LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verhuurder gebruikt stroom huurder bij renovatie, klopt dat?
verhuurder gebruikt stroom huurder bij renovatie, klopt dat?
Bij een renovatie aan een aantal woningen wordt flink wat stroom verbruikt waarvoor de huurder de rekening krijgt. Tijdens lunchpauzes blijven zuiginstallaties gewoon aan staan, de huurder betaalt kennelijk wel. Weet iemand of dit terecht is of dat de huurder daarvoor een vergoeding zou moeten krijgen?
Re: verhuurder gebruikt stroom huurder bij renovatie, klopt dat?
Ze hebben hier een paar jaar terug heel de wijk gerenoveerd.
Kregen dubbel glas ,nieuwe deuren,nieuwe keuken en badkamer,nieuwe dakramen.
Ze hebben toen netjes aan mij gevraagd of ze stroom en water(ik heb een buitenkraan)van mij mochten gebruiken.
Toen hebben ze een stroomkabel en slang ,naar hun bouwcontainers gelegd .
Ze hebben er netjes een meter tussen gezet,zodat we konden zien wat ze verbruikt hadden.
Heb alles netjes vergoed gekregen +een bos bloemen voor het ongemak.(weinig ongemak gehad)
Kregen dubbel glas ,nieuwe deuren,nieuwe keuken en badkamer,nieuwe dakramen.
Ze hebben toen netjes aan mij gevraagd of ze stroom en water(ik heb een buitenkraan)van mij mochten gebruiken.
Toen hebben ze een stroomkabel en slang ,naar hun bouwcontainers gelegd .
Ze hebben er netjes een meter tussen gezet,zodat we konden zien wat ze verbruikt hadden.
Heb alles netjes vergoed gekregen +een bos bloemen voor het ongemak.(weinig ongemak gehad)
Bedankt voor je reactie snepke.
Dat klinkt inderdaad zoals het hoort.
Dat klinkt inderdaad zoals het hoort.
Het lijkt mij zeker niet normaal dat jij moet betalen voor het stroom gebruik van een ander.
-
Pffff. Dien de nota bij de woningbouw in, kijken wat die zeggen. Om welk bedrag gaat het overigens?Oblomova schreef:Bij een renovatie aan een aantal woningen wordt flink wat stroom verbruikt waarvoor de huurder de rekening krijgt. Tijdens lunchpauzes blijven zuiginstallaties gewoon aan staan, de huurder betaalt kennelijk wel. Weet iemand of dit terecht is of dat de huurder daarvoor een vergoeding zou moeten krijgen?
Geen idee, heb er ook helemaal niet bij stilgestaan dat dit op mijn dak zou komen en heb dus ook niet naar de meterstand gekeken.witte angora schreef:Pffff. Dien de nota bij de woningbouw in, kijken wat die zeggen. Om welk bedrag gaat het overigens?
-
Dan zou ik daar maar eens gauw mee beginnen. Alleen die meterstanden (verhoogd verbruik in de betreffende periode) geven aan dat je op kosten wordt gebracht die eigenlijk voor rekening van de wbv zouden moeten komen.Oblomova schreef:Geen idee, heb er ook helemaal niet bij stilgestaan dat dit op mijn dak zou komen en heb dus ook niet naar de meterstand gekeken.witte angora schreef:Pffff. Dien de nota bij de woningbouw in, kijken wat die zeggen. Om welk bedrag gaat het overigens?
Aan de andere kant is het wel zo: stel dat je glazenwasser om een emmertje warm water vraagt, en daarmee niet alleen jouw ruiten doet, maar ook die van de halve straat, vraag je dan ook om een vergoeding?
Bij mij is de hele straat gerenoveerd met stroom en water (douchewagen en toilet)van mij,wij zaten het gunstigste(hun containers en keet stonden op de parkeerplek voor onze deur)
witte angora schreef:Pffff. Dien de nota bij de woningbouw in, kijken wat die zeggen. Om welk bedrag gaat het overigens?Oblomova schreef:Bij een renovatie aan een aantal woningen wordt flink wat stroom verbruikt waarvoor de huurder de rekening krijgt. Tijdens lunchpauzes blijven zuiginstallaties gewoon aan staan, de huurder betaalt kennelijk wel. Weet iemand of dit terecht is of dat de huurder daarvoor een vergoeding zou moeten krijgen?
Zou inderdaad doen wat WA zegt , al betwijfel ik of de woningbouw er op reageert, doen ze dat niet eis dan een metertje er tussen.
Bij ons ook grote renovatie (nieuwe keuken, toilet, douche, c.v., nieuwe vloeren, ramen en deuren) en noem maar op. Werd een tussenschakelaar met meter geplaatst, hoeveel er bij beeindiging was verbruikt kreeg iedere bewoner gewoon van de aannemer uitbetaald, met inderdaad iedereen een bos bloemen van de woningbouw plus iedere woning €490,00 voor gederfd woongenot, vond ik meer dan terecht na ruim 2 maanden chemisch toilet (1 flat werd vrijgehouden voor douchen en een wasmachine).snepke schreef:Bij mij is de hele straat gerenoveerd met stroom en water (douchewagen en toilet)van mij,wij zaten het gunstigste(hun containers en keet stonden op de parkeerplek voor onze deur)
Wij kregen 500 euro,maar aangezien alle huizen bewoond waren moesten wij in een douchewagen(tje)met een klein gasflesje.Als er 2 personen gedoucht hadden,had de volgende koud water.tenormin schreef:Bij ons ook grote renovatie (nieuwe keuken, toilet, douche, c.v., nieuwe vloeren, ramen en deuren) en noem maar op. Werd een tussenschakelaar met meter geplaatst, hoeveel er bij beeindiging was verbruikt kreeg iedere bewoner gewoon van de aannemer uitbetaald, met inderdaad iedereen een bos bloemen van de woningbouw plus iedere woning €490,00 voor gederfd woongenot, vond ik meer dan terecht na ruim 2 maanden chemisch toilet (1 flat werd vrijgehouden voor douchen en een wasmachine).snepke schreef:Bij mij is de hele straat gerenoveerd met stroom en water (douchewagen en toilet)van mij,wij zaten het gunstigste(hun containers en keet stonden op de parkeerplek voor onze deur)
Je kon niet koken ook,heel de keuken was er uitgesloopt.