LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Warmte overlast in de winter

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
BeyondFear

Warmte overlast in de winter

Ongelezen bericht door BeyondFear »

Ik woon in een flat, op de eerste verdieping. De woning is zeer onaangenaam: de temperatuur ligt 's winters gemiddeld rond de 27 graden. 's Zomers ligt deze vaak nog hoger.
Alle verwarmingen staan uit, en ik gebruik zo weinig mogelijk lampen.
De verhuurder wil geen maatregelen treffen om het koeler te maken.
De verhuurder zegt dat ze moeten stoken voor de oudere mensen die op de 2e/3e en 4e verdieping wonen.

Weet iemand of hier een regelgeving voor is of een weg om de verhuurder te dwingen minder te stoken / mijn appartement beter te ventileren (airco?)

Groet,

seagoing racer2

Re: Warmte overlast in de winter

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Ik neem aan dat jullie een gezamenlijke ketel hebben waardoor het hele gebouw wordt verwarmd.Als dit zo is , ken ik de situatie uit de praktijk.

De temperatuur is heel moeilijk te regelen. Voordat het warme water boven is is het al zo afgekoeld dat het nauwelijks nog verwarmd. De onderste verdiepingen zijn dan al oververhit.
als jij klaagt bij de verhuurder zet die misschien de verwarming lager, dan klagen de bovenste vediepingen en wordt de verwarming weer hoger gezet...

Vaak is ook het geruis en gebonk in de pijpen een probleem.

Wat ik je in ieder geval kan aanraden is om de doorgaande pijpen in je appartement te isoleren zodat deze minder warmte afgeven en minder lawaai veroorzaken.

Vervanging door een individueel systeem is natuurlijk het beste maar ook de duurste oplossing.

BeyondFear

Re: Warmte overlast in de winter

Ongelezen bericht door BeyondFear »

Bedankt voor de reactie.
Ik heb alle pijpen etc. al geisolleerd.
Ik ga komende week eens kijken wat een invidueel systeem voor me kan betekenen..

Gesloten