bprosman schreef:Ze openen niet voor niks hier een topic over de minima.
Daar mag je dan alleen in reageren als je ook tot de minima behoort ?
Kun je nog herinneren van Wouter Bos met zijn zonnebrilletje die hij kwijt
was en een nieuwe van 150€ kocht en betaalde met ONZE creditcard.
Dat verhaal ligt iets genuanceerder. Normaal als je op (zaken)reis gaat heb je een reisverzekering die dat soort dingen vergoedt. Het rijk kiest er voor om geen reisverzekeringen af te sluiten om zo geld (premie) te besparen. In het geval dat je iets kwijtraakt wat je normaal bij je reisverzekering declareert (wat iedere Nederlander doet, er zijn jaren geweest dat er meer claims voor gestolen zonnebrillen binnenkwamen dan dat er zonnebrillen verkocht werden
) kun je dat bij het rijk als "onkosten" declareren.
Dat het rijk die verzekeringspremie nu niet van ONZE creditcard hoeft te betalen hoor ik je niet over, en dat het lucratief is blijkt wel anders verzekerden ze zich wel.
Jij praat ook alles goed he.
Hier nog een paar denkertjes.Weet niet hoe oud je bent maar misschien weet je het nog.
Begon toen de AOW ingesteld werd.We hadden allemaal een rentekaart die afgeschaft werd.
Tot een bepaald bedrag werd terugbetaald en voor de rest FL 2,50 per week is nu dus 4 € per mnd.Overgehouden aan niet uitgekeerd geld FL800.000.000. Jaren 60.Rusland viel Hongarije binnen benzine ging tijdelijk 10 cent omhoog per liter want er moest mat.aangeschaft worden.
10 cent betalen we nog steeds.Kalkar werd gebouwd.Electra ging tijdelijk voor de verbouwing
met 1 cent per KW omhoog.Kalkar is nooit in gebruik genomen is nu een pretpark maar die
cent betalen we nog steeds.Kwartje Kok Laten we daar maar over zwijgen.Toen de euro
kwam zijn we door Zalm belazerd omdat de gulden werd ondergewaardeerd.Allemaal
zaken dus waar we maar over moeten zwijgen.En nu worden we weer aan alle kanten
gepakt en dat vinden jullie allemaal goed.
Nou laat mij maar een oude zeurpiet zijn maar mijn vrouw en ik hebben ons hele leven
alles betaald als twee verdieners grepen overal naast PGB en dergelijke nooit van gehoord,
werktijden aanpassen aan schoolgaande kinderen maar klagen deden we niet want we hadden
het goed met twee inkomsten.Alleen als je met pensioen gaat valt er ineens 60% van je inkomsten weg en daar houden al die goedbetaalde mensen geen rekening mee die moeten
beslissen over jou.