Iets wat ik dus nergens kan vinden: vanaf volgend jaar krijgen 'rijke' huurders elk jaar een extra huurverhoging van 5%. Dat houdt voor ons in dat onze woning over 3 jaar al boven de maximale huur voor een sociale huurwoning zit. Behalve dan het feit dat het belachelijk is dat er niet gekeken wordt naar je netto lasten, of vermindering in inkomen (wij zijn afgelopen jaar € 600 netto gezakt en verwachten voor volgend jaar hetzelfde) kan ik nergens het antwoord vinden op de vraag of wij dan ineens over 3 jaar niet meer in een sociale huurwoning wonen? En dus helemaal ongebreidelde huurverhogingen voor onze kiezen krijgen?
Als ik zo snel even reken, rekening houdend met het feit dat wij straks 1 klein inkomen hebben en nog 3 jaar WW (mijn man gaat zijn baan kwijtraken en is 60 komt dus niet meer aan de bak), ons spaargeld (gelukkig hebben we nog een beetje) dan staan we over 6 jaar dus op straat (o ja, dat inkomen is helaas wel nét iets te hoog voor allerlei leuke toeslagen). Want we hebben geen abonnementen, geen dure vakanties (dit jaar 1 week Valkenburg), geen dure telefoons, computers of andere hobby's. Maar wél een verplichte eigen pensioenverzekering, en daarbij natuurlijk de hoge huur, de ziektekosten (beiden maken altijd allebei het eigen risico op). Nog meer bezuinigen is dus niet mogelijk.
Wij zullen niet de enigen zijn in deze situatie.
Is er iemand die al eens uitgezocht heeft waar het antwoord op mijn vraag te vinden is? Ik zou het zeer op prijs stellen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van sociale huurwoning naar vrije sector?
Re: Van sociale huurwoning naar vrije sector?
Als je weer zakt in inkomen , dan kom je weer voor de sociale huurwoningen in aanmerking.
Het is er nog niet door, dus afwachten maar.
Het is er nog niet door, dus afwachten maar.
Re: Van sociale huurwoning naar vrije sector?
Het probleem is dat wij nog steeds iets boven de 43.000 zullen blijven. Dus plotseling wonen we in een vrije sector woning. We willen en kunnen niet verhuizen. We wonen hier net 2 jaar en het is een fijn huis - behalve de buren, dat is een ander topic.
Ik vrees dat ik me tegen die tijd moet laten ontslaan. Dan zakt het inkomen voldoende en krijgen we nog geld toe ook.
Ik houd het nieuws in de gaten...
Ik vrees dat ik me tegen die tijd moet laten ontslaan. Dan zakt het inkomen voldoende en krijgen we nog geld toe ook.
Ik houd het nieuws in de gaten...