LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ventilatie systeem nooit goed gewerkt!!
Ventilatie systeem nooit goed gewerkt!!
Hallo Allemaal
Ik woon in een (huur) nieuwbouw appartement sinds 2.5 jaar.
Sinds die tijd heb ik enorm veel vochtproblemen in mijn huis.
Ik heb een Demand Flow systeem...
Echter had ik vrij snel de schimmel in de douche.. schimmel op de muren.. kledingkasten.. kleding... en gewoon letterlijk water in me ramen zelfs ijs in de winter aan de binnekant... kortom enorm veel schade.
Al 2.5 jaar ben ik in gevecht met zowel de wooncorporatie / feenstra / itho & breman
Tig bezoeken van hun allemaal gehad om na het systeem te kijken.. waarbij elke keer weer kreeg te horen (nadat er een laptopje aangesloten werd op het systeem) Mevrouw het werkt gewoon.....
Echter bleven de problemen
Woningbouw nog eens een extra rooster in douchedeur gebouwt .... van alles gedaan...
Uiteraard een schadeclaim neer gelegt voor de spullen die kapot gegaan zijn.. en deze netjes uitbetaald gekregen dat dan weer wel.
Volgens de woningbouw en alle ander instanties zou het dan ook helemaal opgelost zijn... waarmee ik het niet eens was want ik had nog steeds water in me ramen aan de binnenkant.
De zomer kwam er aan... en me schuifpui staat dan gehele dagen open...
Nog eens de GGD erbij gehaald aangezien ik ook al 2.5 jaar steeds ziek ben... en ik wou weten of het mogelijk was door het huis de schimmel de vocht.. etc
Hun antwoord was dat het mogelijk was maar niet met zekerheid vast gesteld kon worden.
Nu 6 weken geleden krijg ik allerlei alarmen op me systeem met co2 meldingen... wat even schrikken was..
Voor de zoveelste keer werd er een nieuwe sensor geplaats en kreeg ik een koolmonoxide melder...
2 weken later weer hetzelfde alarm....
Toen bleek dat me systeem dus enorm veel kabaal maakt als of hij wat doet.. maar hij eigenlijk dus niks doet...
Dus leverancier moest komen... 2 weken later komt ie...
En in eerste instantie weer laptop op het systeem aan.. en ja mevrouw hij geeft geen problemen aan hij doet het gewoon.
Daarmee ging ik uiteraard niet akkoord... waarna hij verder ging kijken...
En wat blijkt nou... De uitvoer van het systeem...
waardoor het dus door de pijp na boven zou moeten... zit DICHT.... er zit een mooi systeem tussen voor als er brand uitbreekt dat die klep dan dicht zou gaan zodat het niet na boven slaat... (heel mooi natuurlijk) maar die klep zit dus dicht.... En zonder brand uitbraak zou betekenen dat dit dus al 2.5 jaar DICHT zit.
Kortom.... ventilatie werkte wel maar hij gooide all foute lucht om zo maar te zeggen weer terug me huis in... Dus bleef ik vocht etc hebben en ook de giftige stoffen om het zo maar te zeggen....
Het kon nooit ergens heen.. dan alleen terug me huis in.
Geen wonder dat ik ook al 2.5 steeds ziek ben...
De grote vraag is wat kan ik hier nou mee?
al 2.5 jaar betaal ik huur terwijl 1 van de belangrijkste dingen gewoon weg niet werkte....
Oke ik heb een schadeclaim voor de spullen gehad...
Maar tot op de dag van vandaag is het probleem nog niet gemaakt....
Daar moet weer iemand anders voor komen...
Ik word van het kastje na de muur gestuurd ..
Hopelijk kan iemand mij helpen en tips geven wat ik het beste zou kunnen doen.. nu na 2.5 jaar het probleem EINDELIJK gevonden is!!
Heb ik nog ergens rechten om een deel van huur terug te eisen of iets?
Dit is geen gezonde leef situatie toch??
Ik woon in een (huur) nieuwbouw appartement sinds 2.5 jaar.
Sinds die tijd heb ik enorm veel vochtproblemen in mijn huis.
Ik heb een Demand Flow systeem...
Echter had ik vrij snel de schimmel in de douche.. schimmel op de muren.. kledingkasten.. kleding... en gewoon letterlijk water in me ramen zelfs ijs in de winter aan de binnekant... kortom enorm veel schade.
Al 2.5 jaar ben ik in gevecht met zowel de wooncorporatie / feenstra / itho & breman
Tig bezoeken van hun allemaal gehad om na het systeem te kijken.. waarbij elke keer weer kreeg te horen (nadat er een laptopje aangesloten werd op het systeem) Mevrouw het werkt gewoon.....
Echter bleven de problemen
Woningbouw nog eens een extra rooster in douchedeur gebouwt .... van alles gedaan...
Uiteraard een schadeclaim neer gelegt voor de spullen die kapot gegaan zijn.. en deze netjes uitbetaald gekregen dat dan weer wel.
Volgens de woningbouw en alle ander instanties zou het dan ook helemaal opgelost zijn... waarmee ik het niet eens was want ik had nog steeds water in me ramen aan de binnenkant.
De zomer kwam er aan... en me schuifpui staat dan gehele dagen open...
Nog eens de GGD erbij gehaald aangezien ik ook al 2.5 jaar steeds ziek ben... en ik wou weten of het mogelijk was door het huis de schimmel de vocht.. etc
Hun antwoord was dat het mogelijk was maar niet met zekerheid vast gesteld kon worden.
Nu 6 weken geleden krijg ik allerlei alarmen op me systeem met co2 meldingen... wat even schrikken was..
Voor de zoveelste keer werd er een nieuwe sensor geplaats en kreeg ik een koolmonoxide melder...
2 weken later weer hetzelfde alarm....
Toen bleek dat me systeem dus enorm veel kabaal maakt als of hij wat doet.. maar hij eigenlijk dus niks doet...
Dus leverancier moest komen... 2 weken later komt ie...
En in eerste instantie weer laptop op het systeem aan.. en ja mevrouw hij geeft geen problemen aan hij doet het gewoon.
Daarmee ging ik uiteraard niet akkoord... waarna hij verder ging kijken...
En wat blijkt nou... De uitvoer van het systeem...
waardoor het dus door de pijp na boven zou moeten... zit DICHT.... er zit een mooi systeem tussen voor als er brand uitbreekt dat die klep dan dicht zou gaan zodat het niet na boven slaat... (heel mooi natuurlijk) maar die klep zit dus dicht.... En zonder brand uitbraak zou betekenen dat dit dus al 2.5 jaar DICHT zit.
Kortom.... ventilatie werkte wel maar hij gooide all foute lucht om zo maar te zeggen weer terug me huis in... Dus bleef ik vocht etc hebben en ook de giftige stoffen om het zo maar te zeggen....
Het kon nooit ergens heen.. dan alleen terug me huis in.
Geen wonder dat ik ook al 2.5 steeds ziek ben...
De grote vraag is wat kan ik hier nou mee?
al 2.5 jaar betaal ik huur terwijl 1 van de belangrijkste dingen gewoon weg niet werkte....
Oke ik heb een schadeclaim voor de spullen gehad...
Maar tot op de dag van vandaag is het probleem nog niet gemaakt....
Daar moet weer iemand anders voor komen...
Ik word van het kastje na de muur gestuurd ..
Hopelijk kan iemand mij helpen en tips geven wat ik het beste zou kunnen doen.. nu na 2.5 jaar het probleem EINDELIJK gevonden is!!
Heb ik nog ergens rechten om een deel van huur terug te eisen of iets?
Dit is geen gezonde leef situatie toch??
-
Re: Ventilatie systeem nooit goed gewerkt!!
Die klep die u bedoeld heet een brandklep.
Deze zitten inderdaad vaker in kanalen bij nieuwere gebouwen.
Het verbaasd me dat er niet eerder een echte monteur is gestuurt die daadwerkelijk met zn handen kan wapperen, maar alleen maar 'peecee-nidwid'.
Een goede les dus voor anderen die dit lezen.
Als na een pc-monteur er dus niets veranderd is, vraag dan om een installatiemonteur met een échte gereedschapskist.
Om antwoord op uw vraag te geven: ik denk niet dat u een vergoeding hiervoor zult kunnen krijgen. 'Immers, de zorgverzekering betaald toch alles' als u een dokter heeft moeten bezoeken? Dat zal het commentaar zijn.
(off-topic: alsof wij die niet met zijn állen betalen. maar ja, het betreft niet de portemonnee van de woningbouwvereniging.
Eigenlijk zouden zorgverzekeraars dit soort claims bij de verantwoordelijken moeten leggen. )
Deze zitten inderdaad vaker in kanalen bij nieuwere gebouwen.
Het verbaasd me dat er niet eerder een echte monteur is gestuurt die daadwerkelijk met zn handen kan wapperen, maar alleen maar 'peecee-nidwid'.
Een goede les dus voor anderen die dit lezen.
Als na een pc-monteur er dus niets veranderd is, vraag dan om een installatiemonteur met een échte gereedschapskist.
Om antwoord op uw vraag te geven: ik denk niet dat u een vergoeding hiervoor zult kunnen krijgen. 'Immers, de zorgverzekering betaald toch alles' als u een dokter heeft moeten bezoeken? Dat zal het commentaar zijn.
(off-topic: alsof wij die niet met zijn állen betalen. maar ja, het betreft niet de portemonnee van de woningbouwvereniging.
Eigenlijk zouden zorgverzekeraars dit soort claims bij de verantwoordelijken moeten leggen. )
Dat zou inderdaad de oplossing voor het lakse gedrag van woningstichtingen zijn, alleen zou dat inhouden dat veel mensen ziek moeten worden.niet de portemonnee van de woningbouwvereniging.
TS , ik ben niet echt in ventilatie systemen thuis, maar kan je die niet dicht doen , en dan een raam open zetten?
( uitgezonderd de douche dan).
-
Zolang als een arts niet verklaart dat de klachten onomstotelijk door die dichte brandklep komt, is er geen aansprakelijkheid voor de woningbouw...ciske schreef:Dat zou inderdaad de oplossing voor het lakse gedrag van woningstichtingen zijn, alleen zou dat inhouden dat veel mensen ziek moeten worden.niet de portemonnee van de woningbouwvereniging.
Dat was ook mijn eerste gedachte.ciske schreef:TS , ik ben niet echt in ventilatie systemen thuis, maar kan je die niet dicht doen , en dan een raam open zetten?
Euhm
Hier eerst even een korte uitleg wat voor systeem ik heb:
DemandFlow
Goede woningventilatie is noodzakelijk voor een comfortabel en gezond binnenklimaat. Het ventileren van alleen keuken, badkamer en toilet is niet voldoende. Het DemandFlow-systeem bepaalt daarom voor alle verblijfsruimten hoeveel er geventileerd moet worden door het CO2-niveau in de afgevoerde lucht uit alle ruimten regelmatig te controleren. Zo bent u verzekerd van een optimale luchtkwaliteit in iedere kamer en daarmee een gezond binnenklimaat voor de héle woning.
•Vraaggestuurd ventileren op basis van CO2-metingen in iedere ruimte
•Hoge EPC-bijdrage, lage investering
•Gegarandeerde ventilatie in iedere verblijfsruimte
•Eenvoudige installatie en onderhoud
Het is juist een nieuw soort systeem wat vaak toegepast word bij A of A+ woningen....
In de douche zelf zit verder geen raam... alleen in de slaapkamer een raam en woonkamer een schuifpui... die elke dag gewoon open staan... alleen nu het wat kouder word ga je natuurlijk niet in de woonkamer de schuifpui helemaal open zetten.
Het systeem uitzetten ja dat is niet de bedoeling van deze huizen/systemen dan ga je juist schimmel krijgen... en dan zegt de wooningbouw: JE DOET HET ZELF jij bent verantwoordelijk...
Als ik nu dus douche met of zonder deur open... dan meet het systeem dat en gaat hij aan de slag.. maar hij kan het niet kwijt... waardoor hij het uit een ander kanaal weer terug me huis in gooit.. zo ook met koken...etc .. Leuk een A+ woning.. maar dan moet het systeem toch echt werken... buiten het systeem om is de ventilatie mogelijkheden niet optimaal.. want dan zou het weer geen A+ woning zijn.... (zo word het gezegt)
M.b.t me gezondheids klachten en hier eventueel vergoeding voor krijgen, snap ik inderdaad dat dit lastig gaat worden ...
Maar het gaat mij ook meer om dat je een contract ondertekend vanuit gaande dat je in een goed huis terecht komt met een werkend systeem... nu dat het systeem dus nooit goed gewerkt heeft.. en er geen gezonde binnenklimaat is geweest (waar het systeem dus voor moet zorgen) ... komt het er dan niet op neer dat ik een huis huur met gebreken?
En heb ik dan niet recht op een huur vermindering of een vergoeding mbt de huur?
Je betaald voor iets wat niet werkt..
Ik weet het ook niet
Hier eerst even een korte uitleg wat voor systeem ik heb:
DemandFlow
Goede woningventilatie is noodzakelijk voor een comfortabel en gezond binnenklimaat. Het ventileren van alleen keuken, badkamer en toilet is niet voldoende. Het DemandFlow-systeem bepaalt daarom voor alle verblijfsruimten hoeveel er geventileerd moet worden door het CO2-niveau in de afgevoerde lucht uit alle ruimten regelmatig te controleren. Zo bent u verzekerd van een optimale luchtkwaliteit in iedere kamer en daarmee een gezond binnenklimaat voor de héle woning.
•Vraaggestuurd ventileren op basis van CO2-metingen in iedere ruimte
•Hoge EPC-bijdrage, lage investering
•Gegarandeerde ventilatie in iedere verblijfsruimte
•Eenvoudige installatie en onderhoud
Het is juist een nieuw soort systeem wat vaak toegepast word bij A of A+ woningen....
In de douche zelf zit verder geen raam... alleen in de slaapkamer een raam en woonkamer een schuifpui... die elke dag gewoon open staan... alleen nu het wat kouder word ga je natuurlijk niet in de woonkamer de schuifpui helemaal open zetten.
Het systeem uitzetten ja dat is niet de bedoeling van deze huizen/systemen dan ga je juist schimmel krijgen... en dan zegt de wooningbouw: JE DOET HET ZELF jij bent verantwoordelijk...
Als ik nu dus douche met of zonder deur open... dan meet het systeem dat en gaat hij aan de slag.. maar hij kan het niet kwijt... waardoor hij het uit een ander kanaal weer terug me huis in gooit.. zo ook met koken...etc .. Leuk een A+ woning.. maar dan moet het systeem toch echt werken... buiten het systeem om is de ventilatie mogelijkheden niet optimaal.. want dan zou het weer geen A+ woning zijn.... (zo word het gezegt)
M.b.t me gezondheids klachten en hier eventueel vergoeding voor krijgen, snap ik inderdaad dat dit lastig gaat worden ...
Maar het gaat mij ook meer om dat je een contract ondertekend vanuit gaande dat je in een goed huis terecht komt met een werkend systeem... nu dat het systeem dus nooit goed gewerkt heeft.. en er geen gezonde binnenklimaat is geweest (waar het systeem dus voor moet zorgen) ... komt het er dan niet op neer dat ik een huis huur met gebreken?
En heb ik dan niet recht op een huur vermindering of een vergoeding mbt de huur?
Ik weet het ook niet
Je kunt die schuifpui toch ook op een kiertje zetten en dan na een uurtje weer dicht?Mariska99 schreef:Het is juist een nieuw soort systeem wat vaak toegepast word bij A of A+ woningen....
Hoezo? Er zijn toch duizenden huizen zonder zo'n systeem die ook geen schimmel hebben? Het gaat er gewoon om dat je regelmatig ventileert, gewoon af en toe een raampje open zetten dus.Mariska99 schreef:Het systeem uitzetten ja dat is niet de bedoeling van deze huizen/systemen dan ga je juist schimmel krijgen
Wat de woningbouwvereniging zegt boeit toch niet? jij moet er wonen, zij niet. Jouw gezondheid lijkt me belangrijker dan de leuke plannetjes van de woningbouwvereniging. Gewoon uitzetten dus dat systeem.Mariska99 schreef:en dan zegt de wooningbouw: JE DOET HET ZELF jij bent verantwoordelijk...
Ik ben het met klaas1978 eens, gooi die schuifpui een uurtje open op tijden dat je er geen last van hebt, en doe die dingen uit . Als je alleen maar troep binnen krijgt kan je ze beter dichthouden.
Wat de woningbouw zegt , heb jij geen boodschap aan, nu doe je het volgens hun toch ook al verkeerd.
Wat de woningbouw zegt , heb jij geen boodschap aan, nu doe je het volgens hun toch ook al verkeerd.
OKe Ik snap jullie idee...
En idd er zijn duizende huizen zonder zo'n systeem die ook geen schimmel hebben.. die hebben vast een raam in de douche of een afzuiging / rooster of iets dergelijks...
Ik heb nu dus NIKS.. met of zonder systeem aan dat maakt nu niet uit nu ze er achter zijn dat het niet werkt....
Dus systeem aan of uit.. is hetzelfde...
Smorgens ga ik douchen...
Optie 1: Ik laat me douche deur open zodat het weg kan... (geen rooster of raam dus tja...) dan trekt het allemaal me hal in.. en zijn de deuren/posten voordeur etc nat en na een tijdje komt de schimmel alweer lekker op me muur in de hal!! Jippie weer een schilder over de vloer die me muur speciaal behandeld en overnieuw doet!
Optie 2: Als ik me douche deur dicht houdt word het wat moeilijk met ademhalen met al die condens.. maar goed... stel Ik laat hem dicht.. ik douche snel... En de volgende ochtend... is me spiegel gewoon nog nat in de douche... schimmel komt lekker overal en kachel begint al lekker te roesten... Tja kan hem ook na het douchen open zetten natuurlijk de deur.. maar dan komen we weer op de hal uit...
Me slaapkamer raam staat dagelijks de gehele dag OPEN tot dat ik of na bed ga of in de winter de kachel aan gaat s avonds !!!!
Dan komen we in de huiskamer... waar ik ENKEL alleen een schuifpui heb (geen ramen verder) ... De schuifpui gaat smorgens gelijk OPEN.. op een kier waarbij ook weer een mooi systeem zit... schuifpui kan altijd op een kier open en vervolgens kan je hem als nog op slot draaien...
Dus die blijft ook de gehele dag een stukje OPEN!!!
Dan s avonds ga ik eten koken.. zet ik de schuifpui HELEMAAL OPEN... want anders staat me huis blauw... eten... afwas dan gaat de schuifpui (in de winter maanden) dicht en gaat de kachel aan....
Dan is het ergens bedtijd... Ga ik Douchen...
En dan komen we weer op het douche verhaal... van de hal etc...
Of is het de bedoeling dat ik na het douchen... me douche deur open zet.. en me voordeur ook maar ff paar uur open zet zodat het weg kan?
Nee dat doet niemand om 12 uur s avonds toch? Of wil je nu zeggen van wel....
De volgende ochtend... Kom ik in de huiskamer... en heb ik het volgende in me raam / schuifpui....
http://imageshack.us/f/12/huiskamer.png/
En idd er zijn duizende huizen zonder zo'n systeem die ook geen schimmel hebben.. die hebben vast een raam in de douche of een afzuiging / rooster of iets dergelijks...
Ik heb nu dus NIKS.. met of zonder systeem aan dat maakt nu niet uit nu ze er achter zijn dat het niet werkt....
Smorgens ga ik douchen...
Optie 1: Ik laat me douche deur open zodat het weg kan... (geen rooster of raam dus tja...) dan trekt het allemaal me hal in.. en zijn de deuren/posten voordeur etc nat en na een tijdje komt de schimmel alweer lekker op me muur in de hal!! Jippie weer een schilder over de vloer die me muur speciaal behandeld en overnieuw doet!
Optie 2: Als ik me douche deur dicht houdt word het wat moeilijk met ademhalen met al die condens.. maar goed... stel Ik laat hem dicht.. ik douche snel... En de volgende ochtend... is me spiegel gewoon nog nat in de douche... schimmel komt lekker overal en kachel begint al lekker te roesten... Tja kan hem ook na het douchen open zetten natuurlijk de deur.. maar dan komen we weer op de hal uit...
Me slaapkamer raam staat dagelijks de gehele dag OPEN tot dat ik of na bed ga of in de winter de kachel aan gaat s avonds !!!!
Dan komen we in de huiskamer... waar ik ENKEL alleen een schuifpui heb (geen ramen verder) ... De schuifpui gaat smorgens gelijk OPEN.. op een kier waarbij ook weer een mooi systeem zit... schuifpui kan altijd op een kier open en vervolgens kan je hem als nog op slot draaien...
Dus die blijft ook de gehele dag een stukje OPEN!!!
Dan s avonds ga ik eten koken.. zet ik de schuifpui HELEMAAL OPEN... want anders staat me huis blauw... eten... afwas dan gaat de schuifpui (in de winter maanden) dicht en gaat de kachel aan....
Dan is het ergens bedtijd... Ga ik Douchen...
En dan komen we weer op het douche verhaal... van de hal etc...
Of is het de bedoeling dat ik na het douchen... me douche deur open zet.. en me voordeur ook maar ff paar uur open zet zodat het weg kan?
Nee dat doet niemand om 12 uur s avonds toch? Of wil je nu zeggen van wel....
De volgende ochtend... Kom ik in de huiskamer... en heb ik het volgende in me raam / schuifpui....
http://imageshack.us/f/12/huiskamer.png/
Dit kan inderdaad niet. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die inschakelen, en als je die niet hebt contact opnemen met de rechtswinkel in je woonplaats om je daar te laten adviseren over de stappen die je kunt ondernemen.
-
Ik ken het probleem. Het systeem hier heeft ook jarenlang niet gewerkt, tot er inderdaad een echte monteur kwam om de boel te controleren. Van de 16 flats werkten bij 3 het ventilatiesysteem totaal niet.
Uiteindelijk is er ook, na vele klachten van stankoverlast, op het dak een of andere pijp met een meter of drie verlengt, zodat uitgaande luchtjes van de ene buurman niet meer bij de andere buurman naar binnenkwamen.
En luchten, je kan dag en nacht je raam openzetten, maar als dat systeem niet werkt, is en blijft het benauwd in huis. Komt omdat er geen of nauwelijks kieren in de woning zitten. In oude huizen, met overal kieren, lucht alles geleidelijk aan vanzelf door. Bij nieuwe woningen dus niet. En ja, als je een badkamer, wc, washok zonder ramen en ventilatie hebt, krijg je inderdaad schimmel.
Die de wbv van mij dus ook op haar kosten mocht oplossen, ik had wel genoeg geklaagd in de loop van ruim twee jaar dacht ik zo.
Uiteindelijk is er ook, na vele klachten van stankoverlast, op het dak een of andere pijp met een meter of drie verlengt, zodat uitgaande luchtjes van de ene buurman niet meer bij de andere buurman naar binnenkwamen.
En luchten, je kan dag en nacht je raam openzetten, maar als dat systeem niet werkt, is en blijft het benauwd in huis. Komt omdat er geen of nauwelijks kieren in de woning zitten. In oude huizen, met overal kieren, lucht alles geleidelijk aan vanzelf door. Bij nieuwe woningen dus niet. En ja, als je een badkamer, wc, washok zonder ramen en ventilatie hebt, krijg je inderdaad schimmel.
Die de wbv van mij dus ook op haar kosten mocht oplossen, ik had wel genoeg geklaagd in de loop van ruim twee jaar dacht ik zo.
Heb jij voor onderstaande een vergoeding gekregen ?witte angora schreef:Ik ken het probleem. Het systeem hier heeft ook jarenlang niet gewerkt, tot er inderdaad een echte monteur kwam om de boel te controleren. Van de 16 flats werkten bij 3 het ventilatiesysteem totaal niet.
Mariska99 schreef:M.b.t me gezondheids klachten en hier eventueel vergoeding voor krijgen, snap ik inderdaad dat dit lastig gaat worden ...
klaas1978 schreef:
Dit kan inderdaad niet. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die inschakelen, en als je die niet hebt contact opnemen met de rechtswinkel in je woonplaats om je daar te laten adviseren over de stappen die je kunt ondernemen.
Mee eens, dat ziet er niet goed uit zeg.
Zou inderdaad maar contact met een rechtswinkel opnemen.
Ja, je mist hier een stukje huurgenot waardoor je daar recht op hebt. Tenslotte heb je niet gekregen waar je voor betaald hebt. Een huurhuis met een goed werkend ventilatie systeem.Mariska99 schreef:Heb ik nog ergens rechten om een deel van huur terug te eisen of iets?
Dit zal laster geworden. Als je hier iets mee wilt dan zul je er een gespecialiseerde jurist bij moeten halen.Mariska99 schreef:Nog eens de GGD erbij gehaald aangezien ik ook al 2.5 jaar steeds ziek ben... en ik wou weten of het mogelijk was door het huis de schimmel de vocht.. etc
-
Ze waren er toch achter dat de brandklep dicht staat? Die weer open zetten en het systeem behoort dan toch gewoon te werken?Mariska99 schreef:OKe Ik snap jullie idee...
@Mariska99, het is algemeen bekend dat van schimmel in huis je ziek kan worden.
Gebruik de link van Bob eens over de geschillencommissie.
Deze http://www.huurcommissie.nl/
Gebruik de link van Bob eens over de geschillencommissie.
Deze http://www.huurcommissie.nl/
ja als brandklep weer open gezet word zou het gemaakt moeten zijn idd.. Echter moet ik hier dus weer op wachten omdat het een gevecht is wie hier voor aansprakelijk is... Maar ik gok dat ik eerdaags iemand over de vloeg ga krijgen die dit gaat oplossen. Ik blijf bellen en zeuren dat in iedergeval!!!
Dus dan is het probleem in iedergeval opgelost na 2.5 jaar dat is fijn!!!
Bedankt voor de link Ciske
Ik zal eens doorlezen en kijken wat ik kan doen,
Kreeg net wel een tip van iemand
Aangezien ik ook Huurtoeslag krijg.. dat als ik dan een deel van de huur zou terug krijgen met terug werkende kracht van 2.5 jaar.. ik ook huurtoeslag terug zou moeten betalen en misschien dan zelfs nog wel tekort kom en bij zou moeten betalen.
Das ook stom... heb je schade-post krijg je eventueel geld.. moet je hun terug betalen?
Werkt dat echt zo lullig? als het om een schade claim gaat?
Bedankt voor de link Ciske
Ik zal eens doorlezen en kijken wat ik kan doen,
Kreeg net wel een tip van iemand
Aangezien ik ook Huurtoeslag krijg.. dat als ik dan een deel van de huur zou terug krijgen met terug werkende kracht van 2.5 jaar.. ik ook huurtoeslag terug zou moeten betalen en misschien dan zelfs nog wel tekort kom en bij zou moeten betalen.
Das ook stom... heb je schade-post krijg je eventueel geld.. moet je hun terug betalen?
-
Waarom heeft men de brandklep niet meteen weer open gezet dan?Mariska99 schreef:ja als brandklep weer open gezet word zou het gemaakt moeten zijn idd.. Echter moet ik hier dus weer op wachten omdat het een gevecht is wie hier voor aansprakelijk is... Maar ik gok dat ik eerdaags iemand over de vloeg ga krijgen die dit gaat oplossen. Ik blijf bellen en zeuren dat in iedergeval!!!
Zo'n ingreep is dat niet. Dat mag geen grote ingreep zijn, want brandkleppen dienen ten alle tijden inspecteerbaar te zijn, dus toegankelijk!
Om dat soort dingen te voorkomen kun je het het beste door de rechtsbijstand op laten lossen.Mariska99 schreef:Das ook stom... heb je schade-post krijg je eventueel geld.. moet je hun terug betalen?
-
Nope, geen vergoedingChocomelk schreef:Heb jij voor onderstaande een vergoeding gekregen ?witte angora schreef:Ik ken het probleem. Het systeem hier heeft ook jarenlang niet gewerkt, tot er inderdaad een echte monteur kwam om de boel te controleren. Van de 16 flats werkten bij 3 het ventilatiesysteem totaal niet.
Mariska99 schreef:M.b.t me gezondheids klachten en hier eventueel vergoeding voor krijgen, snap ik inderdaad dat dit lastig gaat worden ...