LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vensterbanken in huurhuis
-
Vensterbanken in huurhuis
Vriendin van mij heeft net een huurhuis van een woningbouwvereniging betrokken.
In elke kamer, behalve de keuken zit een vensterbank.
In vergelijkbare huizen/identieke huizen in de straat zit wél een vensterbank in de keuken.
Woningbouw zegt echter dat een vensterbank OPTIONEEL is.
Het lijkt mij duidelijk dat een bewoner ooit de vensterbank eruit heeft gehaald en dat de woningbouw dit niet heeft hersteld (en de rekening bij hem/haar heeft neergelegd).
Mijn vriendin wil echter gewoon een vensterbank, zeker omdat zij wat extra ruimte wel kan gebruiken voor voorraadpotten etc.
De woningbouw heeft nu meerdere keren aangegeven géén vensterbank te willen aanbrengen, omdat zij vinden dat het niet per sé hoeft.
Voor zover ik weet is zij geen lid van de huurdersvereniging.
Wat kan zij nu het beste doen?
Dit is toch raar?
In elke kamer, behalve de keuken zit een vensterbank.
In vergelijkbare huizen/identieke huizen in de straat zit wél een vensterbank in de keuken.
Woningbouw zegt echter dat een vensterbank OPTIONEEL is.
Het lijkt mij duidelijk dat een bewoner ooit de vensterbank eruit heeft gehaald en dat de woningbouw dit niet heeft hersteld (en de rekening bij hem/haar heeft neergelegd).
Mijn vriendin wil echter gewoon een vensterbank, zeker omdat zij wat extra ruimte wel kan gebruiken voor voorraadpotten etc.
De woningbouw heeft nu meerdere keren aangegeven géén vensterbank te willen aanbrengen, omdat zij vinden dat het niet per sé hoeft.
Voor zover ik weet is zij geen lid van de huurdersvereniging.
Wat kan zij nu het beste doen?
Dit is toch raar?
Re: Vensterbanken in huurhuis
Eens bij de buren vragen of dat al in die huizen zat, want dan moet de woningbouwvereniging het wel plaatsen.
Heeft de WBV geen lijst, welke dingen optioneel zijn?Woningbouw zegt echter dat een vensterbank OPTIONEEL is
Is er geen optie om zelf een te plaatsen, want als dit optioneel is, veranderd ook de huur?
Als ik €1,- per maand meer zou moeten betalen voor een kleine plank die ik goedkoper zelf kan monteren......
Na enkele jaren is het dan gratis en vermoedelijk hebben de vorige bewoners hun zelfgemaakte gezien de sporen moeten weghalen.
Als je dezelfde als woningbouw gebruikt weten zij niet beter, dus als je die goed vind hetzelfde kopen....
Na enkele jaren is het dan gratis en vermoedelijk hebben de vorige bewoners hun zelfgemaakte gezien de sporen moeten weghalen.
Als je dezelfde als woningbouw gebruikt weten zij niet beter, dus als je die goed vind hetzelfde kopen....
Moet?ciske schreef:Eens bij de buren vragen of dat al in die huizen zat, want dan moet de woningbouwvereniging het wel plaatsen.
Als er bij de buren ooit een bubbelbad in het huis geplaatst is, moet de wbv dat dan bij iedereen doen? Lijkt me niet.
Wat een drukte om een vensterbankje.
Haal een plank bij de bouwmarkt en ram 'm er in.
Voor een paar euro en een klein beetje moeite is het 'probleem' opgelost.
Haal een plank bij de bouwmarkt en ram 'm er in.
Voor een paar euro en een klein beetje moeite is het 'probleem' opgelost.
Wilde net zoiets gaan schrijven als jou Remster.
Wat een drukte om een vensterbank van mischien 20-30 euro.
Wat een drukte om een vensterbank van mischien 20-30 euro.
Nee joh de woningbouw moet die vensterbank er in timmeren elke woning heeft die vensterbank toch. Weet je wel niet wat een plank kost en het gereedschap wat je aan moet schaffen, heb je twee linkerhanden moet er ook nog een aannemer bij komen ben je zo tweehonderd euro verder.
Als de vensterbank optioneel is, moet er voor betaald worden, dus iedere maand bij de huur.
Meet de plank op, hoe groot deze moet zijn, en ga naar de plaatselijke bouwmarkt en laat deze op maat maken.
Koop een montage lijm bij, en plaats deze.
Dit kan ook een leek met twee linke handen.
Dan heb je geen aannemer nodig voor euro 200.00!
Meet de plank op, hoe groot deze moet zijn, en ga naar de plaatselijke bouwmarkt en laat deze op maat maken.
Precies. Als je dit soort klusjes niet zelf kunt doen, dan loont het om eens te investeren in een dhz cursus. Die heb je dan zo terugverdiend.tennis schreef:Als de vensterbank optioneel is, moet er voor betaald worden, dus iedere maand bij de huur.
-
Bedankt voor de reacties.
Punt is, mijn vriendin heeft geen rooie rotcent om op haar kont te krabben.
Dus geld om zelf iets te maken heeft ze gewoonweg niet.
Anders had ze dit wel gedaan.
Mijn punt is meer, als ze in elk ander huis in de straat wel zitten, waarom dan bij haar niet?
Naar mijn mening is de woningbouw gewoon ooit een gebrek vergeten te herstellen en wimpelen ze dat nu af door te zeggen dat het 'optioneel' is om een vensterbank te hebben, wat naar mijn mening onzin is.
Straks is een deur in de slaapkamer ook optioneel.
Of er een lijst is met dingen die optioneel zijn weet ik niet, waar zou ik die kunnen vinden?
Mijn punt is meer, als ze in elk ander huis in de straat wel zitten, waarom dan bij haar niet?
Naar mijn mening is de woningbouw gewoon ooit een gebrek vergeten te herstellen en wimpelen ze dat nu af door te zeggen dat het 'optioneel' is om een vensterbank te hebben, wat naar mijn mening onzin is.
Of er een lijst is met dingen die optioneel zijn weet ik niet, waar zou ik die kunnen vinden?
VioletPrue schreef:Bedankt voor de reacties.
tennis schreef:Heeft de WBV geen lijst, welke dingen optioneel zijn?Woningbouw zegt echter dat een vensterbank OPTIONEEL is
Dit had ik al geschreven, want de WBV met dan een lijst hebben, waar deze dingen opstaan!
Misschien eens opvragen.
-
Thanks, ga ik even naar kijken!
Had er even overheen gelezen waar/hoe dat zat met die lijst.
Had er even overheen gelezen waar/hoe dat zat met die lijst.
@violet prue misschien heeft je vriendin ook hier iets aan?
http://www.gratisoptehalen.nl/toon.php? ... n&pagina=2
http://www.gratisoptehalen.nl/toon.php? ... n&pagina=2
-
Gaaf Ciske, dank je wel!!
Echt super!!
Echt super!!
graag gedaan VioletPrue, er staan vaak nog mooie dingen op.