik of zelf meegemaakt of van dichtbij gezien.

daarbij moet je bijna verslaafd zijn of zo om hulp te krijgen want anders doen ze niks voor je
nou dat vind ik niet normaal voor een land als nederland
ik ben zeker niet beroerd om te betalen maar ik wil wel waar voor mijn geld.en ik denk dat vele van ons een plank voor de kop heeft staan om niet te kunnen zien dat het hier de verkeerde kant op gaat als deze gekke in den haag op hun troon blijven zitten. want alles wat wij extra betalen komt weer in hun zakken.
want hoe is het mogelijk dat in een land als nederland mensen arm kunnen zijn en er voedselbanken nodig zijn. dat dit vroeger gebeurde kan ik me indenken maar nu niet meer.

de rijken worden rijker en de armen steeds armer but who cares right? als ik het maar goed heb toch?

Lizette1960
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jan 2006 19:04

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Lizette1960 »

Verslaafd en liever nog een crimineel zijn. Ook mijn exman heeft te maken gehad met wachtlijsten in de verslavingszorg, was nog net levend, maar geen crimineel. Zodra je in die hoek belandt dan staat er ineens een heel cordon hulpverleners om je heen. Wachtlijsten en urgentie die woorden hangen me onderhand de keel uit. Ik heb het hier niet alleen over wonen of verslavingszorg, maar ook in de hele zorgsector (bejaardenhuis etc). Ja, inderdaad, sinds ik zomaar dit allemaal zelf meemaak, kijk ik met heel andere ogen naar mensen om me heen. Veel verborgen verdriet, zeg maar......Inderdaad de laatste uitspraak klopt, zo denken er veel mensen over, maar gelukkig niet allemaal, zucht.....Ben nog steeds aan het knokken om maar niet in dat daklozenhuis terrecht te komen, heb nog 8 weken de tijd. Duimen maar. Dat doe ik voor iedereen.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door companancy »

ja ik voel met je mee
ik weet ook hoe het is met instantie
het is balen
ik heb zo problemen met de wvg ik heb daar bezwaar voor ingediend maar men heeft er gewoon overheen gekeken en niks meegedaan
dus nu heb ik hogerberoep ingeschakeld. is niet makkelijk nee ik weet er alles van
mijn oom is ook verslaafd en krijgt ook alles voor elkaar en ik die wel wil maar hulp nodig heb krijgt het niet.
ik ben ook een alleenstaande moeder met een kind.en zolang de wvg niet meewerkt werkt niemand mee. en dit omdat ik nog onderbehandeling ben. het is zo dubbel allemaal, ik vind dat je juist mensen die nog onderbehandeling zijn moet helpen omdat die er alles aan doen om er nog uit te komen.ik heb een nekhernia en fm en omdat ik nog begin met revalideren krijg ik niks. zodra ik niet meer behandeld kan worden en voor de rest van mijn leven invalid blijf dan helpen ze me. ja niet eerlijk nee dat klopt maar klein krijgen ze me ook niet.ik heb een zoon waar ik een goed voorbeeld aan moet geven en dat ben ik dan ook zeker van plan. en een daarvan is je moet doorzetten en vechten dan weet je dat je het niet voorniks gekregen hebt en kun je trots op jezelf zijn dat je het zover geschopt hebt. mensen nemen alles zo van zelfsprekend tegenwoordig. we moeten blij zijn dat we kunnen ademen,lopen,rennen enz.want op de een en andere dag kan het zo afgelopen zijn. :( het leven is zo kort.
maar ja meid dit lost jou'n probleem jammer genoeg niet op
ik hoop wel dat iemand of iets je kan helpen want dit is ook geen optie.
heb je geprobeert in blijf van mijn lijf? ik denk dat dat beter is dan die andere. al lijkt het mij beter om een huis of flat toegeschreven te krijgen, maar ja ik die amper kan lopen en dus moeilijk heb met trappen lopen krijg niks anders. misschien heb je behoefte om te mailen dan kan dat op [email protected] dit geld alleen voor lizette 1960
groetjes compa :wink:

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Fair »

Gechte topic starter.
Heeft u zelf al overwogen om een vaste trap te laten plaatsen.
Kost veel minder dan verhuizen.

boefje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:57

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door boefje »

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar in mijn tijd kon je via de sociale dienst een bijdrage in de verhuiskosten krijgen als je gedwongen moest verhuizen (mits je een sociale dienst uitkering hebt)..

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door companancy »

dat klopt boefje was in mijn tijd ook zo dat is zo'n 4 jaar geleden
veel is veranderd in die tijd.
wel was het zo dat ik alles terug heb moeten betalen elke maand een gedeelte en als je dan 3 jaar goed had betaald werd de rest kwijt gescholden.was dat bij u ook het geval?
of dat zo nu nog is geen idee ze veranderen die wet net zo snel als wij schoenen veranderen hihi :o

kajsja
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:57

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door kajsja »

met verbazing heb ik dit forum zitten lezen,wat een (ver)oordelen, verschrikkelijk, wat een frustratie onder de mensen, maar hohoho, ik ben ook hevig gefrustreerd in deze maatschappij, maar kan me wel inleven in andermans situaties.
Natuurlijk kan je een trap laten bouwen, natuurlijk kan je verhuizen, natuurlijk kan je een lening krijgen bij de soos, MAAARRRRR DAT IS VERLEDEN TIJD. hebben de oplichters allemaal voor ons verziekt.
goede moeten onder de kwaden lijden is het motto NU.
Laatst hoorde ik op de radio: Rotterdam heeft miljoenen over van de bijzondere bijstand. en wáárom!!!!! omdat je toevallig 2 euro boven de 110% bijstandsnorm zit. dan krijg je lekker niks, alsof jij van die 2 euro p.maand een nieuwe wasautomaat kan kopen.
En ja ik werk héél véél zelfs om mijn hoofd boven water te houden, heb een zoon die namelijk studeer, zou je zeggen laat je hem toch werken, nou dat doet hij ook alleen al voor zijn reiskosten 91.00 p.m.
Of zeg je laat hem maar van school gaan dan kan hij gaan werken, met als resultaat geen toekomst, want vandaag aan de dag kom je nergens aan de bak zonder diploma.
Tevens worden wij op onze vingers getikt als je een probleem kind hebt, (heb ik gelukkig nóg niet hoor) maar vind je het gek als je ieder baantje aan moet pakken om te kunnen overleven?????
En oh ja zijn vader kan niet bijdragen, die is dood en een weduwepensioen krijg ik niet had samenlevingskontrakt hij werkte in de wegenbouw maar die *** is nadat ik hem verliet, met een jonkie van 22 getrouwd dus zij krijgt alles.
EN IS HET ALTIJD ONZE SCHULD ALS JE DE VERKEERDE KEUZE MAAKT MET EEN PARTNER!!!!! :oops: :twisted: :evil: :evil: :evil:
geloof een ding, ik ben verbitterd, verbitterd door de huidige regering, maar niet voor mijn medemens.

Kajsja

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: urgentieverklaring

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Te kleine behuizing is een grondige reden tot het verstrekken van een urgentieverklaring.

Chanmaster

Gesloten