LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine aansluiting niet mogelijk....

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Yor D
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2006 14:47

Wasmachine aansluiting niet mogelijk....

Ongelezen bericht door Yor D »

Sinds 12-05-06 j.l. huur ik een studio van Maasvallei in Maastricht Tijdens de schoonmaak van de woning kwam ik erachter, dat er nergens een aansluiting voor de wasmachine aanwezig is.

De woningcoördinator en ik hebben hier ook nog overgesproken. Ze vertelde dat deze aansluitingen bewust niet worden gemaakt, omdat het complex voorzien is van smalle afvoerleidingen en dat het risico te groot is voor een verstopping.
Maar ik zie niet in hoe het water uit een moderne wasmachine met filters voor een verstopping kan zorgen.

In de checklist die de woningcoördinator met mij heeft doorgenomen, stond netjes vermeld dat er geen aansluiting zit voor een vaatwasser. Maar er werd niet vermeld dat er geen aansluiting aanwezig is voor een wasmachine.

Anno 2006 zou je er toch eigenlijk wel vanuit mogen gaan dat een zelfstandige woning, beschikt over een eigen aansluiting en afvoer voor een wasmachine.
Dit is in de advertentie nooit vermeld, want als ik dit had geweten had ik er vanaf gezien. Ik ben zelf, in verband met mijn werk, erg afhankelijk van een wasmachine omdat ik iedere dag schone werkkleding nodig heb.

Ik heb al een aantal keren telefonisch contact gehad en ook schriftelijk, echter kreeg ik steeds een telleurstellend antwoord.

Heeft er iemand ervaring met een soort gelijke situatie? Of iemand die tips heeft?
Ik ben namelijk door mijn trukendoos heen....

alvast bedankt!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wasmachine aansluiting niet mogelijk....

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat het handig is ben ik met je eens, maar ik heb eigenlijk geen idee of een wasmachineaansluiting verplicht is voor een zelfstandige woning?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wasmachine aansluiting niet mogelijk....

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

ik vind het echt belachelijk dat in jouw huis geen wasmachine aansluiting is gemaakt.
Dat is m.i. de normaalste zaak van de wereld. Ik zou er gewoon zelf een laten aanleggen door een goede installateur

carrloo
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:25

Re: Wasmachine aansluiting niet mogelijk....

Ongelezen bericht door carrloo »

ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal wat die woningcoordinator verteld. je moet toch voor je toilet ook een voldoende grote afvoer hebben, dus dat je dan geen wasmachineafvoer kan hebben lijkt me vreemd. probeer anders eens bij www.klusidee.nl daar kun je zulke vragen aan installateurs en klussers stellen, mischien kunnen zij je een goed antwoord geven. succes...

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Wasmachine aansluiting niet mogelijk....

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hmmmmm, ik denk dat zij een verkeerde (= te kleine) maat afvoerbuizen hebben gebruikt. Foutje tijdens de bouw.

Is er ruimte in je keuken om een wasmachine te plaatsen?
Dan kun je de afvoerslang in de gootsteen hangen.
Wel even zekeren met een touwtje aan de kraan.

Succes, Lieske

Gesloten