LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat als datum waarop je de huur opzegt in het weekend valt?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Laantje84

Wat als datum waarop je de huur opzegt in het weekend valt?

Ongelezen bericht door Laantje84 »

Vraagje?

Wat als de datum waarop je de huur opzegt in het weekend valt. Had ergens gelezen dat je dan huurt tot de eerstvolgende werkdag, maar kan dat in mijn eigen contract niet terug vinden en de verhuurder is ook niet bepaald bereikbaar. Is dit misschien ergens wettelijk vastgelegd?

Gr

vladja

Re: Wat als datum waarop je de huur opzegt in het weekend valt?

Ongelezen bericht door vladja »

Je huurt tot het einde van de maand. Maakt niet uit of dat in een weekend of een feestdag is. Je moet er voor de eerste uit zijn. Dat je de sleutel niet in kan leveren op zondag omdat ze gesloten zijn is voor rekening van de verhuurder. Die kan ook afspreken dat je de sleutel op de laatste dag van de maand in een brievenbus gooit. Moet je de sleutel persoonlijk inleveren, dan is dat op de eerstvolgende werkdag (verhuurkantoor gesloten) en wel zo vroeg mogelijk.

Vladja

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou vladja, ik weet niet hoe jij aan die onzin komt, maar jij verhuist niet veel blijkbaar. Je kunt iedere werkdag opzeggen, maakt niet uit welke datum het is, met een minimum van een maand. Als die einddatum in het weekend ligt dan ligt het eraan hoe goed je met de wb overweg kunt of de laatste dag voor of na het weekend is.

Sterker nog: als er een nieuwe huurder is die er heel graag zo gauw mogelijk in wil, en jij wil er eerder uit, dan zijn sommige wb's best wel genegen om je de sleutel eerder in te laten leveren.

Echt, dat verhaal dat het per de eerste van de maand gaat is pure nonsens. Ook dat je de sleutel op zondag in de brievenbus van de wb kan gooien. Er volgt nl. nog een eindschouw, waarbij de inspecteur SAMEN met de vertrekkende verhuurder kijk hoe de staat van de woning is. En dat tijdstip (zo vroeg mogelijk) slaat ook nergens op. Het gaat gewoon volgens afspraak, in de woning, en niet op het kantoor.

Tenzij er goede redenen zijn om het anders te doen, dan kan de wb wel genegen zijn voor een oplossing.

Wat Laantje84 betreft: hou eens op met dat gezeur en vraag het aan de wb, niet hier. Met hen maak je afspraken. Bel ze op als ze wel bereikbaar zijn. Of ga eens wat googlen. Een beetje moeite doen, en dan komen er hier geen onzinnige vragen met onzinnige antwoorden.

Hoeveel zal die ene dag jou in huur schelen? 10 euro? 15 euro?

En dan nog: ik concludeer dat jij op zoek bent naar een andere woning, maar die nog niet hebt. Vindt eerst maar eens wat, en als je zover bent dat je op kunt zeggen dan merk je het vanzelf wel.

Laantje84

Ten eerste heb ik jou niet om een antwoord gevraagd! Blijkbaar kun je het niet opbrengen om normaal antwoord te geven zonder dat je mensen daarbij moet gaan beledigen.

Ten tweede dit is een forum, je bent vrij om vragen te stellen en vrij om te antwoorden.

Ten derde wie zegt jou dat ik niet uren heb zitten googlen, tig keer heb proberen te bellen naar de verhuurder en ik ondertussen al lang een woning heb gevonden en de huur al heb opgezegt. Dus kom niet bij me aan, met je moet eens een beetje moeite doen.

Je moet hier niet op de forum komen om mensen af te katten en te veroordelen. Je bent hier op een forum om elkaar te helpen en als je dat niet kunt opbrengen dan ben je hier aan het verkeerde adres.

En hoeveel die ene dag huur mij kan schelen, 708 euro om precies te zijn...
Hoe ik dat weet....omdat ik heb zitten googlen !

roerganger

Laantje, als jij hier een vraag stelt vraag je iedere voorbijganger om een antwoord. Dus ook mij. Je stelt zelf in je tweede punt dat ieder vrij is om te antwoorden, dus je spreekt jezelf meteen al faliekant tegen.

Als je mij niet tegen wilt komen dan moet je hier ook geen vragen stellen. We zijn hier om elkaar te helpen, dat is waar. Maar mensen met rare praatjes en verhalen krijgen van mij lik op stuk. Of je het er mee eens bent of niet. En dat je vervolgens gaat mekkeren omdat mijn antwoord je niet bevalt zegt meer over jou dan over mij.

Dat een dag huur 708 euro is bestaat niet, dat betekend dat je 30 x 708 = ruim 21000 euro per maand aan huur betaald. Als je dat met googlen hebt gevonden dan heb je bepaald niet je best gedaan. Nogal vreemd trouwens dat je moet googlen om de huur van een dag te berekenen. Ik zou het op mijn bankafschrift opzoeken en door 30 delen.

Als je de huur hebt opgezegd dan had je de vraag ook aan de woningbouw kunnen stellen. Je had ook naar de rechtsbijstand kunnen gaan in je woonplaats. Zo zijn er wel meer instanties die jou precies kunnen vertellen hoe het zit. En jou kunnen helpen. Dat had je zelf kunnen bedenken. Je gelooft toch zeker niet dat hier een poster is die jou wel even zal bijstaan in een procedure?

Ik zal je een tip geven: er is een woonbond. Google gewoon op woonbond, moet je kijken wat je tegenkomt, meteen de eerste link. Dus zoveel heb je niet gegoogled, anders had je dat allang gevonden.

Sterkte met je verhuizing, want je zult heel wat problemen tegenkomen, als ik het zo bekijk.

Laantje84

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo ervaren als jij in bepaalde zaken zoals huren. Voor jou is mijn vraag misschien een domme vraag en irriteer je er onzettend aan dat er nog steeds mensen zijn die bepaalde dingen niet weten. Mensen stellen nou eenmaal vragen als ze iets niet weten of als ze niet weten waar ze terecht kunnen. Zo ook ik.

Ik stel hier een gewone vraag en verwacht ook gewoon antwoord, zonder dat mensen mijn vraag gaan veroordelen of bestempelen als dom of onzinning. En omdat mensen in jou ogen een foutief antwoord geven, geeft jou het recht niet om mensen hier op het forum af te gaan kafferen.

Ik zal het je proberen uit te leggen over die 708 euro waar ik het over had. Volgens de verhuurder kan ik niet op een willekeurige dag de huur opzeggen (in mijn geval alleen per de eerste van de maand) dat betekend dus dat ik geen huur kan betalen evenredig naar de dagen dat ik nog in het huis zit. Stel dat ik een aantal dagen langer in het huis blijf dan de geldende opzegdatum, dan betekend dat (volgens de verhuurder) dat ik het volledige bedrag van 708 euro moet gaan betalen. Vandaar dus mijn vraag!

Misschien had je mijn vraag niet zo goed gelezen, daarin stond duidelijk dat ik de verhuurder niet te pakken kreeg en daarom ook geen antwoorden kreeg op mijn vragen. Maar ondertussen heb ik alles zelf al uitgezocht, heb eindelijk contact kunnen leggen met de verhuurder en alles is geregeld! En dan nog iets ik verwacht helmaal niet dat hier iemand mij gaat bijstaan in de procedure, van jou al HELEMAAL niet!!

Als je in het vervolg het niet op kan brengen om aardig te zijn en op normale toon met anderen te communiceren dan moet je gewoon je mond houden. Je moet mensen gewoon in hun waarde laten! Mensen zoals jij verzieken hier de boel. Vind het zielig voor je dat je zo vol haat en nijd zit. Ga jij maar lekker door mijn 'grumpy' zijn. Zonde van mijn tijd....

Chaooooooooooo

:mrgreen:

roerganger

Misschien had je mijn vraag niet zo goed gelezen, daarin stond duidelijk dat ik de verhuurder niet te pakken kreeg en daarom ook geen antwoorden kreeg op mijn vragen. Maar ondertussen heb ik alles zelf al uitgezocht, heb eindelijk contact kunnen leggen met de verhuurder en alles is geregeld
Dus toch iets meer moeite gedaan en nu weet je hoe het zit? Ok. Dan was de vraag hier dus toch niet nodig.

En dat een huuropzegging per de eerste van de maand gaat vind ik wel heel vreemd. Of je moet bij een particulier huren, mss dat daar afwijkende regels gelden. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Hopelijk heb je wat aan die site van de woonbond gehad. Zij kunnen je beter vertellen of dat wel klopt.

En zo vol haat en nijd zit ik ook niet hoor. Ik ben gewoon erg duidelijk. Maar blijven lachen, he :D

Gesloten