LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuurder en hoge energiekosten
Verhuurder en hoge energiekosten
Is een een (particuliere) verhuurder (wettelijk) verplicht om bij aanvang van de huur iets te melden over (extreem) hoge energiekosten?
Re: Verhuurder en hoge energiekosten
Nee , dat is die niet. Wel moet hij de huurprijs duidelijk neerzetten.
Waarom zou hij zoiets moeten melden? Hij kan toch nooit van tevoren inschatten wat voor soort verbruiker jij bent.
Nee Edrick, dat klopt, maar de verhuurder heeft zelf 24 jaar in het huis gewoond en had ook een erg hoog verbruik (blijkt na navraag bij de energieleverancier). Het lijkt mij dan dat hij dat in ieder geval vooraf had kunnen melden...Edrick schreef:Waarom zou hij zoiets moeten melden? Hij kan toch nooit van tevoren inschatten wat voor soort verbruiker jij bent.
Het lijkt mij dan dat hij dat in ieder geval vooraf had kunnen melden...
Hangt er vanaf met hoeveel personen hij er heeft gewoond, hoe kouwelijk je bent, de 1 heeft het sneller koud dan de ander.
Is het een oud huis, stook je meestal meer dan in nieuwere huizen.
Dan nog rust er geen enkele verplichting op hem om dit ook te melden. Het is natuurlijk wel een verhuurder en niet je beste vriend.
Je kunt er toch ook zelf naar vragen voordat je het huurcontract tekent?Jeroen... schreef:Nee Edrick, dat klopt, maar de verhuurder heeft zelf 24 jaar in het huis gewoond en had ook een erg hoog verbruik (blijkt na navraag bij de energieleverancier). Het lijkt mij dan dat hij dat in ieder geval vooraf had kunnen melden...Edrick schreef:Waarom zou hij zoiets moeten melden? Hij kan toch nooit van tevoren inschatten wat voor soort verbruiker jij bent.
Wat is extreem hoog? Als je bv. een groot en oud huis hebt, dan kun je vewachten dat daar hoge stookkosten aan verbonden zijn. Dus het is de vraag of je überhaupt over "extreem hoog" kunt spreken.