LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte DURE! parkeerplaats bij huurappartement

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
eveline_rentmeester

Verplichte DURE! parkeerplaats bij huurappartement

Ongelezen bericht door eveline_rentmeester »

Afgelopen maand heb ik voor mijn nieuwe huurappartement getekend. Echter was het wel verplicht om daar een parkeerplaats (onder het appartementencomplex) bij te huren. Bij de bezichtiging van de woning vertelde ze dat deze 65 euro p/m is. Omdat ik dringend op zoek was naar een woning heb ik, ondanks dat ik geen auto heb, ja gezegd. Mét verplichte parkeerplaats dus. Bij het tekenen van het huurcontract bleek echter dat de BTW nog niet berekend was over dit bedrag en het totaal bedrag voor de parkeerplaats is dus 80 euro p/m.
Ik betaal nu dus 80 euro per maand voor iets wat ik dus niet eens gebruik. Bovendien vind ik een bedrag van 80 euro erg hoog voor één parkeerplaats.

Weet iemand of het verplichten van een parkeerplaats bij een huurwoning zomaar mag en of ik dit bedrag per maand niet kan aanvechten (voor een lager bedrag??

Groetjes, Eveline

ciske

Re: Verplichte DURE! parkeerplaats bij huurappartement

Ongelezen bericht door ciske »

Weet iemand of het verplichten van een parkeerplaats bij een huurwoning zomaar mag
Dat mag, uit mijn wijk gaat er ook iemand verhuizen naar een huurappartement met parkeerplaats, die heeft wel een auto, maar mensen zonder auto moeten het ook nemen.

Staat in je contract. Ik zou zeggen verhuur het.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

. Bij de bezichtiging van de woning vertelde ze dat deze 65 euro p/m is. Omdat ik dringend op zoek was naar een woning heb ik, ondanks dat ik geen auto heb, ja gezegd.

En dat het EX btw was wist u toen ook, zit inderdaad niks anders op dan een briefje in de hal ophangen dat u een parkeerplaats te huur heeft....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Frantic2 schreef:. Bij de bezichtiging van de woning vertelde ze dat deze 65 euro p/m is. Omdat ik dringend op zoek was naar een woning heb ik, ondanks dat ik geen auto heb, ja gezegd.

En dat het EX btw was wist u toen ook, zit inderdaad niks anders op dan een briefje in de hal ophangen dat u een parkeerplaats te huur heeft....
Voor 99,95/maand.... Als de parkeerdruk hoog genoeg lukt dat best. Ik zou het briefje ook in de plaatselijke supermarkt hangen.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dat van die supermarkt lijkt me sterk dat dat mag.... garage, begrijp ik, zit onder de flat en daar zullen buitenstaanders geen toegang hebben, en terecht natuurlijk!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Frantic2 schreef:dat van die supermarkt lijkt me sterk dat dat mag.... garage, begrijp ik, zit onder de flat en daar zullen buitenstaanders geen toegang hebben, en terecht natuurlijk!
Maar wel mensen die ook daar wonen en mischien wel 2 auto's hebben.

ciske

Frantic2 schreef:dat van die supermarkt lijkt me sterk dat dat mag.... garage, begrijp ik, zit onder de flat en daar zullen buitenstaanders geen toegang hebben, en terecht natuurlijk!

Kan je afspraken over maken hoor.

SHS_Inc

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

80 euro ?? doe er maar 2 dan kost hier naja bij vriendin 160 euro p/m dus je bent goedkoop :D

ciske

SHS_Inc schreef:80 euro ?? doe er maar 2 dan kost hier naja bij vriendin 160 euro p/m dus je bent goedkoop :D
:lol: Dan heb je het ook over een stad...niet over een uithoek :mrgreen:

Gesloten