LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vanaf volgend jaar hoogste huurstijgingen ooit.
Vanaf volgend jaar hoogste huurstijgingen ooit.
Er staat op dit moment op teletekst dat de huren dit jaar minder hard stijgen dan de laatste jaren het geval was. Dit komt omdat minister Dekker haar plannen om de huren fors te verhogen dit jaar nog niet kan doorvoeren. Laat u dus niet voor de gek houden, want vanaf volgend jaar gaan huurders stapsgewijs steeds meer betalen, tot aan de liberalisatie in 2008. Dat komt omdat woningcorporaties vanaf dan mee gaan betalen aan de huursubsidie die nu nog door het rijk wordt betaald. Deze corporaties proberen die lasten door te berekenen aan de huurders, en degenen die geen subsidie ontvangen zullen dus door middel van forse huurverhogingen gaan betalen voor de huursubsidie-ontvangers. We kunnen nog maar één ding doen en dat is bij de verkiezingen er voor zorgen dat dit kabinet niet meer terugkeert. Hopelijk kan een volgend kabinet nog iets eraan doen om het leven voor de huurders menswaardiger te maken.
Re: Vanaf volgend jaar hoogste huurstijgingen ooit.
Ik heb bericht gekregen dat de Pvda de liberalisering van de woningmarkt wil terug draaien.
Dus als u wilt dat de huren niet verder omhoog gaan stem dan geen;
VVD, CDA, D66, LPf, Wilders, de rest denkt er net zo over als de Pvda, voor de goede orde ik ben geen Pvda stemmer, maar wel een tegen- stander van de huur liberalisering, de sociale woningmarkt hoort gewoon bij de overheid te blijven.
Dus als u wilt dat de huren niet verder omhoog gaan stem dan geen;
VVD, CDA, D66, LPf, Wilders, de rest denkt er net zo over als de Pvda, voor de goede orde ik ben geen Pvda stemmer, maar wel een tegen- stander van de huur liberalisering, de sociale woningmarkt hoort gewoon bij de overheid te blijven.
Nou, die zit niet bij de overheid maar bij de woningbouwcorporaties. En dankzij het feit dat de plannen van Dekker zijn aangepast ziet het er gelukkig niet meer zo somber uit voor ons als huurders.de sociale woningmarkt hoort gewoon bij de overheid te blijven.
Vertelt u mij dan maar eens waarom het er in de toekomst niet meer zo somber uitziet voor huurders. Als u de onderstaande link leest dan wordt het misschien allemaal wat duidelijker, want heel veel mensen begrijpen er niets meer van:
http://www.woonbond.nl/nieuws/nieuws.ph ... ijk&id=414
Je zal maar jaren gelukkig in een huurhuis wonen en er over enkele jaren uit moeten omdat het huurhuis geliberaliseerd wordt en de huur onbetaalbaar is geworden. Dat is wel wat heel veel mensen in de toekomst te wachten staat.
http://www.woonbond.nl/nieuws/nieuws.ph ... ijk&id=414
Je zal maar jaren gelukkig in een huurhuis wonen en er over enkele jaren uit moeten omdat het huurhuis geliberaliseerd wordt en de huur onbetaalbaar is geworden. Dat is wel wat heel veel mensen in de toekomst te wachten staat.
Dit zijn allemaal waandenkbeelden die de woonbond ons voorspiegelt, maar als ik alle plannen lees dan is dat helemaal geen reeel vooruitzicht. Je kan wel spookverhalen vertellen die nergens op gebaseerd zijn, maar daar heb je geen zak aan.Je zal maar jaren gelukkig in een huurhuis wonen en er over enkele jaren uit moeten omdat het huurhuis geliberaliseerd wordt en de huur onbetaalbaar is geworden
Want leg nu eens uit: wie moet er nu zijn huis uit omdat hij het niet meer kan betalen? Of zuig je dat uit je duim?
Ik had liever gezien dat er een huurbelasting werd ingevoerd afhankelijk van het inkomen. Het inkomen is bekend bij de Belastingdienst, dus dat moet makkelijk te koppelen zijn. De sociale woningmarkt biedt woonruimte voor de minder daadkrachtigen. Wie de huur niet kan betalen krijgt huursubsidie. Omgekeerd als iemand in een heel goedkope woning woont, het erg aantrekkelijk is om te blijven zitten. Er wordt dus een betaalbare woning bezet gehouden voor mensen die het wel nodig hebben. (scheefhuur) Het zou dan terecht zijn dat deze mensen een extra bedrag betalen, voor het gemak noem ik dat maar even 'huurbelasting'. Dit zou ieder jaar getoetst moeten worden aan de hand van de woonquote.
Ik begrijp dat u uw zaakjes goed op orde heeft. Een groot inkomen, misschien eigen huis. Precies zoals ze het in Den Haag ook voor elkaar hebben. Ik hoop dan ook voor u dat u nooit een tegenslag krijgt, want geloof me: niets is zeker in deze wereld. Hallo, word eens wakker! Er wonen heel veel mensen in dit land met laag betaalde banen die net niet in aanmerking komen voor huursubsidie. Mensen met huursubsidie worden goed beschermd. Je zal maar 1500 euro netto verdienen en daarvan 800 euro moeten betalen aan huur. Als je daar ook nog eens alle andere vaste lasten vanaf haalt dan houd je niet meer veel over om van te eten. Maar blijf maar lekker denken dat deze mensen niet bestaan. De tijd zal het leren.Want leg nu eens uit: wie moet er nu zijn huis uit omdat hij het niet meer kan betalen? Of zuig je dat uit je duim?
Ik verdien inderdaad wat meer dan het minimumloon.Ik begrijp dat u uw zaakjes goed op orde heeft. Een groot inkomen, misschien eigen huis.
Zou ik best willen, ik zit bruto daar nog iets onder.Je zal maar 1500 euro netto verdienen
Je hebt ook nog niet 1 argument genoemd waarom huren door de bijgestelde plannen van de minister onbetaalbaar zouden worden.Maar blijf maar lekker denken dat deze mensen niet bestaan.
Ik heb van u nog geen een argument gehoord of bewijs geleverd gezien dat wat overal staat geschreven, in kranten, op internet, enz, niet waar is! Er is helemaal niets bijgesteld, alleen het woordje liberaliseren is er tot 2008 afgehaald. In de toekomst gaan verhuurders 5,4 procent van de WOZ waarde vragen. Maar als het aan Aedes ligt gaan ze de huren nog forser verhogen. Vanaf medio 2006 gaan de plannen van minister Dekker in. Leest u dan zelf ook eens wat! Lees de verslagen van de vergaderingen van de Tweede Kamer, de website van Vrom, de website van Aedes, de website van de woonbond en zoek het eens op in Google. U bent duidelijk een VVD'er, u doet net of alle inkomens er in koopkracht op vooruit gaan, of de mensen gek zijn in dit land. Alleen de hogere inkomens gaan er in koopkracht op voorruit en mensen met een middeninkomen gaan er in koopkracht op achteruit. Maar met mensen als u valt toch niet te praten. Ik ben zelf oud en heb mijn langste tijd hier op de aarde gehad. Ik maak me zorgen over mijn kinderen en kleinkinderen. Ik heb vroeger mensen gekend zoals u, egoïstisch, alles ontkennend en hun handen in onschuld wassend, maar wel huilend als ze zelf een keer een tegenslag hebben. Als u het zelf maar goed heeft dan kan de rest van de wereld u niets meer schelen.Je hebt ook nog niet 1 argument genoemd waarom huren door de bijgestelde plannen van de minister onbetaalbaar zouden worden.
Ik roep in ieder geval alle huurders op om bij de volgende verkiezingen een ander kabinet te kiezen. Hopelijk kan een volgend kabinet nog wat van de asociale plannen van minister Dekker repareren, zodat het voor hardwerkende mensen met een laag inkomen toch wat leefbaarder wordt in dit land wordt.
een van de gasten zegt:wie zijn huur niet meer kan betalen krijgt huursubsidie, je vergeet er alleen bij te zeggen , dat als je bruto inkomen 1 eurocent teveel is dan krijg je het dus niet , dit hebben wij zelf ondervonden . dus margrietje heeft wel degelijk gelijk als ze zegt dat de mensen zich zorgen moeten gaan maken.
Oh? Doe ik dat? Dat ben ik me niet bewust. Zeg maar eens waar ik gesuggereerd heb dat alle inkomens erop vooruit zullen gaan.In de toekomst gaan verhuurders 5,4 procent van de WOZ waarde vragen.
Nee, dat geldt slechts voor een deel van de woningen. En overigens: 5,4% van de WOZ-waarde van 1 januari 1999. (Er zijn soms mensen die dat anders proberen voor te stellen.
Ik lees er val alles over, maar die site van de woonbond is onbetrouwbaar. In de nieuwste plannen lees ik heel andere dingen dan de leugenachtige propaganda die de woonbond er van maakt.Leest u dan zelf ook eens wat! Lees de verslagen van de vergaderingen van de Tweede Kamer, de website van Vrom, de website van Aedes, de website van de woonbond en zoek het eens op in Google.
1. Ik ben nooit lid geweest van de VVDU bent duidelijk een VVD'er,
2. Ik heb nooit op de VVD gestemd (en ik heb al tientallen keren gestemd in mijn leven, op verschillende partijen)
En dan zegt u dat ik duidelijk een VVD'er? Nou, als er iets duidelijk is, is het dat er bij u een steekje los zit.
u doet net of alle inkomens er in koopkracht op vooruit gaan,
Op dit moment zijn ze bezig deze plannen aan te passen omdat een aantal partijen de WOZ-waarde geen goede maatstaf vond om de huren aan af te meten. Wie weet wat daaruit komt: het zal vast niet in ons voordeel zijn. De woningcorporaties willen fors hogere huurverhogingen. Hoe dan ook, het aantal huizen dat over enkele jaren geliberaliseerd gaat worden (tenzij er een ander kabinet zit dan, misschien) is zo'n 600.000. Dat zijn er erg veel. Je zal maar in zo'n huis wonen. De komende jaren zou het in het gunstigste geval nog kunnen meevallen met de huurverhoging, maar na liberalisatie is het hek van de dam.En overigens: 5,4% van de WOZ-waarde van 1 januari 1999. (Er zijn soms mensen die dat anders proberen voor te stellen.
Dan hebt u vast op Balkenende en zijn bende gestemd, en da's toch hetzelfde als de VVD? Gisteren hoorden we hem nog: we moeten hier in Nederland vrolijk blijven en positief denken, wat ze ons verder allemaal ook aandoen.1. Ik ben nooit lid geweest van de VVD
2. Ik heb nooit op de VVD gestemd (en ik heb al tientallen keren gestemd in mijn leven, op verschillende partijen)
En dan zegt u dat ik duidelijk een VVD'er? Nou, als er iets duidelijk is, is het dat er bij u een steekje los zit.
Oh? Doe ik dat? Dat ben ik me niet bewust. Zeg maar eens waar ik gesuggereerd heb dat alle inkomens erop vooruit zullen gaan.
Misschien heb ik teveel gelezen in deze zin. Maar met alle lastenverzwaringen die ons te wachten staan ziet het er nog altijd heel somber uit voor de werkende mensen met een laag inkomen. Alles wordt aanzienlijk duurder (gas, water, licht, huren, basisverzekering gezondheidszorg, en ook de winkelprijzen worden er niet veel malser op), er zijn voor hen geen subsidies die dat compenseren en de lonen stijgen nauwelijks.Gast, op 16 maart, schreef:En dankzij het feit dat de plannen van Dekker zijn aangepast ziet het er gelukkig niet meer zo somber uit voor ons als huurders.
Maar laat u zich door mij vooral niet somber maken. Met een brede glimlach achter de premier aanlopen doet u vast meer goed dan hier in dit forum blijven hangen.
Lekker laten stijgen, krijgen we tenminste weer een beetje loop in de handel.
De marktprijzen kloppen nu eenmaal voor geen meter, hetgeen je merkt als je geen huis wilt kopen maar een huis wil huren. Geheid verdien je net te veel om via een woningbouwvereniging te huren zodat je je heil op de vrij markt moet zoeken. Bij woningbouwver. worden de huren nog beperkt, in de vrije markt niet, en dat merk je als potentiele huurder dan meteen. Een huis met een waarde van 300.000 euro huur je bij de woningbouw voor 400-600 euro per maand. Als je dat zelfde huis wil kopen kost dat bruto 1500 euro hypotheek per maand dus worden woningbouw huurders per maand 1000 euro gesubsidieerd. Anderen komen hiervoor door de regeltjes niet in aanmerking dus is er maar 1 eerlijke oplossing: alles loslaten en de markt z'n werk laten doen. ALgemene !! stijgingen van 20% geloof ik niets van: woonkosten worden gerelateerd aan je besteedbaar inkomen, en dat stijgt bij de nederlanders volgend jaar echt geen 20%. Sommige mensen die erg scheef wonen, tsja die krijgen wel een stijging van tig%, maar die hebben dan ook jaren voor weinig gewoond.
De marktprijzen kloppen nu eenmaal voor geen meter, hetgeen je merkt als je geen huis wilt kopen maar een huis wil huren. Geheid verdien je net te veel om via een woningbouwvereniging te huren zodat je je heil op de vrij markt moet zoeken. Bij woningbouwver. worden de huren nog beperkt, in de vrije markt niet, en dat merk je als potentiele huurder dan meteen. Een huis met een waarde van 300.000 euro huur je bij de woningbouw voor 400-600 euro per maand. Als je dat zelfde huis wil kopen kost dat bruto 1500 euro hypotheek per maand dus worden woningbouw huurders per maand 1000 euro gesubsidieerd. Anderen komen hiervoor door de regeltjes niet in aanmerking dus is er maar 1 eerlijke oplossing: alles loslaten en de markt z'n werk laten doen. ALgemene !! stijgingen van 20% geloof ik niets van: woonkosten worden gerelateerd aan je besteedbaar inkomen, en dat stijgt bij de nederlanders volgend jaar echt geen 20%. Sommige mensen die erg scheef wonen, tsja die krijgen wel een stijging van tig%, maar die hebben dan ook jaren voor weinig gewoond.
Hoi Mimi,
Wat een ongeloofelijk zwetsverhaal! Om te beginnen klopt er van jouw bedragen helemaal niets. Een huur van 500 euro past eerder bij huizen van 150.000 euro. Verder moet je niet vergeten dat mensen met een koophuis hun geld niet weggooien maar investeren: ze kunnen hun huis later ook weer verkopen.
En dan nog iets, er zijn heel veel huurhuizen die er al jaren staan. Deze huizen leveren woningcorporaties enorm veel geld op omdat ze allang de bouwkosten hebben terugverdiend met de huren. Kopers die bijvoorbeeld in hetzelfde jaar een huis hebben gekocht betalen nu veel minder dan huurders.
De markt opengooien? Door huren te verhogen jaag je alleen maar mensen de duurdere huizen uit, op zoek naar betaalbare huurwoningen. En die laatste zijn er niet: oude wijken worden steeds vaker gemoderniseerd, zodat ook die opgeknapte, aanzienlijk ruimere woningen ook een aanzienlijk ruimere huurprijs gevraagd kan worden. En de corporaties bouwen veel liever dure woningen dan betaalbare: daar verdienen ze namelijk meer op...
Denkt u vooral maar vanuit uw eigen portemonnee. Wij durven niet eens te dromen van een huis met een waarde van 3 ton! U bent vast goede vriendjes met Balkenende en consorten, en misschien is het teveel van u gevraagd om wat begrip te hebben voor de situatie waar heel veel huurders in terecht gaan komen.
Wat een ongeloofelijk zwetsverhaal! Om te beginnen klopt er van jouw bedragen helemaal niets. Een huur van 500 euro past eerder bij huizen van 150.000 euro. Verder moet je niet vergeten dat mensen met een koophuis hun geld niet weggooien maar investeren: ze kunnen hun huis later ook weer verkopen.
En dan nog iets, er zijn heel veel huurhuizen die er al jaren staan. Deze huizen leveren woningcorporaties enorm veel geld op omdat ze allang de bouwkosten hebben terugverdiend met de huren. Kopers die bijvoorbeeld in hetzelfde jaar een huis hebben gekocht betalen nu veel minder dan huurders.
De markt opengooien? Door huren te verhogen jaag je alleen maar mensen de duurdere huizen uit, op zoek naar betaalbare huurwoningen. En die laatste zijn er niet: oude wijken worden steeds vaker gemoderniseerd, zodat ook die opgeknapte, aanzienlijk ruimere woningen ook een aanzienlijk ruimere huurprijs gevraagd kan worden. En de corporaties bouwen veel liever dure woningen dan betaalbare: daar verdienen ze namelijk meer op...
Denkt u vooral maar vanuit uw eigen portemonnee. Wij durven niet eens te dromen van een huis met een waarde van 3 ton! U bent vast goede vriendjes met Balkenende en consorten, en misschien is het teveel van u gevraagd om wat begrip te hebben voor de situatie waar heel veel huurders in terecht gaan komen.
Mimi kletst ook weer uit haar nek!,
Mimi geniet lekker van haar eigen huis, misschien nog wel gebukt onder een flinke hypotheek!,
Mimi, moet zich niet bemoeien met zaken waar ze geen weet van heeft,
Mimi!, go home! of kom met verhalen waar iedereen wat mee kan!.
Mimi geniet lekker van haar eigen huis, misschien nog wel gebukt onder een flinke hypotheek!,
Mimi, moet zich niet bemoeien met zaken waar ze geen weet van heeft,
Mimi!, go home! of kom met verhalen waar iedereen wat mee kan!.
Niet zeuren. Mimi huurt in de vrije sector omdat zij teveel verdient om bij een woningbouwvereniging te huren. Hier in de regio hebben alle!eengezinswoningen een waarde boven de 300.000 euro. Verschillende daarvan zijn in bezit van woningbouwverenigingen die deze te huur aanbieden tussen de 500-600 euro per maand. Ik kom daar dus niet in. Ik moet dus verplicht kopen, en dus 1000 euro per maand meer betalen, of ik moet in de vrije markt huren, zoals ik nu dus doe.
Er zijn ook nog ander buurten in Nederland...
Mimi kan beter even doorsparen voor een eigen huis, beter voor haar zelf, én haar portemonee!, dat koophuis wordt alleen maar meer waard!
De prijzen van woningen zullen nog meer stijgen, er zal niet snel meer een kentering op komen, en belastingtechnisch is het voor haar ook veel beter!.
De prijzen van woningen zullen nog meer stijgen, er zal niet snel meer een kentering op komen, en belastingtechnisch is het voor haar ook veel beter!.
Wat een discussie hier zeg, de een weet het nog beter dan de ander!
Feit is dit: ik bewoon een fijn huurhuis omdat ik niet kan kopen (kredietverleden van mijn partner deugt niet).
Dit huis kost ons nu 620 euro per maand. De WOZ-waarde is nu vastgesteld op 192.000 euro (te hoog, naar mijn mening).
Als de huur inderdaad 5,4% van de WOZ wordt, stijgt hij naar 864 euro. En zullen ook wij ons huis moeten verlaten. Om vervolgens in de problemen te komen, omdat we net teveel verdienen voor de sociale huurwoningen, niet genoeg verdienen om de vrije sectorhuur te kunnen betalen, en niet kunnen (en willen) kopen.
Nu maar hopen dat het Leger des Heils voldoende plek heeft tegen die tijd.
Maar, nee hoor, het gaat echt hartstikke goed in Nederland! En laten we vooral nog wat meer betaalbare huurwoningen vrijmaken voor onze nieuwe Medelanders!
Feit is dit: ik bewoon een fijn huurhuis omdat ik niet kan kopen (kredietverleden van mijn partner deugt niet).
Dit huis kost ons nu 620 euro per maand. De WOZ-waarde is nu vastgesteld op 192.000 euro (te hoog, naar mijn mening).
Als de huur inderdaad 5,4% van de WOZ wordt, stijgt hij naar 864 euro. En zullen ook wij ons huis moeten verlaten. Om vervolgens in de problemen te komen, omdat we net teveel verdienen voor de sociale huurwoningen, niet genoeg verdienen om de vrije sectorhuur te kunnen betalen, en niet kunnen (en willen) kopen.
Nu maar hopen dat het Leger des Heils voldoende plek heeft tegen die tijd.
Maar, nee hoor, het gaat echt hartstikke goed in Nederland! En laten we vooral nog wat meer betaalbare huurwoningen vrijmaken voor onze nieuwe Medelanders!
Let wel: de maximale huur wordt 5,4% van de WOZ-waarde per 1 januari 1999.
Nou, als jouw huis op 1 januari 1999 een WOZ waarde van 192.000 had, dan woon je echt in een groot en duur huis. Logisch dat je daar wat voor moet betalen.
Of zit je ons te belazeren en heb je de woz-waarde genoemd per 1.1.2003 (die je onlangs in de bus kreeg)?
Als de huur inderdaad 5,4% van de WOZ wordt,
Nou, als jouw huis op 1 januari 1999 een WOZ waarde van 192.000 had, dan woon je echt in een groot en duur huis. Logisch dat je daar wat voor moet betalen.
Of zit je ons te belazeren en heb je de woz-waarde genoemd per 1.1.2003 (die je onlangs in de bus kreeg)?