LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachttijden stijgen weer en hoge huurprijzen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Swanica

Wachttijden stijgen weer en hoge huurprijzen

Ongelezen bericht door Swanica »

Hallo,

Toen ik hier bijna 5 jaar geleden kwam wonen, dachten we met uiterlijk 3 jaar naar een eengezinswoning te kunnen gaan. Sinds de ITbranche is ingezakt, is de wachttijd voor een redelijke woning gemiddeld 10 jaar geworden. :oops:

Door mijn gezondheid valt het me zwaar om van 6 hoog iedere dag met haar naar buiten te gaan. Eer ik bij mijn auto ben ben ik al 5 minuten onderweg. In deze buurt kan mijn dochter niet eerder alleen buiten spelen als ze 6, misschien zelfs wel 8 is.

Willen we ergens anders gaan wonen, kunnen we naar nieuwbouw, maar niet in deze stad. Dan moet ik ergens anders weer helemaal opnieuw beginnen, wat normaal geen probleem is, maar als je niet gezond bent en net alles hebt opbebouwd, wil je je vertrouwde omgeving niet verlaten. Het leven zou mij behoorlijk wat energie besparen in een benedenwoning. Dat zit er dus voorlopig niet in, terwijl de vooruitzichten 3 jaar geleden nog redelijk waren.

Het is echt jammer dat de wachttijden de laatste paar jaar zo opgelopen is. Het beinvloed mensen hun leven. Jonge mensen kunnen niet gaan samenwonen. Scheidende mensen vinden geen onderdak. Kopen is haast onmogelijk in deze tijd. Vele mensen kunnen hun koopwoningen neit behouden en moeten dus ook in een huurhuis en weer stijgen de wachttijden.

Wat ik ook vreemd vind is dat alles per stad/regio zo verschillend is geregeld. Bij de ene is het een lotospelletje, bij de andere gaat het naar tijd van inschrijving, bij weer een ander heb je met kinderen vanaf 4 jaar recht op een benedenwoning en zo zullen er nog wel meer "spelletjes" zijn om aan een woning te komen. Overal is iets anders. Ook urgentie wordt per gemeente verschillend beoordeeld. Dat is toch best vreemd.

Met het huizen tekort zie ik dit probleem echter niet zo een twee drie opgelost. Ik zie mezelf ook niet snel verhuizen. Ik wil hier dolgraag weg, omdat het wonen op een flat mij veel energie kost en mijn dochtertje van 4 zo weinig buitenkomt. Daarom regel ik veel speelafspraakjes voor haar, maar ik zou dolgraag naar een huis met een tuintje willen, zodat ze veilig buiten kan spelen, ipv op een vies smal balkon, waar de woningbouw niets aan doet om een "leefbaar" balkon te hebben (water loopt heel erg slecht weg en blijft dus op het balkon staan).

Ik weet dat ik niet de enige ben en dat velen willen verhuizen en zelfs tot koop overgaan, ondanks dat ze het eigenlijk niet echt kunnen betalen. Dan heb je een huis, maar kun je weinig aan de inrichting of opknapping doen. Toch een jammerlijke situatie.

En de prijzen van huurwoning zijn vaak abnominaal hoog!! In andere landen is dit soms echt beter geregeld.

Swanica

tm

Re: Wachttijden stijgen weer en hoge huurprijzen

Ongelezen bericht door tm »

En de prijzen van huurwoning zijn vaak abnominaal hoog!! In andere landen is dit soms echt beter geregeld.
(altQ)

Je draagt de oplossing zelf aan!!!!

Radar
Site Admin

Re: Wachttijden stijgen weer en hoge huurprijzen

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.

TROS Radar Internetredactie

Gesloten