LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] warmtemeterstanden opnemen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
rianne

warmtemeterstanden opnemen

Ongelezen bericht door rianne »

Is een verhuurder verplicht om de (warmte)meterstanden op te nemen als een nieuwe huurder in de woning trekt, of is de huurder daar verantwoordelijk voor?
Mijn verhuurder probeert mij namelijk een heel jaar aan verwarmingskosten door de neus te boren, terwijl ik er maar een half jaar gewoond heb.

aagje

Re: warmtemeterstanden opnemen

Ongelezen bericht door aagje »

Dat ligt eraan.
Hoe heb je gehuurd?
Via een woningstichting of particulier?

rianne

Ongelezen bericht door rianne »

particulier

jurist

Ongelezen bericht door jurist »

Hallo,

In deze is de verhuurder de persoon die dit heeft moeten opnemen indien hij iets in rekening wil brengen.
Hij kan jou niet op laten draaien voor de kosten van verwarming indien jij er maar een half jaar woont. Het is echter nu heel moeilijk aan te tonen dat de kosten niet door jou gemaakt zijn.
Het is mij niet duidelijk of je in de winter in de woning bent gaan wonen of in de zomer. Indien dit in de winter is is het vrij aannemelijk dat jij de volledige warmte hebt verbruikt. indien dit in de zomer was zal de verhuurder naar mijn mening de kosten moeten dragen. Een optie is om de kosten te delen en vervolgens beide de lasten te dragen.

Indien je in deze een conflict blijft houden is het raadzaam om gebruik te maken van een bureau rechtshulp.

Met vriendelijke groet

De jurist

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als het goed is heb je je huur schriftelijk opgezegd en daar schriftelijk een bevestiging van gehad (ook al is het particulier)
Als jij kan aantonen dat je halverwege het jaar daar bent weggegaan en dus het pand is vrij gekomen op het afgesproken termijn, kan je oude huurbaas niks maken, betaal dus gewoon wat je hebt verbruikt.

Als hij er een zaak van maakt, heb jij de bewijzen, tenminste als je alles op papier hebt staan.

Gesloten