LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuiskostenvergoeding na burenoverlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
RHB17

Verhuiskostenvergoeding na burenoverlast

Ongelezen bericht door RHB17 »

Hallo,

Ik en mijn vriendin hebben lange tijd (ruim twee jaar) met zeer veel plezier op een flatje gewoond vlak buiten het centrum van Leeuwarden. We hebben nooit last van onze buren gehad en zij ook nooit van ons.

Sinds kort (rond de jaarwisseling) zijn er naast ons nieuwe buren komen wonen. Vanaf het eerste weekend dat ze hier woonden hebben we eigenlijk non-stop last van ze gehad. Nadat we het een week of drie aangezien hebben zijn we actie gaan ondernemen.

Bij de woningbouw, meldpunt overlast (gemeente) en politie hebben we onze klachten neergelegd. Het gaat om feestjes meerdere keren per week tot 7 uur 's ochtends, overlast van ruzie en geweld, overlast van afval (vuilnis en kots op de galerij) en intimidatie van (gasten) van de buren. Wij hebben de klachten als groep buren neergelegd bij de genoemde instanties.

Sinds we onze klachten hebben gemeld bij de instanties is er niets verbeterd. Nog steeds hebben de buren maling aan alles, ondanks waarschuwingen (en bezoek) van woningbouw en politie. Ik en mijn vriendin hebben hierom besloten per direct op zoek te gaan naar een nieuwe woning, omdat we door slaaptekort, stress en spanning hier gewoon niet meer kunnen en willen wonen.

We hebben tot onze vreugde vandaag een mooie woning gevonden in de private sector en daar kunnen we per volgende week in. Dit gaan we zeker doen. Nu vroeg ik mij echter af of wij (een deel van) onze verhuiskosten op de woningbouw kunnen verhalen vanwege deze min of meer gedwongen verhuizing. De woningbouw heeft vorige week al aangegeven dat ze bereid waren een urgentieverklaring te verlenen na het doorlopen van het hele proces, maar we hebben dus al op een andere weg een woning gevonden. Door het willen afgeven van een urgentieverklaring erkennen ze echter wel de noodzaak van onze verhuizing.

Overigens hebben de buren aan de andere kant van onze overlastgevende 'vrienden' ook besloten te verhuizen vanwege de overlast. Zij hebben ook al wat gevonden per 1 april.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring of kennis hebben op dit gebied, en wat zij ons adviseren/aanraden.

Bedankt,

Bob Schurkjens

Re: Verhuiskostenvergoeding na burenoverlast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die kans lijkt me zeer klein tot nihil. Verhuisvergoedingen zijn er alleen in geval van sloop of zeer ingrijpende en langdurige renovaties, zie http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... eding.html

De overlast - hoe ellendig ook - heeft ook nog maar 2 maanden plaatsgevonden. Dat is te weinig om de verhuurder in de gelegenheid te stellen maatregelen te nemen.

In elk geval krijg je 2 inspecties van je verhuurder nadat je bent verhuisd. Teken dan niet de opnamestaat. Dat ben je niet verplicht. Dit kan je uiteindelijk geld schelen.

Gesloten