LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ventilatie aangesloten bij de buren
ventilatie aangesloten bij de buren
In mijn appartement zit bij de douche en toilet de ventilatie aangesloten op die van de buurman.
Omdat het volgens de verhuurder te duur is om te veranderen zou ik een afstandsbediening krijgen zodat ik de ventilatie kan regelen.
Helaas werkt dit in de praktijk toch niet geweldig omdat als ik hem harder gaat bij de buren dit ook gaat en andersom natuurlijk net zo, dit zou ik dus volgens de verhuurder met de buren moeten afstemmen als ik hem harder zou zetten tijdens het douchen.
Ook is het geval zoals afgelopen weekend als de buren niet thuis zijn en het systeem uit staat ik dus totaal zonder ventilatie zit in de badkamer.
De verhuurder wil hier niets aan doen omdat het volgens hun te duur zou zijn dit te veranderen en ik akkoord ben gegaan met de afstandsbediening.
Wat kan ik hiermee doen? dit werkt natuurlijk niet en ik heb ook geen raam wat ik open kan zetten.
Omdat het volgens de verhuurder te duur is om te veranderen zou ik een afstandsbediening krijgen zodat ik de ventilatie kan regelen.
Helaas werkt dit in de praktijk toch niet geweldig omdat als ik hem harder gaat bij de buren dit ook gaat en andersom natuurlijk net zo, dit zou ik dus volgens de verhuurder met de buren moeten afstemmen als ik hem harder zou zetten tijdens het douchen.
Ook is het geval zoals afgelopen weekend als de buren niet thuis zijn en het systeem uit staat ik dus totaal zonder ventilatie zit in de badkamer.
De verhuurder wil hier niets aan doen omdat het volgens hun te duur zou zijn dit te veranderen en ik akkoord ben gegaan met de afstandsbediening.
Wat kan ik hiermee doen? dit werkt natuurlijk niet en ik heb ook geen raam wat ik open kan zetten.
-
Re: ventilatie aangesloten bij de buren
Je zou het aan de huurcommissie voor kunnen leggen.
witte angora schreef:Je zou het aan de huurcommissie voor kunnen leggen.
Klopt maar dan moet je wel eerst je verhuurder een brief sturen, deze moet 6 weken de tijd krijgen om alsnog het euvel te verhelpen. Wel kan je de huurcommissie al inschakelen, gaat een tijd overheen.
http://www.huurcommissie.nl/
Dank je wel voor de reacties.
Ik had namelijk al een klacht ingediend hierover en heb vandaag schriftelijk bericht ontvangen
Dat er dus teveel kosten gemaakt moeten worden voor deze klacht.
Ik zal morgen eens bij de huurcommissie navraag doen
Ik had namelijk al een klacht ingediend hierover en heb vandaag schriftelijk bericht ontvangen
Dat er dus teveel kosten gemaakt moeten worden voor deze klacht.
hvandijk schreef:.
Succes .
Vanochtend heb ik contact opgenomen meet de verhuurder en aangegeven dat ik nu geen ventilatie heb omdat deze waarschijnlijk bij de buren uit staat en er is daar niemand thuis.
Deze persoon vond het ook vreemd dat ik geen eigen ventilatie heb heeft het even nagekeken in het systeem bij hun en gaat nu toch waarschijnlijk een extern bedrijf inschakelen om dit na te laten kijken.
Hopelijk word het toch nog zo opgelost
Deze persoon vond het ook vreemd dat ik geen eigen ventilatie heb heeft het even nagekeken in het systeem bij hun en gaat nu toch waarschijnlijk een extern bedrijf inschakelen om dit na te laten kijken.
Hopelijk word het toch nog zo opgelost
Zou mooi zijn, zonder gedoe dat ze het oplossen.
Nou tot nu nog geen succes. Ik had vorige week vrijdag nogmaals gebeld maar toen kwamen ze met het excuus dat ze de buren niet kunnen bereiken.
Er is daar de hele week al iemand thuis maar geen reactie van de woningbouw.
Morgen maar weer eens bellen en anders bel ik de huurcommissie op.
Misschien een rare vraag maar voor wie is de schoonmaak en onderhoud van het trappenhuis?
Bij in ontvangst nemen van de sleutel werd mij verteld dat er een keer in de maand iemand zou langskomen maar heb in die drie kwart jaar nog nooit iemand gezien
Er is daar de hele week al iemand thuis maar geen reactie van de woningbouw.
Morgen maar weer eens bellen en anders bel ik de huurcommissie op.
Misschien een rare vraag maar voor wie is de schoonmaak en onderhoud van het trappenhuis?
Bij in ontvangst nemen van de sleutel werd mij verteld dat er een keer in de maand iemand zou langskomen maar heb in die drie kwart jaar nog nooit iemand gezien
-
Schoonmaak en onderhoud wordt in het contract geregeld. De ene keer is het voor de bewoners, de andere keer voor de woningbouw, maar dan betaal je er servicekosten voor.
Misschien een beetje late reactie maar deze zaak loopt nog steeds.
Na verschillende contacten te hebben gehad waar het alleen bij loze beloftes bleef heb ik een klacht gestuurd naar de directie van de wooncorporatie.
Nu eindelijk een reactie terug waarin word vermeld dat de kosten waarschijnlijk rond de 7000 euro gaan liggen om dit te veranderen en dus te hoog zijn voor mijn klacht.
Wel word er gekeken om dit met de renovatie mee te nemen wat in 2017 in de planning staat.
Als tussen oplossing willen ze de mechanische ventilatie die dus bij mij en mijn buurman zijn aangesloten op de middenstand vastzetten zodat deze niet meer uit gezet kan worden.
Mijn vraag is of dit voldoende ventilatie zal geven en ik hier mee akkoord moet gaan, en kan ik de schimmelvorming die ik nu in mijn badkamer heb op hun verhalen?
Na verschillende contacten te hebben gehad waar het alleen bij loze beloftes bleef heb ik een klacht gestuurd naar de directie van de wooncorporatie.
Nu eindelijk een reactie terug waarin word vermeld dat de kosten waarschijnlijk rond de 7000 euro gaan liggen om dit te veranderen en dus te hoog zijn voor mijn klacht.
Wel word er gekeken om dit met de renovatie mee te nemen wat in 2017 in de planning staat.
Als tussen oplossing willen ze de mechanische ventilatie die dus bij mij en mijn buurman zijn aangesloten op de middenstand vastzetten zodat deze niet meer uit gezet kan worden.
Mijn vraag is of dit voldoende ventilatie zal geven en ik hier mee akkoord moet gaan, en kan ik de schimmelvorming die ik nu in mijn badkamer heb op hun verhalen?
-
Zoals aangegeven zult u een procedure moeten starten bij de Huurcommissie. Want ook in 2017 zal dit niet opgelost worden.
Als u het advies van Ciske had opgevolgd, was de zaak al in behandeling geweest. U bent nu maanden later nog niets opgeschoten. Wel interessant om te constateren dat mensen altijd over dit soort adviezen "heen lezen". Men wil er niet aan beginnen ook al is het de enige oplossing.
Als u het advies van Ciske had opgevolgd, was de zaak al in behandeling geweest. U bent nu maanden later nog niets opgeschoten. Wel interessant om te constateren dat mensen altijd over dit soort adviezen "heen lezen". Men wil er niet aan beginnen ook al is het de enige oplossing.
Woning met ventilatie staan altijd standaard op stand 2 vast. dan kan je nog keizen tussen stand 1 en 3 (langzaam en snel) of andersom. je haalt hem zelfden van stand 2 af.
Wat ik wel vreemd vind. als er 2 aftsandbedieningen zijn. en ik ga er vanuit ok 2 ventilatoren. waarom werken ze danniet op verschilende frequenties ?
Wat ik wel vreemd vind. als er 2 aftsandbedieningen zijn. en ik ga er vanuit ok 2 ventilatoren. waarom werken ze danniet op verschilende frequenties ?
Ik weet dat het al een tijd geleden is, maar goed door bepaalde omstandigheden is dit bij mij ook blijven liggen.
De laatste klacht heb ik ook naar de commissie gestuurd waar hun bij aangesloten zit maar die hebben het doorgestuurd naar de directie van de vereniging.
Het gaat hier trouwens om 1 ventilator die beide woningen aanzuigt, dit omdat de zolder van mijn buurman boven mijn douche lopen, het is allemaal een beetje scheef gebouwd.
De laatste klacht heb ik ook naar de commissie gestuurd waar hun bij aangesloten zit maar die hebben het doorgestuurd naar de directie van de vereniging.
Het gaat hier trouwens om 1 ventilator die beide woningen aanzuigt, dit omdat de zolder van mijn buurman boven mijn douche lopen, het is allemaal een beetje scheef gebouwd.
Nou, dat lijkt me dan ook niet "recht bouwen" te gaan worden als er een renovatie in 2017 aan komt. Vreemd systeem, 2 huizen op één ventilatie/afzuig mechanisme installatie. Speelt dit euvel ook bij andere appartementen of alleen bij U en uw bovenbuurman?hvandijk schreef:Ik weet dat het al een tijd geleden is, maar goed door bepaalde omstandigheden is dit bij mij ook blijven liggen.
Over uw vraag van schoonmaken: dat staat meestal in de jaarlijkse afrekening wat u per maand aan schoonmaakkosten, algemeen onderhoud, complexbeheerder (als die er is) glasverzekering enz. enz. betaald. Dus kale huur en wat daar bovenop komt.
-
Er is geen enkele garantie dat in 2017 dit euvel opgelost gaat worden. Het zou zo maar een zoethoudertje kunnen zijn. Dat de commissie waarbij zij zijn aangesloten het doorstuurt naar de vereniging kan, edoch als die het niet fatsoenlijk oplossen (en alleen met vage halve toezeggingen komen) zou ik teruggaan naar de commissie als ik TS was.
Het gaat om een oud winkelpand wat 30 jaar geleden is verbouwd dat viertal woningen.
Hoe het bij de onderburen aangesloten is weet ik niet maar best kans dat daar net zo een soort systeem zit.
Het lijkt mij ook niet dat het in 2017 bij de renovatie recht te bouwen is, maar nu is mijn vraag als ik het doorspeel naar de huurcommissie wat hier uit kan komen?
Ze geven ook aan dat de ventilatie al jaren zo zit en zijn werk doet, echter zijn ze daar pas achter gekomen toen ik een melding deed dat mijn ventilatie niet meer werkte.
En ze blijven volhouden dat ik akkoord ben gegaan met een afstandsbediening zodat ik het systeem kan regelen, het enige wat ik hierop heb gezegd is als alle problemen hiermee zijn verholpen dat ik hiermee akkoord ga. Scheelt voor beide partijen natuurlijk weer.
Hoe het bij de onderburen aangesloten is weet ik niet maar best kans dat daar net zo een soort systeem zit.
Het lijkt mij ook niet dat het in 2017 bij de renovatie recht te bouwen is, maar nu is mijn vraag als ik het doorspeel naar de huurcommissie wat hier uit kan komen?
Ze geven ook aan dat de ventilatie al jaren zo zit en zijn werk doet, echter zijn ze daar pas achter gekomen toen ik een melding deed dat mijn ventilatie niet meer werkte.
En ze blijven volhouden dat ik akkoord ben gegaan met een afstandsbediening zodat ik het systeem kan regelen, het enige wat ik hierop heb gezegd is als alle problemen hiermee zijn verholpen dat ik hiermee akkoord ga. Scheelt voor beide partijen natuurlijk weer.
-
Of je plaatst zelf een extra afzuiging in aanwezige mechanische ventilatie buizen, of een in een raam.
Ik zou zelf oplossen blijven wachten tot de paddenstoelen op de muur groeien is ook niks
Ik zou zelf oplossen blijven wachten tot de paddenstoelen op de muur groeien is ook niks
-
Waarom moet alles toch altijd voorgekauwd worden en kunnen mensen zelf niet op onderzoek uit?
De Huurcommissie heeft een zeer goede website waar werkelijk alles op staat wat u maar nodig heeft. U kunt ze zelfs gratis bellen.
De Huurcommissie kan een huurverlaging van 60% van de maximaal redelijke huur opleggen inzake dit gebrek. Dat is een stevige stok achter de deur om de verhuurder te dwingen het euvel te verhelpen.
http://www.huurcommissie.nl/huurder/ond ... sgebreken/
De Huurcommissie heeft een zeer goede website waar werkelijk alles op staat wat u maar nodig heeft. U kunt ze zelfs gratis bellen.
De Huurcommissie kan een huurverlaging van 60% van de maximaal redelijke huur opleggen inzake dit gebrek. Dat is een stevige stok achter de deur om de verhuurder te dwingen het euvel te verhelpen.
http://www.huurcommissie.nl/huurder/ond ... sgebreken/
@bob, ja maar jij bent inmiddels ervaringsdeskundige.
-
Klopt, maar wel door zelf wel wat moeite te willen doen.
Immers: waar geen wil is, is geen weg.
Bekend Nederlandsch gezegde
Immers: waar geen wil is, is geen weg.
Bekend Nederlandsch gezegde