Ik woon via een vastgoedbeheerder, soort anti-kraak, wonen voor weinig, maar ieder moment "dakloos" kunnen worden.
Nu heb ik een vraag, in het contract staat dat ik niemand verblijf mag geven in dit huis, alleen mezelf. Nu heb ik weer een vriend die hier wel eens een aantal dagen is, dat zou niet mogen. Een beheerder kan mij toch niet zeggen dat ik nieman mag ontvangen. En ik lees verblijf als iemand in laten wonen, of onderverhuren. In mijn ogen valt een LAT relatie daar niet onder....
Contact opgenomen met de beheerder, nu zou ik dubbel moeten betalen omdat er wel eens een paar dagen iemand is hier, en hij moet zich "registreren" bij hun. Lijkt mij gewoon een gevalletje privacy. Ik betaal een bepaald bedrag voor de woning, neem volle verantwoording, dan is het toch vreemd dat ik moet melden een vriend te hebben?
Iemand ervaring? Mag je wettelijk iemand verbieden een logee te hebben?
Groetjes!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag
Re: vraag
Jou argumenten gaan op bij een reguliere huurovereenkomst, niet bij een antikraakovereenkomst. Je hebt niet de status van een huurder, maar van een beheerder van het gebouw. Je kan er ook voor kiezen om het iet te melden, met het risico dat je er uitgezet wordt.
Ik neem aan dat je een all-in prijs betaalt? Dus inclussief gas, electra en water, dan us het ook heel logisch dat je meer gaat betalen.
Ik neem aan dat je een all-in prijs betaalt? Dus inclussief gas, electra en water, dan us het ook heel logisch dat je meer gaat betalen.
-
Nee, geen all in, ik betaal zelf gas, water, licht. Zo ook reparaties, enz... Dus alle onkosten zijn voor mezelf, hun hebben het over servicekosten, ik vraag me dan af welke service, is er meer service met 2? In mijn ogen niet.
Het wat meer betalen vind ik niet eens een probleem, het gaat mij erom dat ze mij een "contact" ontzeggen, ik vind dat zeer apart en middeleeuws....
Het wat meer betalen vind ik niet eens een probleem, het gaat mij erom dat ze mij een "contact" ontzeggen, ik vind dat zeer apart en middeleeuws....
-
Wat zijn Servicekosten?
Vind je de informatie nuttig?
Servicekosten zijn kosten die de huurder op grond van de huurovereenkomst boven op de (kale) huurprijs betaalt. Voor dat geld levert de verhuurder bepaalde leveringen en diensten. Hij betaalt bijvoorbeeld voor gas, water en elektriciteit of voor het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten zoals het trappenhuis.
Om welke leveringen en diensten het gaat staat vermeld in het huurcontract. De verhuurder is verplicht om jaarlijks een overzicht van de gemaakte servicekosten te verstrekken. Veel huurders betalen maandelijks een voorschot op de servicekosten. Met het jaarlijks overzicht kan worden vastgesteld welke servicekosten voor rekening van de huurder komen. Deze kosten worden verrekend met de betaalde voorschotten.
Zonodig kan de verhuurder op basis van het overzicht de hoogte van het voorschotbedrag aanpassen.
Bron: Ministerie van VROMheb dit even voor je opgezocht wat service kosten zijn,die zitten in je huur
Vind je de informatie nuttig?
Servicekosten zijn kosten die de huurder op grond van de huurovereenkomst boven op de (kale) huurprijs betaalt. Voor dat geld levert de verhuurder bepaalde leveringen en diensten. Hij betaalt bijvoorbeeld voor gas, water en elektriciteit of voor het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten zoals het trappenhuis.
Om welke leveringen en diensten het gaat staat vermeld in het huurcontract. De verhuurder is verplicht om jaarlijks een overzicht van de gemaakte servicekosten te verstrekken. Veel huurders betalen maandelijks een voorschot op de servicekosten. Met het jaarlijks overzicht kan worden vastgesteld welke servicekosten voor rekening van de huurder komen. Deze kosten worden verrekend met de betaalde voorschotten.
Zonodig kan de verhuurder op basis van het overzicht de hoogte van het voorschotbedrag aanpassen.
Bron: Ministerie van VROMheb dit even voor je opgezocht wat service kosten zijn,die zitten in je huur
-
Nee, zo moet je het niet zien, ik betaal geen huur, heb een bruikleenovereenkomst, je betaald dan in hun taal "servicekosten" en dat is alles, heb al contact gehad met de beheerder, heb een afspraak gemaakt voor volgende week, dan zal ik het wel horen.
-
oke...
ben benieuwd hoe het afloopt..
ben benieuwd hoe het afloopt..
-
Geen idee bij welke maatschappij je zit. Bij Interveste zie ik dit staan:
Een en ander hangt af van de voorwaarden waar je voor getekend hebt. Heeft niks te maken met privacy, en ja gezien het bijzondere karakter van de vorm van huisvesting mogen ze dit doen.Let op: De bruikleenovereenkomst wordt per persoon voor onbepaalde tijd afgesloten en kent een opzegtermijn van tenminste twee weken. De bruikleenkosten worden per persoon berekend. Huisdieren zijn bij onzelfstandige woonruimten (kamers e.d.) niet toegestaan, bij zelfstandige woonruimten (woningen) alleen onder bepaalde voorwaarden.
......................
Let op: wanneer u met een tweede persoon in aanmerking wilt komen voor deze woning, dient hij/zij zich ook in te schrijven en bovenstaande documenten aan te leveren.
Bron: http://www.interveste.nl/kandidaten/won ... oorwaarden