LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wacht al sinds januari op reparatie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
leoverdi

Wacht al sinds januari op reparatie

Ongelezen bericht door leoverdi »

In 2004 hebben wij een badkamer laten plaatsen via de verhuurder. Wij betalen elke maand een gedeelte in de huur voor deze badkamer. Er zit een douchecabine in van Sphinx en daar gaat het om. Er is een miniscuul klein dingetje afgebroken waardoor twee panelen nu uit hun voegen hangen. Ik heb de verhuurder opgebeld want dit zijn, volgens contract kosten voor de verhuurder. In januari is men komen kijken, nog een keer komen kijken en foto's nemen, nog maar eens komen kijken om betere foto's te komen maken, daarna kwam er iemand met het verkeerde materiaal. Daarna kwam er iemand die hele douchecabine uit elkaar heeft gehaald en uiteindelijk niets heeft kunnen doen. Toen heb ik gebeld wanneer het probleem verholpen zou worden. Ik kreeg te horen dat de douchecabine niet meer in het assortiment zat en dat het kleine onderdeel van heeeeel ver zou komen. In juni heb ik weer gebeld. Men kwam. Verkeerde onderdeel. Toen heb ik de verhuurder gebeld dat ik inmiddels al te vaak vrij heb moeten nemen terwijl er niets werd gedaan. Verhuurder nam contact op met de aannemer en er werd gezegd dat het onderdeel nu zou komen, het kwam uit Duitsland, dat is heel ver weg ja. Uiteindelijk vorige week maar weer gebeld. Ze zouden dezelfde week komen. Je raad het al, weer het verkeerde onderdeel. Verhuurder gebeld die mij weer vertelde dat de douchecabine niet meer gemaakt wordt en nee van het vervangen van de douchecabine kan geen sprake zijn. Maar is dat wel zo? Dit speelt dus al sinds januari van dit jaar. Mij is verteld dat de panelen los kunnen schieten omdat ze niet goed ondersteund worden en dan ligt het glazen paneel er dus uit. Lijkt mij ook niet echt ongevaarlijk. Ik ben een huurder, betaal nog steeds de volle mep voor de badkamer, volgens contract moet ik dat nog 10 jaar betalen (ik zou deze optie trouwens nooit meer gebruiken) en als ik tussentijds ga verhuizen moet ik er voor zorgen dat alles in de staat is waarin het werd opgeleverd, inclusief douchecabine die dus functioneert.

Heeft de verhuurder geen plichten in deze? Ik heb al een aantal keren vrij moeten nemen (kost mij mijn vrije dagen) terwijl het me niet lekker zit dat de panelen ook nog los kunnen schieten met alle gevolgen van dien.

Wie heeft tips??

peter=t

Re: Wacht al sinds januari op reparatie

Ongelezen bericht door peter=t »

een verhuurder heeft een onderhoudverplichting.
hoe vaak heb je zelf geinformeerd naar de voortgang?

als je het idee heb dat je verhuurder je aan het lijntje houd, dan zou ik een brief schrijven. in die brief bevestig je dat de klacht nu al vanaf januari loopt en dat je daarmee van mening ben de verhuurder voldoende tijd gegeven heeft de klacht naar alle redelijkheid op te lossen.

je stelt een datum vast over 6 weken en zeg hem dat hij tot die tijd de gelegenheid heeft de klacht te verhelpen. ( dus niet vragen om reparatie van mij part vervangt hij de hele handel)

je vertelt hem ook dat wanneer de klacht over die 6 weken niet verholpen is de zaak aanhangig te maken bij de huurcommissie om een verlaging van de huur te vragen.

een kijken hoe je verhuurder op zo een briefje reageerd.
maak de brief niet te lang en hou het zakelijk.

groet
peter

Gesloten